Hallo,
ik ben laatste week juli en eerste week augustus op vakantie in Argeles en wil mijn racefiets meenemen. Weet iemand of hier een beetje te fietsen is? En zo ja mooie routes/heuvels/bergjes.
gr,
Johan
Argeles Sur Mer 1e week augustus
Vanuit Argeles sur mer : kun je de mooie kustweg naar Spanje met bijhorend een mooie beklimming net voor de kust van een paar kms lengte.
Je kunt het binnenland in , de weg richting Le Boulou en Amelie les Bains waar je de grote baan na een tijd kunt verlaten en langs smalle bergachtige weggetjes kunt verder rijden. Nog verder weg ( als je je met de auto zowat 60 kms verplaatst kun je zelfs in het hooggebergte rijden met cols tot 2000m).
Maar 't is en blijft wat zoeken, een goede wegenkaart heb je zeker nodig.
't is daar wel een zeer mooie streek.
Langs de franse kust kun je vlakkere wegen opzoeken.
Je kunt het binnenland in , de weg richting Le Boulou en Amelie les Bains waar je de grote baan na een tijd kunt verlaten en langs smalle bergachtige weggetjes kunt verder rijden. Nog verder weg ( als je je met de auto zowat 60 kms verplaatst kun je zelfs in het hooggebergte rijden met cols tot 2000m).
Maar 't is en blijft wat zoeken, een goede wegenkaart heb je zeker nodig.
't is daar wel een zeer mooie streek.
Langs de franse kust kun je vlakkere wegen opzoeken.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 

Ben afgelopen week ook in de buurt van Argeles sur Mer geweest (St-Cyprien). Er is een mooie route via de D81 and D114 naar Collioure, vandaar via Port Vendres naar Banyul sur Mer. In Banyul neem de D86 naar de Tour Madeloc (450 hoogtemeters), na de Madeloc een afdaling, gevolgd door een klimmetje van 100 hoogtemeters. Dan dalen naar Collioure en via de D114 en D81 terug naar Argeles sur Mer.
Ik zal de track op GPSies.com zetten, dat maakt het wat makkelijker.
Ik zal de track op GPSies.com zetten, dat maakt het wat makkelijker.
Ton
Net de track geupload: http://www.gpsies.com/map.do?fileId=xom ... =trackList" onclick="window.open(this.href);return false;
Laat je niet misleiden door 'D86', het is een smal (geasfalteerd) weggetje van uiteindelijk 2..3m breed.
Ook zijn er variaties mogelijk, bv na afdalen van de Madeloc niet het klimmetje doen, maar afdalen naar Port Vendres en vandaar terug naar Argeles.
Veel plezier!
Laat je niet misleiden door 'D86', het is een smal (geasfalteerd) weggetje van uiteindelijk 2..3m breed.
Ook zijn er variaties mogelijk, bv na afdalen van de Madeloc niet het klimmetje doen, maar afdalen naar Port Vendres en vandaar terug naar Argeles.
Veel plezier!
Ton