achterpat Principia Rex
-
thestifler
- Forum-lid
Ik ben afgelopen zondag van mijn Black Beauty (Principia Rex uit 2002) gestuiterd en nu blijkt de achterpat verbogen en dus niet langer bruikbaar te zijn. Het frame is verder prima intact. Probleem is nu dat importeur Peza onlangs heeft gebroken met Principia en kennelijk ook geen losse onderdelen meer kan/wil leveren. Navraag bij de fabrikant bracht ook niet echt soelaas, want de verbogen pat diende eerst opgestuurd te worden en dan zou gekeken worden wat er te doen was. Oftewel: maanden wachten met het gevaar dat mijn verbogen pat ook foetsie raakt. Mijn FM zou proberen om een aantal Principia-dealers te benaderen, maar ik vrees dat dit ook een moeilijke zaak wordt. Vandaar mijn oproep (lees: noodkreet): heeft ook iemand een (andere) suggestie waar ik zo'n achterpat zou kunnen bemachtigen? Kun je zo'n (heel specifieke) achterpat ook eventueel na laten maken door een metaalbewerker ofzo?
Da's de miserie van in Nederland met een Principia rond te rijden tegenwoordig...
Kijk even op enkele buitenlandse (Duitse?) websites naar fietsenzaken die daar nog Principia leveren en bestel daar meteen een nieuwe. kVind het nogal idioot dat je hem eerst zou moeten opsturen en zij dan gaan bekijken wat er aan te doen valt: een goede fietsenmaker kan ook zélf wel zien wanneer een derailleurhanger niet meer herstelbaar is!
Kijk even op enkele buitenlandse (Duitse?) websites naar fietsenzaken die daar nog Principia leveren en bestel daar meteen een nieuwe. kVind het nogal idioot dat je hem eerst zou moeten opsturen en zij dan gaan bekijken wat er aan te doen valt: een goede fietsenmaker kan ook zélf wel zien wanneer een derailleurhanger niet meer herstelbaar is!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
-
thestifler
- Forum-lid
Klinkt heel goed! Ook enig idee hoe ik een (Duitse) internetsite vind die Principia-onderdelen verkoopt?
-
thestifler
- Forum-lid
Thanx! Zojuist gebeld met Blom in Leusden. Prettige en klantvriendelijke zaak. Berichtgeving was echter minder positief. Helaas geen patjes meer op voorraad en ook geen mogelijkheden via Peza. Hoe nu verder? Zou het dan toch een metaalberwerker moeten worden en waar vind ik die en wat kost dat ongeveer?
Via internet en een creditcard moet zo'n ding te bestellen zijn.
Kijk eens bij www.roadbikereview.com waar mensen zoal hun spullen vandaan halen en neem eens contact op.
Kijk eens bij www.roadbikereview.com waar mensen zoal hun spullen vandaan halen en neem eens contact op.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
thestifler
- Forum-lid
Daar wordt je idd héél verdrietig van. Heel frustrerend als je in het bezit bent van een fraai (en intact) frame, maar dit niet meer kunt gebruiken, omdat een essentieel (en specifiek) onderdeel niet meer te verkrijgen is. Hoewel ik al lichtelijk wanhopig word, geef ik de strijd echter nog niet op! Eerst op vakantie en daarna nog maar meer (ex-)dealers bellen, internet afspeuren en evt. de metaalberwerkers-optie verder exploreren. Alle suggesties blijven welkom!
-
thestifler
- Forum-lid
Iemand enig idee wat de Engelse benaming is van een achterpat?
Quote: Origineel geplaatst door the stifler op 30 Juli 2005
Daar wordt je idd héél verdrietig van. Heel frustrerend als je in het bezit bent van een fraai (en intact) frame, maar dit niet meer kunt gebruiken, omdat een essentieel (en specifiek) onderdeel niet meer te verkrijgen is. Hoewel ik al lichtelijk wanhopig word, geef ik de strijd echter nog niet op! Eerst op vakantie en daarna nog maar meer (ex-)dealers bellen, internet afspeuren en evt. de metaalberwerkers-optie verder exploreren. Alle suggesties blijven welkom!
Een bedrijf met een cnc-bank kan zonder problemen een nieuwe frezen uit een stuk alu. Vraag is alleen wat het kost maar het zal altijd goedkoper zijn dan een nieuw frame...
edit: misschien weet dit bedrijf een oplossing http://www.hagendesign.nl/Hagentechniek/nl.htm
Een bedrijf met een cnc-bank kan zonder problemen een nieuwe frezen uit een stuk alu. Vraag is alleen wat het kost maar het zal altijd goedkoper zijn dan een nieuw frame...
edit: misschien weet dit bedrijf een oplossing http://www.hagendesign.nl/Hagentechniek/nl.htm