Lange mensen... kleine frames
Ik ben zelf 1.92 en heb een red bull van 59cm....... prima voor mij al zullen er vast mensen zijn die het te klein vinden. Ik heb er een 12cm stuurpen op om het wel allemaal passend te krijgen. Ik kom zelf uit het mountainbiken dus ben gewend aan kleine frames en een sportieve zit kan ik ook wel aan. De fiets en houding bevalt me prima.
Ik vraag me echter af of er nog meer ``lange`` mensen zijn die op een klein frame rijden...........daar ik soms ``kleinere`` mensen zie rijden op een fiets die nog groter is dan die van mij.........
Ik vraag me echter af of er nog meer ``lange`` mensen zijn die op een klein frame rijden...........daar ik soms ``kleinere`` mensen zie rijden op een fiets die nog groter is dan die van mij.........
Hoi Bartjan.Had eigenlijk zelf een vraagje naar jou toe:ben van plan ook een mountainbike aan te schaffen.Het probleem is nu dat ik nu bij God niet weet welke maat ik moet nemen.Ik ben 1m86 lang,en 66 kg(nu dat gewicht speelt geen rol) maar welke maat zou bij me passen?Is dit een Large of zou dit kader te klein zijn voor mij?Je hebt zo van die andere maten ook nl:19",21"...
Ik rij op een racefiets Ridley maat 58 met recht kader.Heb eigenlijk geen slooping genomen omdat dit geen goede zithouding had.Nu de meeste mountainbikes zijn meestal ook slooping.
Ik rij op een racefiets Ridley maat 58 met recht kader.Heb eigenlijk geen slooping genomen omdat dit geen goede zithouding had.Nu de meeste mountainbikes zijn meestal ook slooping.
-
bike_add1ct
- Forum-lid
191cm, 59 CC, 62 CT. Wel een lange bovenbuis (volgens mij) dus behoorlijk gestrekte zit. Lange benen @ 94,5 cm en een relatief kort bovenlijf dus.
-
twijfelaar
- Forum-lid
ben 1m83 en rijdt op een trek met CT 56. (volgens berekeningen moet ik een 57 CC tussen de benen hebben, dus ongeveer een 59 CT)
Heb ook een 12cm pen stuurpen gestoken.
en zadelpen steekt net het minimum erin.
En persoonlijk vind ik dat ik goed zit. t is inderdaad alleen t idee dat hij eigenlijk klein is wat me zorgen baart. Maar tot nader order geen last van.
En super om korte bochtjes te nemen (tussen de paaltjes laveren) en dat moet ik vaak doen.
Heb ook een 12cm pen stuurpen gestoken.
en zadelpen steekt net het minimum erin.
En persoonlijk vind ik dat ik goed zit. t is inderdaad alleen t idee dat hij eigenlijk klein is wat me zorgen baart. Maar tot nader order geen last van.
En super om korte bochtjes te nemen (tussen de paaltjes laveren) en dat moet ik vaak doen.
Quoten: Origineel geplaatst door joow op 12 Juli 2005
Hoi Bartjan.Had eigenlijk zelf een vraagje naar jou toe:ben van plan ook een mountainbike aan te schaffen.Het probleem is nu dat ik nu bij God niet weet welke maat ik moet nemen.Ik ben 1m86 lang,en 66 kg(nu dat gewicht speelt geen rol) maar welke maat zou bij me passen?Is dit een Large of zou dit kader te klein zijn voor mij?Je hebt zo van die andere maten ook nl:19",21"...
Ik heb eerst op ee 21`` American eagle gereden (in juniorentijd dus 8 jaar geleden) en nu rij ik op een L van Klein en die is prima. Zadelpen steekt er best iets uit maar bij een MTB is dat geen probleem.
Ik heb eerst op ee 21`` American eagle gereden (in juniorentijd dus 8 jaar geleden) en nu rij ik op een L van Klein en die is prima. Zadelpen steekt er best iets uit maar bij een MTB is dat geen probleem.
2.03m -> 66 cm frame c-t. Pro SL frame, dus lange bovenbuis (ik meen 62 cm). Stuurpen van 14cm met de hoek naar boven gemonteerd, deze wil ik binnenkort met de hoek naar beneden monteren. Ik zit perfect.
Ik kom van een 70 cm Jan Janssen. Zag er helemaal niet uit, bizarre verhoudingen (hele korte bovenbuis). Heel slecht voorgelicht. Was mijn eerste fiets. Tip: koop nooit bij een (zogenaamde) speciaalzaak waarbij de verkoper zegt dat als je zo lang bent als ik eigenlijk niet moet willen fietsen. Misschien probeer ik de volgende keer nog een maatje kleiner.
Ik kom van een 70 cm Jan Janssen. Zag er helemaal niet uit, bizarre verhoudingen (hele korte bovenbuis). Heel slecht voorgelicht. Was mijn eerste fiets. Tip: koop nooit bij een (zogenaamde) speciaalzaak waarbij de verkoper zegt dat als je zo lang bent als ik eigenlijk niet moet willen fietsen. Misschien probeer ik de volgende keer nog een maatje kleiner.
Deze advertentieruimte is te huur.
dat heb ik ook zo, ik ben 1,84 en een binnenbeenlengte van 93cm (tja, de verhouding is klein beetje zoek) en rij op een 59 ct. Zadelpen er wat meer uit, stuur gewoon gelaten zoals het was, lekker diepe zit (verschil bovenkant zadel en bovenkant stuur is iets van 9cm), voor mij perfect, maar het is natuurlijk voor elk persoon weer anders.
-
bike_add1ct
- Forum-lid
9cm is niet zo bijzonder diep, 10cm schijnt een soort van vuistregel te zijn voor een sportieve zit. Ik heb zelf 15cm, wat aan het eind van een wedstrijd (=in de beugel hangen) soms wat teveel van het goede is...
Het zegt allemaal helemaal niks die zogenaamde regeltjes, want ik (1.82 cm) rijd met een 56 cm bovenbuis met een 14 (!) stuurpen. Ik zou dus veel beter op een 58 cm bovenbuis passen, normaliter bedoeld voor mensen die een stuk langer zijn dan ik.