Vet % omlaag brengen
-
patmaessen
- Forum-lid
Wie kan me een paar tips geven om mijn vet percentage omlaag te krijgen ?
Afgelopen 15 maanden ben ik zo'n 25 kg afgevallen.
En bij mij komt het neer op inderdaad minder (en bewuster) eten en veel meer bewegen.
De lekkere trek dingen heb laten staan, 's avonds minder opscheppen (één keer opscheppen op een kleiner bord werkt als een tierelier) en in het begin ben ik begonnen met wandelen.
Eerst een wandelingetje van krap 10 km en na een paar weken liep ik 24 km achter elkaar weg.
Aangezien wandelen te langzaam ging, heb ik de racefiets weer uit de schuur gehaald en ben ik gaan fietsen. Dit doe ik nog steeds en de ritjes van 60 km gaan nu richting de 90 km, met uitschieters van ritten van boven de 100 km .
Maar het vergt vooral veel discipline en uithoudingsvermogen om wat aan je gewicht en vetpercentage te doen.
In mijn geval is het niet het volgen van een dieet á la Dr. Frank of Sonja Bakker, maar meer een verandering van leefgewoonten. En dat heb ik de rest van mijn leven als ik wil behouden wat ik tot nu toe heb bereikt.
Ik weet ook uit ervaring dat twintig verloren kg's er met rente binnen een paar maanden weer aan zitten als je weer vervalt in je oude leefpatroon.
In ieder geval heel veel succes met het verminderen van jouw vet percentage en fietsen is daarbij een heel goed en leuk hulpmiddel.
En bij mij komt het neer op inderdaad minder (en bewuster) eten en veel meer bewegen.
De lekkere trek dingen heb laten staan, 's avonds minder opscheppen (één keer opscheppen op een kleiner bord werkt als een tierelier) en in het begin ben ik begonnen met wandelen.
Eerst een wandelingetje van krap 10 km en na een paar weken liep ik 24 km achter elkaar weg.
Aangezien wandelen te langzaam ging, heb ik de racefiets weer uit de schuur gehaald en ben ik gaan fietsen. Dit doe ik nog steeds en de ritjes van 60 km gaan nu richting de 90 km, met uitschieters van ritten van boven de 100 km .
Maar het vergt vooral veel discipline en uithoudingsvermogen om wat aan je gewicht en vetpercentage te doen.
In mijn geval is het niet het volgen van een dieet á la Dr. Frank of Sonja Bakker, maar meer een verandering van leefgewoonten. En dat heb ik de rest van mijn leven als ik wil behouden wat ik tot nu toe heb bereikt.
Ik weet ook uit ervaring dat twintig verloren kg's er met rente binnen een paar maanden weer aan zitten als je weer vervalt in je oude leefpatroon.
In ieder geval heel veel succes met het verminderen van jouw vet percentage en fietsen is daarbij een heel goed en leuk hulpmiddel.
-
toktokcity
- Forum-lid
Gefeliciteerd, de mooiste en meest duurzame manier om af te vallen is als je het met je eigen verstand voor elkaar krijgt. Door het braaf volgen van een dieet begrijpen velen volgens mij nog steeds niet waar het voor die tijd mis is gegaan, of willen het niet zien. Zodra je begrijpt wat 'het probleem' veroorzaakt heeft, ben je al aan de oplossing begonnen. In het Duits zeggen ze het beter "Verstehen". Laat mensen die eindeloos jojoën gezonder gaan leven zoals jij en stoppen met hun 13e dieet.rikh. schreef:Ik weet ook uit ervaring dat twintig verloren kg's er met rente binnen een paar maanden weer aan zitten als je weer vervalt in je oude leefpatroon.
Misschien wat aanvullende informatie want zo is het moeilijk om gericht advies te geven.patmaessen schreef:Wie kan me een paar tips geven om mijn vet percentage omlaag te krijgen ?
Heb je overgewicht en wil je zo veel en zo snel mogelijk afvallen?
Ben je een ervaren renner die nog een % omlaag wilt gaan zonder spiermassa te verliezen.
Etc.
Volgens mij dat laatste. Mensen met overgewicht heb ik nog nooit horen zeggen dat zij hun vetpercentage omlaag willen krijgen. Zij hebben het over afvallen. Fanatieke sporters willen niet afvallen, maar juist hun vet% verlagen.apojapo schreef:Misschien wat aanvullende informatie want zo is het moeilijk om gericht advies te geven.patmaessen schreef:Wie kan me een paar tips geven om mijn vet percentage omlaag te krijgen ?
Heb je overgewicht en wil je zo veel en zo snel mogelijk afvallen?
Ben je een ervaren renner die nog een % omlaag wilt gaan zonder spiermassa te verliezen.
Etc.
Om 1 gram vet te verliezen, dien je 9 kcal meer te verbranden dan je binnen krijgt.
Zo simpel staat het in de handleiding, die ik bij m'n sportonderzoek kreeg. Ik denk alleen dat het wel iets ingewikkelder ligt.
Ben zelf afgelopen halfjaar een aantal cm minder in omvang rond de buik geworden zonder een kilo af te vallen(vet omgezet in spierweefsel).
Zo simpel staat het in de handleiding, die ik bij m'n sportonderzoek kreeg. Ik denk alleen dat het wel iets ingewikkelder ligt.
Ben zelf afgelopen halfjaar een aantal cm minder in omvang rond de buik geworden zonder een kilo af te vallen(vet omgezet in spierweefsel).
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Indirect toch wel. Vet is energievoorraad, deze heb je nodig om langer te kunnen duursporten en daardoor krijg je meer spierweefselamclassic-fan schreef:Nee zo simpel is het gewoon. Al die dieeten zijn niet meer dan mode trends.
Vet wordt nooit omgezet in spierweefsel. Wat wel kan is door meer bewegen vet verbranden en dat er meer spierweefsel aangemaakt wordt.
A bad day on the bike is better than a good day at work.
Nee, ook indirect niet. Je hebt vet niet nodig om ´langer´ te kunnen duursporten. Vet is eigenlijk altijd in ruime mate aanwezig. En van duursport krijg je ook niet meer spierweefsel. Behalve dan als spierkracht de limiterende factor is.
fietsen, da\'s mijn verzetje!