Vrienden van de fiets,
Ik rij inmiddels alweer een jaar met een compact cranckstel maar behoudens de alpencolls en pukkels als la Redoutte ben ik niet blij met dit cranckstel. Ik kan op de 34t m'n juiste verzet gewoonweg niet vinden. Ik denk er dus aan om de compact te vervangen voor een dubbel en de compact alleen nog te gebruiken als bergverzet. Achter ligt er een 11-28 op.
Ik vraag me alleen of ik qua derries en kettinglengte nog eea moet aanpassen?
Ben benieuwd naar de reacties!!
groeten,
Marcel
compact naar dubbel
-
marcels147
- Forum-lid
-
marcels147
- Forum-lid
heb idd ook zitten denken aan het enkel vervangen van de 34t. Heb nu een FSA Gosammer compact op de ros en ben eigenlijk voornemens er een Ultegra cranckstel bij te kopen om alles Ultegra te krijgen. Enerzijds voor de stijfheid en anderzijds wil het oog ook wat 
-
marcels147
- Forum-lid
moet dus bij het vervangen van de cranck de voorderrie in hoogte worden versteld of moeten er drastischere maatregelen worden getroffen?
-
marcels147
- Forum-lid
Hoogte van de derailleur is de enige aanpassing die ik hoef te doen? Indien dat het geval ga ik 'm er morgen opzetten!
-
marcels147
- Forum-lid
ketting zit er net nieuw op en heb daarbij een missing link gebruikt. Ik haal wel een nieuwe ketting zodat ik een ketting heb voor de compact en een (paar) nieuwe voor de dubbel.
Omdat mijn compact een FSA is met losse bottom bracket heb ik volgens mij ook een nieuwe Shimano bottom bracket nodig, klopt dat?
Omdat mijn compact een FSA is met losse bottom bracket heb ik volgens mij ook een nieuwe Shimano bottom bracket nodig, klopt dat?