Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Bracketlager voor versleten schroefdraad?

kaiglas
Forum-lid

kaiglas 28 jul 2005 01:29

Hallo,
Van mijn MTB is de schroefdraad van de bracketpot versleten/verroest, zodat ik geen normale bracketlager meer kan monteren.Als oplossing dacht ik aan een bracketlager dat ingeperst wordt, deze bestonden vroeger o.a. van FAG. Het is een soort cassette-type, de cups hebben geen schroefdraad, maar worden in de bracketpot geperst. Enige probleem, de uitvoering van FAG was vrij minnetjes, ik zou liever een betere hebben, en mijn fietsenhandelar zei dat ze niet meer geleverd worden.Weet iemand of die inperstypes nog geleverd worden? Ook van een andere fabrikant?Of heeft eimand een andere oplossing voor dit probleem?Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Kai

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 28 jul 2005 02:19

Oh dan ga ik hier ook nog ff pimpen hoe slim ik wel niet ben
Neem eens contact op met Reset-Racing. color=#0000ffwww.reset-racing.deQuote: "Spezialinnenlager für Klein / Storck ohne gewinde, für Shimano Vierkant bis Hollowtech II 2004, auch für Reparaturen, wenn nix mehr geht, professionelle Innenlager-Gewindereparatur" Succes!

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=772 ... =10265&v=f 
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

sharkman
Forum-lid

sharkman 28 jul 2005 09:49

Je kunt er ook voor kiezen om een bracketpot met schroefdraad met epoxy in te lijmen (bij carbonframes worden ook alu bussen ingeliljmd.) als je een goed lager pakt overleefd dit het leven van je frame makkelijk)

Plaats reactie