De voornaamste reden dat ik voor de Bulls zou gaan is dat de shifters, derailleurs en remmen in Ultegra zijn uitgevoerd. Daarnaast heb ik twee bekenden die een Bulls rijden (welliswaar Desert Falcon 2 = volledig Ultegra), en die zijn er zeer over te spreken.

Voor wat betreft de Giant TCR 1: deze vind ik een stuk mooier ogen, is een fractie goedkoper, maar is grotendeels met 'slechts' 105 afgemonteerd. Nu heb ik onlangs (niet op 9 juni j.l., maar een maandje eerder) de Alpe 'd Huez gefietst op een gehuurde Stevens Stelvio (volledig 105) en dit materiaal is mij op zich goed bevallen, maar ik kan me voorstellen dat Ultegra nog beter is, maar hier heb ik nog geen ervaring mee. Ik heb de Giant inmiddels al even kunnen proberen en de zit is prima, uiteraard wil ik de Bulls ook nog testen.

Beide fietsen passen goed in mijn budget; gezien mijn frequentie waarmee ik fiets, hoef ik er niet meer aan uit te geven. Verder heb ik al vernomen dat beide standaardwielen niet van topkwaliteit zijn, maar gezien mijn gewicht van ca. 73 kg zou ook dit niet al teveel problemen moeten opleveren.
Iemand voors en tegens voor deze fietsen, die mijn beslissing verder kunnen helpen?!?