Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

tacx problemen!!

gotcha1
Forum-lid

gotcha1 17 dec 2010 21:18

Heb verleden week van kennis een tacx i-magic t1902 (groene interface) kunnen kopen. Dacht hiermee direct van start te kunnen en dagelijks wat leuke game km's te doen.
Liep al direct mis door pc dat te licht is (is al pc van 8jaar oud) en alles in schokken ging.
2 dagen later dan pc gekocht die wel voldoet aan de eisen van tts 2.
Hier dan de software 2.0.2 opgezet en updates gedaan tot 2.0.6 en ook google earth plug-in geinstalleerd,dit ging allemaal goed.
Nu heb ik toch 2 serieuze problemen :(
1. Wanneer ik een real life video wil afspelen begint die na het aftellen gewoon op
max snelheid af te spelen en als ik stop gaat hij wel in pause maar video loopt gewoon door :(.
2.Wanneer ik virtual reality rij loopt hij op het einde (als je over de finish gaat) ook steeds vast en moet dan steeds ctrl-alt-delete doen dus dit klopt ook niet.
Is er iemand die op een van de twee problemen kan antwoorden?
Alvast bedankt.
Ps: Heb al op tacx forum ook gekeken maar daar de oplossing ook niet echt gevonden.

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 18 dec 2010 12:24

Ik zou in ieder geval je probleem officieel aanmelden bij Tacx. Wie weet komen ze met een oplossing. Mijn broer heeft een Fortius. Hij krijgt het programma alleen aan de praat omdat hij programmeur van beroep is. En veel oplossingen staan inderdaad niet op het Tacx forum. Ik zou wel het forum helemaal binnenstebuiten keren. Soms kijk je drie keer over een opmerking heen voordat je het ziet.

Een ding weet ik wel: het afsluiten van een VR training kan minuten duren. Tacx weet dat en heeft er nog geen oplossing voor. Gewoon je beeld laten staan dus, ook al kost dat minuten. Mijn broer heeft ooit een VR parcours drie kwartier schijnbaar gecrashed laten staan, waarna uiteindelijk het parcours na een herstart eindelijk opstartte. Stomme software.

gotcha1
Forum-lid

gotcha1 18 dec 2010 13:50

Ja voor het geld dat ze er voor vragen nieuw kan ik enkel zeggen dat het oplichters zijn!!
Kan toch allemaal veel beter.
Bedankt voor de reactie al.
Grtz

martijn78
Forum-lid

martijn78 19 dec 2010 13:54

Gotcha1 schreef:Ja voor het geld dat ze er voor vragen nieuw kan ik enkel zeggen dat het oplichters zijn!!
Grtz

ik vind het persoonlijk niet zo netjes om zo maar te roepen dat het oplichters zijn.
daarbij als het teveel geld is koopt niemand het, als het duur is dan een alternatief zoeken.

enig idee of het aan de dvd ligt dat hij vast loopt? krassen...?
Race: Specialized Roubaix
CX: cube cross race sl
TT: Cube Aerium HPA Pro

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 19 dec 2010 14:08

Oplichting is een groot woord. Maar feit is dat de Tacx software ooit ontwikkeld is voor het inmiddels stokoude Windows XP en dat de software op andere systemen nooit goed heeft gedraaid (dwz: een aanzienlijk aandeel van de gebruikers ondervind problemen). Natuurlijk kun je als bedrijf samen gaan werken met Microsoft en daarmee een perfect product afleveren. Alleen dan gaat de helft van de winst ook naar Microsoft en krijg je een (nog) duurder product. Probleem is ook dat er over het enige alternatief, Elite, weinig tot geen gebruikerservaringen zijn, nog afgezien van het veel beperktere aanbod aan dvd parcoursen en een hogere prijs.

Om op de vragen terug te komen: probleem 2 is bekend en daar is ook een patch voor in de software-update. Probleem 1 lijkt me ook op te lossen door de firma Tacx.

gotcha1
Forum-lid

gotcha1 19 dec 2010 18:18

martijn78 schreef:
Gotcha1 schreef:Ja voor het geld dat ze er voor vragen nieuw kan ik enkel zeggen dat het oplichters zijn!!
Grtz

ik vind het persoonlijk niet zo netjes om zo maar te roepen dat het oplichters zijn.
daarbij als het teveel geld is koopt niemand het, als het duur is dan een alternatief zoeken.

enig idee of het aan de dvd ligt dat hij vast loopt? krassen...?

Dvd van software is nieuw 2.0.2 en heb verdere updates gedaan tot 2.0.6
Heb zelfs speciaal windows xp 32bit op computer gezet hiervoor.
Krijg nog steeds geen reply van tacx,ook niet op forum en heb de i-magic nu
al 2 weken.
Ben blij dat ik er maar 200euro aan gegeven heb,als ik zie hoeveel mensen er op
het tacx forum problemen hebben die dan nieuwe fortius multiplayer gekocht hebben (+-700euro).
Zou dan gewoon mijn geld terug eisen.
Denk dat vb sony dit toch veel beter zou kunnen maken en voor minder geld ook.

sram60
Forum-lid

sram60 19 dec 2010 18:52

Ik heb een Tacx I - magic en die loopt heel goed, geen enkel probleem mee. Hij draait op mijn laptop en daar zit Vista op.
Edwin van de Velde

arzeg0
Forum-lid

arzeg0 21 dec 2010 09:17

Misschien dat je met het volgende linkje verder komt.
Tacx Forum

Ik kan me bij mezelf vaag herinneren dat ik een soort gelijk probleem heb gehad en dit had te maken met de juiste codec.
Als dit niet mag helpen zou ik op het forum (als je dat al niet gedaan hebt) een draadje openen en duidelijk aangeven wat jouw problemen zijn. Geef in dat draadje wel zoveel informatie over je PC en fortius versie. Het zou me verbazen als ze je daar niet verder kunnen helpen.

Met tacx heb ik tot nu toe alleen maar goede ervaringen. Het is een mooi stukje techniek. Het vereist alleen iets meer kennis van software installatie dan de gemiddelde persoon heeft. Neemt niet weg dat tacx betere installatie instructies kan geven.
Succes
FM098 van Dengfu
FM056A van Dengfu MTB
Pinarello Dogma 65.1 Think2 DA DI2

gotcha1
Forum-lid

gotcha1 21 dec 2010 17:05

arzeg0 schreef:Misschien dat je met het volgende linkje verder komt.
Tacx Forum

Ik kan me bij mezelf vaag herinneren dat ik een soort gelijk probleem heb gehad en dit had te maken met de juiste codec.
Als dit niet mag helpen zou ik op het forum (als je dat al niet gedaan hebt) een draadje openen en duidelijk aangeven wat jouw problemen zijn. Geef in dat draadje wel zoveel informatie over je PC en fortius versie. Het zou me verbazen als ze je daar niet verder kunnen helpen.

Met tacx heb ik tot nu toe alleen maar goede ervaringen. Het is een mooi stukje techniek. Het vereist alleen iets meer kennis van software installatie dan de gemiddelde persoon heeft. Neemt niet weg dat tacx betere installatie instructies kan geven.
Succes

Die topic had ik inderdaad nog niet gelezen.
Moet ergens iets zijn met die ffdshow maar weet daar de ballen van :( .
Er gaat normaal iemand komen die meer pc kennis heeft dan mij want weet met
die ffdshow instelling geen raad.
'K had op't forum (van tacx) ook topic geopend maar daar geen reactie gekregen.
Toch enorm bedankt voor de link arzeg0

buurman
Forum-lid

buurman 21 dec 2010 18:39

het kan ook liggen dat je misschien niet de meest geupdate versie van microsoft.NEt hebt.
daar lag het bij mij aan en nu doet die het prima,

ga na microsoft site download de laatste versie van .NET Framework ff opnieuw installeren en alles was opgelost.
is het proberen waard denk ik

arzeg0
Forum-lid

arzeg0 22 dec 2010 09:04

De onderstaande linkjes kunnen je misschien verder helpen.
Tacx FAQ
Tacx forum ffdshow

Er wordt volgens mij niet directgesproken over de instellingen van ffdshow.
Ik weet niet of je Windows & gebruikt, maar wat ik over het algemeen lees is dat in Windows 7 de codecs van windows 7 eerst gedisabled dienen te worden voordat ffdshow wordt gebruikt. Zelf gebruik ik Vista, mocht windows 7 gebruiken kan ik je niet verder helpen.

Succes
FM098 van Dengfu
FM056A van Dengfu MTB
Pinarello Dogma 65.1 Think2 DA DI2

fiets381
Forum-lid

fiets381 22 dec 2010 09:57

Wanneer je geen film ziet(Zwart beeld) maar je kunt wel normaal fietsen dan moet je je scherm terug zetten naar 16bits kleuren.
De oudere software draait niet op 64 bits computers, veel nieuwe computers zijn inmiddels 64bits.

Plaats reactie