nieuwe fiets!
heej
ik heb net een nieuwe fiets gekocht de giant XTC uit 2004(grijs)het gaat alleen om het frame dan.
ik ben van plan om hem af te werken met XT en leuke velgen eronder en nog mph3 schijfremmen, magura quake voorvork.
is dit een leuke fiets zo of denken jullie er anders over?
graag jullie reactie
ik heb net een nieuwe fiets gekocht de giant XTC uit 2004(grijs)het gaat alleen om het frame dan.
ik ben van plan om hem af te werken met XT en leuke velgen eronder en nog mph3 schijfremmen, magura quake voorvork.
is dit een leuke fiets zo of denken jullie er anders over?
graag jullie reactie
er gaat niets boven een fiets!!!
Nette fiets, al zeg ik het zelf. Ik zou zelf niet voor XT maar voor LX gaan. Die groepen lichen bijna op hetzelfde niveau, dus met LX zal je veel geld kunnen besparen. Het ziet er misschien minder strak uit, maar volgens mij zit op de XTC-4 standaard alivio-deore oid.
Zelf heb ik een XTC-2 van vorig jaar, en hij bevalt me perfect. Ik heb alleen wat problemen met mijn nieuwe ketting, die af en toe nog eens wil overslaan, maar daar wordt aan gewerkt.
Owja, die MHP-3 schijfremmen zijn echt TOP. Ik heb ze ook, en ze werken perfect. Ze lopen bijna nooit aan, en ze hebben perfecte remkracht. Die moet je er zeker op zetten.
Zelf heb ik een XTC-2 van vorig jaar, en hij bevalt me perfect. Ik heb alleen wat problemen met mijn nieuwe ketting, die af en toe nog eens wil overslaan, maar daar wordt aan gewerkt.
Owja, die MHP-3 schijfremmen zijn echt TOP. Ik heb ze ook, en ze werken perfect. Ze lopen bijna nooit aan, en ze hebben perfecte remkracht. Die moet je er zeker op zetten.
Quote: Origineel geplaatst door Silvan op 17 Juli 2005
Nette fiets, al zeg ik het zelf. Ik zou zelf niet voor XT maar voor LX gaan. Die groepen lichen bijna op hetzelfde niveau, dus met LX zal je veel geld kunnen besparen. Het ziet er misschien minder strak uit, maar volgens mij zit op de XTC-4 standaard alivio-deore oid. Zelf heb ik een XTC-2 van vorig jaar, en hij bevalt me perfect. Ik heb alleen wat problemen met mijn nieuwe ketting, die af en toe nog eens wil overslaan, maar daar wordt aan gewerkt.Owja, die MHP-3 schijfremmen zijn echt TOP. Ik heb ze ook, en ze werken perfect. Ze lopen bijna nooit aan, en ze hebben perfecte remkracht. Die moet je er zeker op zetten.
`
XT is wel beter en ik kan er nu goedkoop aankomen dus dat doe ik maar en de kleur is ook nog is vergelijkbaar met de kleur van het frame.
dan weet ik ook dat mph3 goed is heb niet zo'n verstand met schijfremmen aangezien ik ook nog een racefiets heb en altijd mountainbike heb gehad met velgremmen en vbrakes.
maar is een magura quake ook een goede vork of moet ik met een ouder type sid verder gaan.
ze zeggen dat ik beter quake kan hebben omdat die goed verstelbaar kan zijn en lekker hard zetten.
Nette fiets, al zeg ik het zelf. Ik zou zelf niet voor XT maar voor LX gaan. Die groepen lichen bijna op hetzelfde niveau, dus met LX zal je veel geld kunnen besparen. Het ziet er misschien minder strak uit, maar volgens mij zit op de XTC-4 standaard alivio-deore oid. Zelf heb ik een XTC-2 van vorig jaar, en hij bevalt me perfect. Ik heb alleen wat problemen met mijn nieuwe ketting, die af en toe nog eens wil overslaan, maar daar wordt aan gewerkt.Owja, die MHP-3 schijfremmen zijn echt TOP. Ik heb ze ook, en ze werken perfect. Ze lopen bijna nooit aan, en ze hebben perfecte remkracht. Die moet je er zeker op zetten.
`
XT is wel beter en ik kan er nu goedkoop aankomen dus dat doe ik maar en de kleur is ook nog is vergelijkbaar met de kleur van het frame.
dan weet ik ook dat mph3 goed is heb niet zo'n verstand met schijfremmen aangezien ik ook nog een racefiets heb en altijd mountainbike heb gehad met velgremmen en vbrakes.
maar is een magura quake ook een goede vork of moet ik met een ouder type sid verder gaan.
ze zeggen dat ik beter quake kan hebben omdat die goed verstelbaar kan zijn en lekker hard zetten.
-
- Forum-lid
Zou ook voor de Quake gaan, prima vork. De SID is voor alledaags gebruik te fragiel, slap en onderhoudsgevoelig. Een clubmaat van me heeft er ook alleen maar hommeles mee.
-
- Forum-lid HC
zou ook zeker voor de magura gaan is volgens mij ook nog stijver. maar hou je wel rekening met het soort versnellingen als je andere remmen wilt dan de standaard shimano? want met die nieuwe derraileurs en oude shifters schakel je wel andersom. en de nieuwe shifters zijn niet compatible met mph schijfremmen.
heej
ik ben van plan om geen mph remmen te kopen maar de deore schijnen nog beter te zijn.
krijg donderdag me eerste onderdelen voor me fiets binnen o.a.:
xt v. der
xt crankset
xt casette
wcs stuur
xt shifters
wcs stuurpen
wcs bar ends
kan ik een beetje beginnen met opbouwen.
ook moet ik maar eens verder gaan met racefietsen(krijg ik binnenkort ook nieuwe onderdelen voor binnen)
ik ben van plan om geen mph remmen te kopen maar de deore schijnen nog beter te zijn.
xt v. der
xt crankset
xt casette
wcs stuur
xt shifters
wcs stuurpen
wcs bar ends
ook moet ik maar eens verder gaan met racefietsen(krijg ik binnenkort ook nieuwe onderdelen voor binnen)
-
- Forum-lid HC
Quote: Origineel geplaatst door nceRacer op 19 Juli 2005
heej
xt v. der
xt crankset
xt casette
wcs stuur
xt shifters
wcs stuurpen
wcs bar ends
ja met alles krijgen kan ik ook wel een mooie fiets opbouwen
heej
xt v. der
xt crankset
xt casette
wcs stuur
xt shifters
wcs stuurpen
wcs bar ends
Quote: Origineel geplaatst door scottwilko op 20 Juli 2005
heej
xt v. der
xt crankset
xt casette
wcs stuur
xt shifters
wcs stuurpen
wcs bar ends
haha ik Krijg het inderdaad binnen dat betekent niet dat ik het heb gekregen ik heb het wel betaald maar ik krijg het van de postbode, dus ik hoef de postbode niet te betalen
heb trouwens de onderdelen wel binnen.
alleen heb ik ook slecht nieuws! de quake is helaas verkocht, is Manitou Black Comp misschien een optie?
hoor het graag
heej
xt v. der
xt crankset
xt casette
wcs stuur
xt shifters
wcs stuurpen
wcs bar ends
haha ik Krijg het inderdaad binnen dat betekent niet dat ik het heb gekregen ik heb het wel betaald maar ik krijg het van de postbode, dus ik hoef de postbode niet te betalen
heb trouwens de onderdelen wel binnen.
alleen heb ik ook slecht nieuws! de quake is helaas verkocht, is Manitou Black Comp misschien een optie?
hoor het graag
Ben benieuwd naar de prestatie van die schijfremmen. Ik had niet de indruk dat schijfremmen van shimano zo goed waren (ik heb dan ook helemaal geen shimano meer op atb en race, maar dat is vooral omdat ik het niet mooi vind).
Duchenne Heroes Team Aces4Duchenne
Mijn FM raadde Magura's af omdat ze snel piepen. Hij heeft Hope mini's aangeraden en die heb ik nu dus. Bevalt erg goed, nog geen gepiep gehoord.
Duchenne Heroes Team Aces4Duchenne