Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervelo Centaur Soloist

harry_sz
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar harry_sz 19 jul 2005 10:17

Ik ben nieuw op dit forum en heb direct een vraag!Heeft iemand ervaringen met deze Cervelo fiets?
En weet iemand een winkel (in NL) waar deze gewoon op voorraad voor een goede prijs verkrijgbaar is? In amerika kost deze hele complete fiets 1999$ en dat is wel heel erg scherp.
Het enige nadeel dat ik nu zie is dat hij geen carbon voorvork heeft, maar dat kan natuurlijk achteraf gemonteerd worden.
Alvast bedankt!

sharkman
Forum-lid

sharkman 19 jul 2005 10:20

Kijk eens wat een Trek en een Cannondale Caad 8 in de States kosten....... Geen verrbruiksbelasting en ook geen service........ Er komt op korte termijn een Soloist carbon (rijdt goed). De 2.5 rijdt beter maar kost ook meer verder is de soloist een prima frame (en de looks is persoonlijke smaak)

harry_sz
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar harry_sz 19 jul 2005 10:49

De looks vind ik persoonlijk super, terwijl ik eigenlijk meer liefhebber ben van Italiaanse fietsen.
Hij is gewoon mooi onopvallend zwart, maar valt toch op door de vorm van de buizen en de geometrie etc.
De carbon-uitvoering vind ik te duur en ik heb geen problemen met aluminium. Ik rij nu ook op een cannondale.

sharkman
Forum-lid

sharkman 19 jul 2005 11:40

Er is een imorteur in Nederland voor Cervelo, vraag eens bij hem of hij wat kan regelen. (p.s. de meeste Soloist frames worden in rood geleverd).
De Carbon Soloist lijkt trouwens 100 op die in alu.

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 19 jul 2005 12:33

De Soloist is een prachtig, apart frame. Een van de weinige frames die je zo herkent. Alleen de Specialized Tarmac is net zo herkenbaar. Beide fietsen worden zowel prachtig als afschuwelijk gevonden; En zo hoort het natuurlijk!!

harry_sz
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar harry_sz 19 jul 2005 12:47

De meeste frames worden in rood geleverd?Maar bij welke winkel halen ze die dan? Verder zie ik ze nooit, dus ook geen rode. :-)  Terwijl er bij in de omgeving wel veel DeRosa's, Colnago's en weet ik wat allemaal niet rondrijden.
Is die Soloist Centaur wel verkrijgbaar in andere kleuren dan dat zwart?

20veetee
Forum-lid

20veetee 19 jul 2005 12:47

Ik zou een Grannyvi... Of een Rid... Of...

Nee sorry

Prachtige fiets, met Centaur erg mooi afgewerkt en prima velgen. Alleen die alu voorvork, waar fiets je nu op? Als dat een mega stijf frame is dan zal dit niet veel erger zijn.

harry_sz
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar harry_sz 19 jul 2005 12:48

Ik heb de importeur maar gemaild idd.
Ik wil die fiets graag asap in het echt bekijken en hopelijk ook proberen.Ik weet ook nog steeds niet de Nederlandse prijs van die fiets trouwens.

harry_sz
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar harry_sz 19 jul 2005 12:51

Ik heb nu een oude (maar goede :-) Cannondale R500 (Caad2 frame is dat) met 105sti.
Die vind ik soms wat aan de harde kant, vooral op slecht wegdek natuurlijk.Op glad asfalt is het weer een voordeel.Als die Cervelo echt harder is, neem ik absoluut een carbon voorvork.

harry_sz
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar harry_sz 19 jul 2005 12:55

De concurrentie is trouwens een DeRosa (Macro), Opera of Pinarello frame opbouwen met Centaur etc.
Dan heb je een fiets op hetzelfde niveau (qua snelheid, professionaliteit en afwerking etc), alleen zijn die wel een stukje duurder...
Wilier, Scott, Gazelle en Ridley etc... vind ik minder (qua naam en merk), dus die neem ik zowieso niet.

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 19 jul 2005 14:33

2000 dollar daar.... reken dan maar op zo'n de 2400 euro hier

Er stond ooit een test van de Soloist in Tour.....  torsiestijfheid was niet zo super
Die Easton Vista wielen zijn redelijk goedkope wielen (220 ofzo bij Futurumshop).
Misschien loont het om te kijken of je op Ebay een los frame kunt vinden en die dan zelf op te bouwen (met Centaur en Easton Circuit of Campa Zonda wielen ofzo)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

sharkman
Forum-lid

sharkman 19 jul 2005 14:41

denk dat je hier verkeerd zit. concurrenten voor de Soloist zijn frames (qua rijgedrag, image etc) van Cannondale (Caad 6/7), Storck (pro/comp/light), Cube (litening), Scott (speedster).
Boven de Soloist (top van de markt) zitten Spin, Cannondale Caad 8, Scott CR1, Cervelo 2.5/bayonne, pinarello dogma, Stevens Cf2, Storck C1.0/0.9 etc.
Verder heb je nog een reeks frames die vooral teren op image/naam (ik ga zitten voor een lange reeks reacties) en die voornamelijk uit Italië komen. Technische niets bezijnder maar wel een grote naam/status.

Plaats reactie