Handgespaakte wielset vs fulcrum r5 vs ...
-
vanbrantegem
- Forum-lid
Hallo
Heb al veel op dit forum gelezen en had besloten om Fulcrum r5's aan te schaffen. Deze passen perfect binnen mijn budget en de vele positieve reacties hadden mij kunnen overtuigen. Na nog wat verder lezen kwam ik ook bij handgespaakte wielsets (gespaakt door zoran). Deze stelde mij het volgende voor:
- DT Onyx silver hubs
- Rear wheel with 32 spokes
- Front wheel with 28 spokes
- silver spokes
- Niobium XR 270 rims
Prijs: 235 euro.
(Zoran sprak ook nog over een gewichtsverschil van ongeveer 100 gram in het voordeel van de handgespaakte maar of dit daadwerkelijk zo is?)
Nu ik woon niet al te ver van 'Van Eyck in aalst' en ben daar al eens een kijkje gaan nemen voor de prijs van de fulcrum R5 wielset en dit kwam op 159 euro.
Wielen die nog binnen mijn budget liggen zijn de easton ea50 (179 euro) en ea50sl (199 euro). Maar bij deze heb ik ook al enkele mindere goede reacties gelezen.
Kort samengevat. Wat is de beste wielset voor:
- Allround (van vlaamse wegen tot franse bergen)
- gewicht 65-70 kg
- max. bedrag 200 euro maar indien echt de moeite 250 euro.
Heb al veel op dit forum gelezen en had besloten om Fulcrum r5's aan te schaffen. Deze passen perfect binnen mijn budget en de vele positieve reacties hadden mij kunnen overtuigen. Na nog wat verder lezen kwam ik ook bij handgespaakte wielsets (gespaakt door zoran). Deze stelde mij het volgende voor:
- DT Onyx silver hubs
- Rear wheel with 32 spokes
- Front wheel with 28 spokes
- silver spokes
- Niobium XR 270 rims
Prijs: 235 euro.
(Zoran sprak ook nog over een gewichtsverschil van ongeveer 100 gram in het voordeel van de handgespaakte maar of dit daadwerkelijk zo is?)
Nu ik woon niet al te ver van 'Van Eyck in aalst' en ben daar al eens een kijkje gaan nemen voor de prijs van de fulcrum R5 wielset en dit kwam op 159 euro.
Wielen die nog binnen mijn budget liggen zijn de easton ea50 (179 euro) en ea50sl (199 euro). Maar bij deze heb ik ook al enkele mindere goede reacties gelezen.
Kort samengevat. Wat is de beste wielset voor:
- Allround (van vlaamse wegen tot franse bergen)
- gewicht 65-70 kg
- max. bedrag 200 euro maar indien echt de moeite 250 euro.
-
vanbrantegem
- Forum-lid
Lcsmt schreef:PM ivm een Fulcrum 5 wielset met erg weinig km.
Bedankt voor je PM. Maar eerst gaat het hem erom welke wielset ik beste kan aankopen voor mijn budget. Indien Het toch de fulcrum R5 zou worden is het zeker het overwegen waard.
Persoonlijk zou ik voor het handgemaakte setje van Zoran gaan. Ik ben een beetje een zwaargewicht en heb er met een setje Ambrosio's zo'n 7/k dit jaar opzitten. En geen problemen ermee gehad.
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Als ik jouw verhaal lees zou ik voor een handgespaakt setje gaan. daar zijn natuurlijke vele goede van. Tussen de 200-250 euro is zeker iets goeds te vinden.
Hier hoor ik ook goede verhalen over. Schijnen best goed te spaken daar.
http://www.actionsports.de/de/Laufraede ... :8307.html
Hier hoor ik ook goede verhalen over. Schijnen best goed te spaken daar.
http://www.actionsports.de/de/Laufraede ... :8307.html
hoi,
ik rijd nu 2 jaar op een handgespaakte set (niobium velg) van zoran, ik gebruik de set voor het veldrijden en al regelmatig klappen gemaakt waarbij ik dacht als me velg nu nog heel is... maar zelfs geen slagje.
zou zo weer een set kopen.
ik rijd nu 2 jaar op een handgespaakte set (niobium velg) van zoran, ik gebruik de set voor het veldrijden en al regelmatig klappen gemaakt waarbij ik dacht als me velg nu nog heel is... maar zelfs geen slagje.
zou zo weer een set kopen.
niet zeuren maar trappen
-
vanbrantegem
- Forum-lid
Bedankt voor jullie reacties...Nu over de handgespaakte wielen van zoran zelf. heeft hier iemand ervaring mee? Met de wielset in zijn volledigheid of met één of meerdere onderdelen.
En ivm het prijsverschil tov de Fulcrum R5's....Zeker waard?
allemaal al heel erg bedankt
En ivm het prijsverschil tov de Fulcrum R5's....Zeker waard?
allemaal al heel erg bedankt
sowieso zijn handgespaakte volgens mij prijs/kwaliteit/duurzaamheid de beste keuze,
maar als je elk jaar een ander setje wilt en ook naar het design kijkt is een fulcrum R5 setje ook een goede koop, weeg evenveel als jou en heb nog nooit problemen gehad met wielen kapot rijden dus... en als de wielen opgereden zijn koop je zo een ander
maar als je elk jaar een ander setje wilt en ook naar het design kijkt is een fulcrum R5 setje ook een goede koop, weeg evenveel als jou en heb nog nooit problemen gehad met wielen kapot rijden dus... en als de wielen opgereden zijn koop je zo een ander
Erg goede ervaringen met Zoran.
Indien er problemen zijn, er nog vragen zijn of er vertraging zit, belt hij je op om het zelf te zeggen.
Heb zelf drie setjes bij hem besteld (ben over de 100 kg) en nog nooit een slagje oid gehad. Gebruik ze ook van nederlandse wegen, ardennen tot de alpen. Erg goede prijs/kwaliteit.
Indien er problemen zijn, er nog vragen zijn of er vertraging zit, belt hij je op om het zelf te zeggen.
Heb zelf drie setjes bij hem besteld (ben over de 100 kg) en nog nooit een slagje oid gehad. Gebruik ze ook van nederlandse wegen, ardennen tot de alpen. Erg goede prijs/kwaliteit.