Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

1350€ voor 2010 Cannondale. Redelijk of te duur?

janmulder
Forum-lid

janmulder 14 jun 2011 10:25

hallo, nou ik heb een Caad 9 2010 met 105 triple groep gevonden, nieuw. 1350€ met bidonhouder en (extra gemonteerd triathlon-) opzetstuur...
Ik heb het gevoel dat ik de hoofdprijs betaal, maar is dat zo? Ik vind hem erg mooi, heb wel geprobeerd prijs naar beneden te krijgen naar rond de 1250€ maar dat is me niet gelukt... Er zit nu Ultegra (compact) op en de FM zegt dat ie ook de fiets dan al moet ombouwen naar 105 triple (op mijn verzoek).
Hij is nieuw, mooi, en komt dan met bidonhouder en triple 105 en opzetstuur, is 1350€ dan echt teveel? Heb nog nooit geracefietst! Maar wel heel veel zin in! :roll:

bmwpower
Forum-lid

Gebruikersavatar bmwpower 14 jun 2011 10:40

Waarom laat je een Ultegra compact ombouwen naar 105 triple?? :roll:

Verder lijkt ie me aardig aan de prijs..
Freude am Fahren

Giant TCR 1 '11

peter1981
Forum-lid

peter1981 14 jun 2011 10:45

dat van die ombouw is me ook een raadsel
Ook minder is dat een 105 groep toch stukken goedkoper is beter 50euro bijbetalen voor een triple ultegra groep als je zo perse triple wilt rijden.
Verschil tussen triple en compact is volgens mij 25euro najah dan heft die nog 25euro voor de ombouw dan heeft die in ieder geval zijn kostprijs eruit
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 14 jun 2011 10:48

Koop CAAD9 met Ultegra compact.
What makes the boat go faster?

loos
Forum-lid

Gebruikersavatar loos 14 jun 2011 11:06

+1; ik heb ook je andere topic gelezen. Voor het door jou gewenste gebruik ga je meer plezier van compact hebben. Mocht je de bergen ingaan, dan kun je altijd nog een bergverzet aanschaffen voor een paar tientjes.
V.w.b. prijs: Amerikaanse merken als Specialized en Cannondale hebben de boel bij de dealers aardig dichtgetimmerd. Wil je meer waar voor je geld dan zul je naar de kiloknallers (Vos, Hopmans, Salden)of de duitse merken (Rose, Focus, Canyon, Cube) moeten.
Afbeelding

janmulder
Forum-lid

janmulder 14 jun 2011 11:53

dubbel
Laatst gewijzigd door janmulder op 14 jun 2011 11:54, 2 keer totaal gewijzigd.

janmulder
Forum-lid

janmulder 14 jun 2011 11:53

nou ik dacht met triple ben ik veel veelzijdiger, mocht ik dan eens in Zuid Duitsland ofzo gaan rijden,
dan kan ik met de triple de meeste kanten op? En 105 ipv Ultegra omdat 105 toch weer iets goedkoper is.
Met de Ultegra was de fiets 1500€ vraagprijs. Nu dus 1350€ met opzetstuur... Bovendien dacht ik dat
Ultegra voor halve/hele pro's is, terwijl ik maar een beginnend fietsertje ben. Ook heb ik gelezen dat
105 iets slijtvaster is dan Ultegra. Ik heb liever iets duurzamer, en met goede prijs/kwaliteit verhouding...
Niet slim?

En is de fiets nou te duur of toch niet? Nou weet ik het helemaal niet meer eigenlijk... Triple, compact... prijs
Hier de link naar de fiets... http://link.marktplaats.nl/1000903708" onclick="window.open(this.href);return false;

ori53
Forum-lid

ori53 14 jun 2011 12:04

in ieder geval 200 euro te duur.
Adviesprijs was vorig jaar 1.799 en niet 1.999.

Verder zou ik gewoon met de Ultegra compact gaan rijden. Als je achter een 12-27 cassette monteert moet je in NL gewoon goed uit de voeten kunnen.
Ik jaag de concurrentie voor me uit.......

Pegoretti Mxxxxxo
Canyon Grizl

janmulder
Forum-lid

janmulder 14 jun 2011 12:07

maar is ie dan ok te duur met zo'n opzetstuur? Die kost ook 100€ extra toch? En moet er ook
nog opgezet worden...

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 14 jun 2011 12:09

janmulder schreef:nou ik dacht met triple ben ik veel veelzijdiger, mocht ik dan eens in Zuid Duitsland ofzo gaan rijden,
dan kan ik met de triple de meeste kanten op?
Hoe oud en getraind ben je?
janmulder schreef:En 105 ipv Ultegra omdat 105 toch weer iets goedkoper is.
105 en Ultegra zijn even duurzaam. Ultegra is lichter en schakelt iets lekkerder (maar daar merk je als beginner niet zoveel van)
janmulder schreef:Met de Ultegra was de fiets 1500€ vraagprijs. Nu dus 1350€ met opzetstuur...
Waarom wil je een opzetstuur?
janmulder schreef:Bovendien dacht ik dat Ultegra voor halve/hele pro's is, terwijl ik maar een beginnend fietsertje ben. Ook heb ik gelezen dat
105 iets slijtvaster is dan Ultegra. Ik heb liever iets duurzamer, en met goede prijs/kwaliteit verhouding...
Niet slim?
Ultegra is ook voor de tourist. Ik denk zelf dat er meer op een Ultegra groep rijden dan 105.
janmulder schreef:En is de fiets nou te duur of toch niet? Nou weet ik het helemaal niet meer eigenlijk... Triple, compact... prijs
Hier de link naar de fiets... http://link.marktplaats.nl/1000903708" onclick="window.open(this.href);return false;
Belangrijkste als beginner is juiste frame maat en wielen in combinatie met je gewicht.[/quote

Bottomline: is het je maat koop de Ultegra versie en probeer wat extra's er bij te krijgen zoals bidon, bel, snelheids/cadans metertje, shirt. Zeg tegen de FM dat het een overjarig model is. Het huidige seizoen is al bijna voorbij en de nieuwe 2012 komen er aan.

Met de CAAD9 heb je een hele mooie fiets.
What makes the boat go faster?

janmulder
Forum-lid

janmulder 14 jun 2011 12:17

1. Bedankt voor de hulp. Super!

ik ben 35, en wil beginnen met 3x in de week 50 km fietsen per keer. niet erg getraind, wel
sportief type, dus ik wil wel "sporten" op de fiets, geen rondjes om t huis zeg maar....
En ik wil zo'n opzetstuur omdat me dat lekker lijkt fietsen... Soms zit ik sowieso wel eens
in die houding zeg maar, op mijn stationsfiets, gewoon omdat dat lekker zit....

Probleem is wel dat ik al heb toegezegd voor die 1350€, via de mail, maar dan zou ie m dus
ombouwen naar een triple, 105, met bidonhouder en met zo'n stuur... Hij wordt vast beetje
geïrriteerd als ik nu weer over de prijs ga zeuren, en als ik toch weer Ultegra wil houden...
Hij heeft m naar mijn weten nog niet omgebouwd...

Terwijl ik dus niet eens het verschil weet en nog nooit op een echte racefiets heb gezeten...
Ik ben 1.89cm dus maat 60 zou goed moeten zijn, die FM is alleen 3 uur met de trein
van mij vandaan, dus "even" langsgaan is er niet bij, alhoewel ik wel heb voorgesteld om
toch langs te komen zodat ie misschien alles op maat kan maken... Maar daar heeft ie
nog niet op gereageerd...

De reden dat ik deze fiets wil hebben is heel simpel: mooi! Ik had ook gelezen dat de Caad9
een goede fiets is, dus ik dacht mooi, nieuw, en goed. Alleen vind ik m gewoon duur, moet
idd ook nog een fiets computertje a 100€ kopen en helm en pedalen enzo.... maar zoals gezegd,
ik heb er geen verstand van, vandaar dat ik het eens vraag aan jullie, (had ik beter eerder kunnen doen)
omdat jullie er wel/meer verstand van hebben... (maar nu weet ik ff helemaal niet meer wat ik nu t beste kan doen.. sorry!) :roll:

ori53
Forum-lid

ori53 14 jun 2011 12:40

Tsja, als je iets mooi vindt dan wordt onderhandelen wel lastig.

Als je deze graag wilt dan zou ik afzien van het ligstuur. Eerst maar eens proberen met een normaal racestuur. Je zit met een ligstuur heel diep en dat is op je stationfiets misschien wel lekker voor 5 minuten maar 1-1,5 uur achter elkaar op een racer is andere koek.
Probeer dan ipv het ligstuur maar je uitrusting bij elkaar te onderhandelen die je echt nodig hebt, zoals pedalen, helm en wellicht wat kleding (schoenen, broek shirt).
Ik jaag de concurrentie voor me uit.......

Pegoretti Mxxxxxo
Canyon Grizl

Plaats reactie