iphone - gemiddelde snelheid.
Hallo iedereen,
Weet niet of ik dit bericht in het goede subforum plaats, maar mijn vraag is de volgende;
Ik ben op zoek naar een app voor de iphone die mijn route registreert maar ook de gemiddelde snelheid. De app moet rekening kunnen houden met stop periodes zoals verkeerslichten etc. De apps die ik geprobeerd heb deelt simpel afstand door tijd en houdt verder nergens rekening mee. Iemand ervaring hiermee?
Bvd
Weet niet of ik dit bericht in het goede subforum plaats, maar mijn vraag is de volgende;
Ik ben op zoek naar een app voor de iphone die mijn route registreert maar ook de gemiddelde snelheid. De app moet rekening kunnen houden met stop periodes zoals verkeerslichten etc. De apps die ik geprobeerd heb deelt simpel afstand door tijd en houdt verder nergens rekening mee. Iemand ervaring hiermee?
Bvd
Ik gebruik trouwens sinds kort Runkeeper in plaats van MyTracks omdat de web interface een stuk mooier/beter is. Dit programma is er ook voor de Iphone, maar gaat jammer genoeg alleen uit van de totale tijd. Overigens zijn de makers van MyTracks wel hiernaar aan het kijken.
Verder is de hoogtemeting erg nerveus (200hm op een vlak parcours is geen uitzondering) ten opzichte van MyTracks en is de snelheidsmeting in een bos (mountainbike) gewoon slecht. Beide problemen die naar mijn idee met een laag doorlaat filter op te lossen zijn aangezien MyTracks het wel kan. Misschien dat dit in de toekomst nog wel verandert.
Verder is de hoogtemeting erg nerveus (200hm op een vlak parcours is geen uitzondering) ten opzichte van MyTracks en is de snelheidsmeting in een bos (mountainbike) gewoon slecht. Beide problemen die naar mijn idee met een laag doorlaat filter op te lossen zijn aangezien MyTracks het wel kan. Misschien dat dit in de toekomst nog wel verandert.
Runkeeper gebruik ik ook op de iPhone. Werkt prima op de racefiets, afgezien dan van de gemiddelde snelheid die doorloopt, maargoed dat vind ik niet zo heel spannend eigenlijk.wmc schreef:Ik gebruik trouwens sinds kort Runkeeper in plaats van MyTracks omdat de web interface een stuk mooier/beter is. Dit programma is er ook voor de Iphone, maar gaat jammer genoeg alleen uit van de totale tijd. Overigens zijn de makers van MyTracks wel hiernaar aan het kijken.
Freude am Fahren
Giant TCR 1 '11
Giant TCR 1 '11
Alles wat op GPS gebaseerd is zal onnauwkeurig zijn, zeker bij de iPhone. Bij mijn weten bestaan er geen bluetooth snelheidssensoren, dat zou wel een oplossing zijn namelijk.
Ik gebruik iMapMyRide. Kan volledig draaien op de GPS maar is dan inderdaad onnauwkeurig. Heb je geld stuk te slaan, dan moet je https://www.wahoofitness.com/Products/W ... e-Pack.asp" onclick="window.open(this.href);return false; hebben en dan heb je een ANT+ cadans, hartslag en snelheidsmeter erbij. Route plannen met de fietsrouteplanner van de fietsersbond, profiel racefiets, GPS bestand uploaden naar de MapMyRide site, synchroniseren met de app en navigatie is ook geregeld. 't Is geen sexy gezicht op je stuur en na een uur of 3 is je iPhone leeg, maar it works for me.
-
studentje21
- Forum-lid
Omdat de iPhone geen magneet/sensor op het wiel heeft is het een stuk lastiger om onderscheid te maken tussen stilstaan en langzaam bewegen.
Ik denk daarom dat er weinig tot geen apps zijn de hebben waar jij naar opzoek bent. En wanneer deze functie wel in de app zit zal die niet heel precies zijn.
Wat je wel zou kunnen doen is op de site van bijvoorbeeld runkeeper de tijd dat je hebt gefietst veranderen. Ik neem aan dat je ook een gewone kilometer teller gebruikt, dus zou je deze tijd kunnen overnemen.
Ik denk daarom dat er weinig tot geen apps zijn de hebben waar jij naar opzoek bent. En wanneer deze functie wel in de app zit zal die niet heel precies zijn.
Wat je wel zou kunnen doen is op de site van bijvoorbeeld runkeeper de tijd dat je hebt gefietst veranderen. Ik neem aan dat je ook een gewone kilometer teller gebruikt, dus zou je deze tijd kunnen overnemen.