Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

advies gevraagd: canyon ultimate al of beone raw

eddepet
Forum-lid

eddepet 24 jun 2011 09:18

Beste forumleden, om te koersen wil ik overstappen op een andere fiets, rij nu titanium wat ik te flexibel vind. en relatief zwaar.
ik denk aan een canyon of anders een beone raw
aandachtpunten:
prijsniveau, weer een fiets erbij in mijn schuurtje, spulletjes overzetten op ander frame tw ultegra, eigenschappen van het
frame, goede wielen heb ik al.
wat zijn jullie ideen?
bvd ed
ed

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 24 jun 2011 09:57

eddepet schreef:Beste forumleden, om te koersen wil ik overstappen op een andere fiets, rij nu titanium wat ik te flexibel vind. en relatief zwaar.
ik denk aan een canyon of anders een beone raw
aandachtpunten:
prijsniveau, weer een fiets erbij in mijn schuurtje, spulletjes overzetten op ander frame tw ultegra, eigenschappen van het
frame, goede wielen heb ik al.
wat zijn jullie ideen?
bvd ed
Hallo Ed

Wat voor Titanium fiets heb je?
Zelf heb ik ook een ti frame en daarnaast heb ik een Canyon Ultimate. De Canyon rijdt super goed maar met mijn Litespeed fiets ik toch even een stukje beter.
Zowel op het vlakke gedeelte als in de heuvels. Wat voor "goede" wielen heb je nu? Wielen maken altijd een groot verschil wat comfort betreft.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

eddepet
Forum-lid

eddepet 24 jun 2011 15:49

Beste Lance,
ik heb nu een van tuyl titanium, 7 jr oud, is comfortabel maar met sprinten, strak bochtenwerk zit ik wel op de grenzen van het materiaal, voor m n gevoel.
wielen merk ursus model hybrida
ed

adroit
Forum-lid
Contact

adroit 24 jun 2011 16:42

Heb zelf geen ervaring met Canyon maar schijnt ook gewoon goed te zijn. Het Beone raw frame is gewoon licht, stijf en mooi
Ik denk dat het meer een keuze wordt van persoonlijke smaak en vooral de geometrie die het beste bij je past

Plaats reactie