Over de wielersport en zijn beoefenaars.

(Fiets?) vakantie!

cas_
Forum-lid
Berichten: 717
Lid geworden op: 06 jun 2005 00:49

cas_ 19 jul 2005 16:39

Hallo allemaal,
Net terug van 2 weken fietsen (met een nieuwe fiets(Bianchi, zie ook elders op dit forum))!
Begonnen in de Vogezen: Ballon d'Alsace, Grand Ballon, Hohneck, col de Bussang, col de Feignes etc etc...3/4 dagen rond gereden en daarna. mede door matig weer, vertrokken naar de alpen (Barcalonette) en daar de Col d'Allos, col de la Cayolle en Cimme de la Bonette gedaan.....vervolgens door gereden naar de Provence (Luberon) en daar wat rond gereden, het plataeu de Vaucluse oprijden....wat een kl*te beklimming, en de laatste dag de Mont Ventoux gedaan (1.35.05) helaas niet onder de 1.30.00 maar Kolere wat was het warm in dat bos (al om 9 uur 's ochtends). Wel nieuw record gezet op de laatste dag: 79km/h naar beneden dus. Hiervoor alleen nog in Luxemburg gefietst (qua heuvels/bergen dan) en zonder getraind te kunnen hebben van tevoren. Gelijk maar aantal bekende "bergen" gedaan. Was goeie vakantie.........helaas voorbij!
Wat hebben ander mensen voor (fiets!) vakantie?
Cas
"hooghartig als van adel, deint de perzik boven het zadel" G. Cox

freek
Forum-lid
Berichten: 132
Lid geworden op: 25 apr 2005 15:11

freek 19 jul 2005 18:09

Mooi reisje, zo te zien! Met je Bianchi-fietsje zeker ook eens naar Italië gaan: de Dolomieten bieden de allermooiste landschappen - èn bovendien fijne fietsroutes (je moet echt de SellaRonda eens doen; ook de omgeving van Cortina d'Ampezzo is prachtig)! En ook elders in de Italiaanse Alpen is het heerlijk fietsen (nu ja, eerder heerlijk afzien: Stelvio, Colle del Nivolet...) 
Zelf zoek ik het dit jaar in Zwitserland, meer bepaald Andermatt (met de Gotthard-, Oberalp-, Furka-, Grimsel-, Nufenen- en Sustenpas zal ik wel even zoet zijn!) - maar eerst hier nog maar wat trainen!
Check deze site: http://www.aukadia.net/alps/index.htm

epistaxis
Forum-lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 03 jun 2005 18:25

epistaxis 19 jul 2005 19:31

1.35 op de ventoux vind ik knap hoor, dikke proficiat. Ik reed er 1.59 op. Net onder de twee uur en daar was ik al meer dan blij mee.
 
ik ben naar de dolomieten geweest en heb wat met de MTB rondgehost. Twee lekke banden en een gescheurde buitenband... (in 4 ritten) dat leek me wel genoeg als slechte voortekens dus heb ik mijn laatste ritje naar 2600 m maar niet meer gedaan. Ik moet nu ook weer niet ZO nodig een gat ini me kop vallen.
Pain is temporary, Pride is forever; en die schaafwonde denk ik ook...

cas_
Forum-lid
Berichten: 717
Lid geworden op: 06 jun 2005 00:49

cas_ 24 jul 2005 20:29

Gaat er verder niemand op fietsvakantie..........? (of is iedereen juist NU op vakantie..)
"hooghartig als van adel, deint de perzik boven het zadel" G. Cox

Gebruikersavatar
race1d
Forum-lid
Berichten: 427
Lid geworden op: 15 jun 2004 00:20

Gebruikersavatar race1d 24 jul 2005 22:58

Ik ga niet op fietsvakantie, maar neem wel mijn fiets mee voor een paar tochtjes. Als het weer meezit iig de Stelvio op en verder wat ATB-en bij Arco.
Duchenne Heroes Team Aces4Duchenne

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4424
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 25 jul 2005 00:44

ik heb vakantie en hoop veel te kunnen fietsen maar ik ben bang dat het waterfietsen wordt

cas_
Forum-lid
Berichten: 717
Lid geworden op: 06 jun 2005 00:49

cas_ 25 jul 2005 15:17

ja ik zit mezelf dus ook op te vreten hier nu. Ben gewend iedere dag op vakantie 70-100 km te fietsen, met mooi weer, en zit hier nu dus weer met het Hollandse "zomer" weer...............en op zich genoeg tijd.....
"hooghartig als van adel, deint de perzik boven het zadel" G. Cox

pietje
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 aug 2005 18:10

pietje 05 aug 2005 18:25

Ik word ook helemaal gek hier, zit al de hele dag achter mn PC te wachten op droog weer. Als het morgen weer zo is ga ik gewoon fietsen. Heeft ook wel wat, even bikkelen in de regen, daarna even fietsje afdrogen....
 
 
 

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4424
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 06 aug 2005 14:08

Ja maarik zit hier nu levensgevaarlijk met onweer achter mijn pc. Echt niet het weer waarmee ik het idee krijg van dat beetje water is niet erg, bovendien heeft het ook al gehagelt dus ik denk dat deze dag ook weer fietsvrij wordt. gaat wel erg slecht met de voorbereiding op l-b-l

thor
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 18 mei 2005 12:16

thor 06 aug 2005 14:24

Ik ga over een week. We beginnen op een camping in bourg d'oisan (precies aan de voet van alpe d'huez, vanuit daar gaan we de route van de marmotte fietsen, en nog met de auto richting wat andere 'colletjes' dan gaan we als toetje erna nog richting italie de dolomieten om de stelvio en de gavia pas te fietsen. Mijn fietsmaatje en ik zijn heftig in discussie wat nou de zwaarste van de 2 is, ik heb ze beide op de motor gedaan al eens, hij heeft de gavia gefietst, en meent dan ook dat deze zwaarder is, ik ben echter een andere mening aangedaan
survival of the fittest

cimecaron
Forum-lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 17 aug 2004 23:00

cimecaron 06 aug 2005 14:44

Quoten: Origineel geplaatst door scottwilko op 06 Augustus 2005

Ja maarik zit hier nu levensgevaarlijk met onweer achter mijn pc. Echt niet het weer waarmee ik het idee krijg van dat beetje water is niet erg, bovendien heeft het ook al gehagelt dus ik denk dat deze dag ook weer fietsvrij wordt. gaat wel erg slecht met de voorbereiding op l-b-l


Hier in Rouveen al hetzelfde.  Wilde vandaag nog een ritje van ongeveer 150 km doen ter voorbereiding op LBL, maar het ik ben bang dat het er niet in zit.
 

Gebruikersavatar
cubebiker
Forum-lid
Berichten: 501
Lid geworden op: 26 okt 2004 22:38

Gebruikersavatar cubebiker 09 aug 2005 00:51

Ben net terug van een weekje pyreneeën.Ik had nog nooit eerder geklommen en ik kan er maar één woord voor bedenken: FANTASTISCH.Een heleboel cols en cotes bedwongen met als bekendste de Marie Blangue (met daarvoor de Col du porteigt) en de Aubisque. Die laatste heb ik vanuit Laruns beklommen in een tijd van 1 uur en 20 minuten. Ik heb geen idee of dit een redelijke tijd is, ik heb er mijn reisgenoten in ieder geval dik kunnen kloppen met resp. 4, 22, 40 en 48 minuten.Weer terug in Nederland aangekomen dacht ik mijn opgebouwde vorm een beetje te kunnen beproeven op het vlakke. Wat een heerlijke ontnuchtering geeft ons klimaatje ons toch.....

Plaats reactie