Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Het forum

ron@ld
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 jul 2005 11:44

ron@ld 27 jul 2005 11:04

Sinds kort ben ik aan het fietsen geslagen en sinds kort bezoek ik dan ook dit forum. Nou weet ik niet veel van fietsen, maar wat ik weet weet ik via dit forum. Het is ook dankzij dit forum dat ik nu een beetje een idee heb waar ik op moet letten als ik een nieuwe fiets ga kopen. Top dus  .
Het enige wat ik op het forum mis is een hele hoop opties waar ik normaal gesproken aan gewend ben om mee te werken. Ik denk bijvoorbeeld aan:- een preview van wat je geschreven hebt- kleurtjes die aangeven welke topic je al gelezen hebt- een mailtje als er een reactie is op een post van jou- enz. enz. (ik zou echt een hele rij op kunnen noemen)
Nou ben ik zelf ook eigenaar van een goed lopend forum (www.mixfight.nl). Wij gebruiken om het forum te draaien het veelgebruikte en gratis phpBB (en een portal daaromheen). Op www.phpBB.nl vind je daar uitgebreide info over. Voor de admins is er ook een demo te vinden van het controlpanel.Zou het niet iets zijn om het Fietsforum ook op phpBB te draaien? Het geeft de gebruiker echt een hele hoop mogelijkheden meer (en de admins waarschijnlijk ook).
<a target="_blank" href= "http://www.mixfight.nl">www.Mixfight.nl</a>

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 27 jul 2005 11:10

Groot gelijk... zou veel handiger zijn als dit forum met zo'n script zou draaien.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

ilgrasso
Forum-lid
Berichten: 2152
Lid geworden op: 02 mei 2005 15:09

ilgrasso 27 jul 2005 11:48

Verbeteringen zijn altijd welkom, met name een andere kleur voor de berichten die je al gelezen hebt is zeer welkom.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

_pfw_
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 01 aug 2004 16:18

_pfw_ 27 jul 2005 12:41

Het forum van mountainbike.nl draait ook op phpBB. Het forum wielertoerist.nl draait op Invision Power Board.
Beide forums werken naar mijn mening veel prettiger en bieden meer mogelijkheden.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38294
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 jul 2005 12:47

Volgens mij heeft FIETS wel eens iets hierover gezegd. Had iets te maken met de ondersteuning van die systemen op hun servers ofzo.Maar phbb op invision zou wel veel prettiger zijn ja...
Less is bore

_pfw_
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 01 aug 2004 16:18

_pfw_ 27 jul 2005 12:56

Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 27 Juli 2005

Volgens mij heeft FIETS wel eens iets hierover gezegd. Had iets te maken met de ondersteuning van die systemen op hun servers ofzo.Maar phbb op invision zou wel veel prettiger zijn ja...

Dat heb ik ook wel gelezen. Maar dat kun je toch gewoon aanpassen? Of desnoods het forum op een andere (externe) server plaatsen, zijn ook de kosten niet.

ron@ld
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 jul 2005 11:44

ron@ld 27 jul 2005 14:57

Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 27 Juli 2005

Volgens mij heeft FIETS wel eens iets hierover gezegd. Had iets te maken met de ondersteuning van die systemen op hun servers ofzo.Maar phbb op invision zou wel veel prettiger zijn ja...


Als je een beetje prettig phpBB wilt draaien moet je host ook MySQL ondersteunen. Maar dat doet tegenwoordig bijna iedereen. Er zijn zelfs al gratis hosts die MySQL ondersteunen.Overigens, de hele lay-out van het Fietsforum zou gewoon bewaard kunnen blijven in phpBB. Dat kun je uiteraard totaal zelf vorm geven.
<a target="_blank" href= "http://www.mixfight.nl">www.Mixfight.nl</a>

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4447
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 27 jul 2005 17:18

ben zelf overigens behoorlijk content met de huidige opzet. en daarbij met de optie actieve discussies kun je al heel veel gelezen topics uitsluiten. daarnaast is het ook nog eens zo dat met firefox je wel de mogelijkheid hebt tot een preview van je bericht. Maar er zijn natuurlijk wel altijd zaken die wel verbeterd kunnen worden

twente
Forum-lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 03 jun 2005 17:04

twente 27 jul 2005 18:27

Is het niet mogelijk om een aantal sticky onderwerpen aan te maken? Ik post hier zelf nog niet ze veel maar lees hier al geruime tijd. Je komt heel vaak dezelfde vragen tegen. Met een sticky zou je dat kunnen voorkomen terwijl je deze berichten wel up-to-date kunt houden.

mr.c
Forum-lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 15 aug 2005 00:56

mr.c 20 aug 2005 01:36

Hee, Forum is opzich okee hoor, alleen drie kleine dingetjes.

-Een link naar het hoofdforum...
-Mogelijkheid om text/plaatje(s) fiets in profiel te zetten, zodat er niet weer telkens in het "stel je eens voor" topic hoeft te worden gezocht.
-Mogenlijkheid om zelf op te geven hoeveel berichten er per pagina worden weergegeven.

Verder zeer goed forum!

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4223
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 07 mei 2009 18:48

Ik vind het ook nog altijd een zeer goed forum!
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

cyclelicious
Forum-lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 22 jan 2009 17:04

cyclelicious 07 mei 2009 20:36

Probeer je een oud draadje op te pikken?

Plaats reactie