Garmin, wereldwijd marktleider in satellietnavigatie, heeft een nieuwe Nederlandse dochteronderneming opgericht en zal begin januari 2011 een kantoor openen in Nederland. De nieuwe onderneming, Garmin Nederland B.V., zal op 3 januari 2011 de activiteiten overnemen van Sailtron, de huidige distributeur van Garmin in Nederland. Sailtron blijft tot 31 december 2010 optreden als exclusieve distributeur van Garmin in Nederland.
Garmin heeft ervoor gekozen om de Nederlandse markt direct te bedienen benaderen met een lokale vestiging, na uitgebreide gesprekken met Sailtron over de potentiële groeimogelijkheden van Garmin in Nederland. Garmin zal zorgen voor een soepele overgang tussen Sailtron en het nieuwe Nederlandse kantoor, dat in Eemnes gevestigd zal worden.
Dan Bartel, vice president Worldwide Sales en algemeen directeur van Garmin Europa zegt: "Sailtron heeft in de afgelopen 19 jaar een stevige basis voor Garmin in Nederland gecreëerd. Naar onze mening kunnen wij de Nederlandse markt nu de beste service bieden met een dochteronderneming van Garmin in Eemnes. Dit past goed in het beleid van Garmin om zijn positie op de belangrijkste Europese markten te versterken door verticale integratie."
Garmin Nederland B.V. zal het complete assortiment consumentenproducten van Garmin voor automotive, outdoor, fitness, maritieme doeleinden op de markt brengen. Nederland wordt door Garmin nog altijd gezien als een groeimarkt voor technologieën gebaseerd op satellietnavigatie.
Remco Flikweert wordt, met ruim 15 jaar ervaring in de GPS industrie, de algemeen directeur van Garmin Nederland. "Garmin is wereldwijd marktleider op het gebied van satellietnavigatie. Het bedrijf heeft een fantastisch portfolio van award-winnende producten, die door miljoenen consumenten worden gebruikt. Ik zie dit als een prachtige kans om het merk Garmin verder te ontwikkelen en te laten groeien in Nederland", zegt Remco Flikweert.
Garmin Nederland per 03-01-2011
Garmin opent vestiging in Nederland
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.
-
gaisdergerman
- Forum-lid
Dat is wel relaxt. Heb een garmin in nl gekocht maar schijnbaar was dat grijze import. Hopelijk doen ze nu niet zo moeilijk als ik een keertje bel 
- daniel1975
- Forum-lid HC
Gezien jouw passie voor ouwe zooi verwacht ik eigenlijk dat jij gewoon met de ANWB-kaart in de achterzak van je wollen truitje fietst....
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Dat deed ik vroeger....
Die Garmin heb ik voor mijn boot gekocht (mijn hoofdhobby is zeilen...) maar op de fiets blijkt ie ook heel handig, vooral in het buitenland.
Ik heb hem standaard in m'n achterzak, hoef niet constant op een schermpje te loeren.
Ik snap er ook niet zoveel van dat mensen door zo'n ding gestuurd willen rijden, ik maak voor de rit een plan (op m'n laptop in de caravan) en gebruikt de GPS om te kijken of ik op de goeie weg zit bij twijfel.
Een paar waypointjes zijn daarvoor ruim voldoende.
In juni dreigde ik op de col de la Croix de Fer een doodlopende weg in te rijden , maar de Garmin behoedde me daarvoor...
Het verschilt niet zoveel van vroeger, maar je kan nu op de kaart zien waar je zit en de kaart is waterdicht......
Die Garmin heb ik voor mijn boot gekocht (mijn hoofdhobby is zeilen...) maar op de fiets blijkt ie ook heel handig, vooral in het buitenland.
Ik heb hem standaard in m'n achterzak, hoef niet constant op een schermpje te loeren.
Ik snap er ook niet zoveel van dat mensen door zo'n ding gestuurd willen rijden, ik maak voor de rit een plan (op m'n laptop in de caravan) en gebruikt de GPS om te kijken of ik op de goeie weg zit bij twijfel.
Een paar waypointjes zijn daarvoor ruim voldoende.
In juni dreigde ik op de col de la Croix de Fer een doodlopende weg in te rijden , maar de Garmin behoedde me daarvoor...
Het verschilt niet zoveel van vroeger, maar je kan nu op de kaart zien waar je zit en de kaart is waterdicht......
Als u dit leest heeft de Grote Limbozeis het niet weggehaald
@ kees0251, een beetje tegenstrijdig bezig?
Eerst Garmin uitmaken voor boeven en even later verkondigen dat je zelf voor de kaarten die je hebt niet hebt betaald (ik lees dan illegaal gedownload....)dus wie is dan de boef?
En nog iets later vertel je dat je niet snapt waarom andere mensen zich door een garmin laten sturen. Om een paar regels later te vertellen dat het apparaat wel weer handig was op de Croix de f'er afgelopen zomer.......
Eerst Garmin uitmaken voor boeven en even later verkondigen dat je zelf voor de kaarten die je hebt niet hebt betaald (ik lees dan illegaal gedownload....)dus wie is dan de boef?
En nog iets later vertel je dat je niet snapt waarom andere mensen zich door een garmin laten sturen. Om een paar regels later te vertellen dat het apparaat wel weer handig was op de Croix de f'er afgelopen zomer.......
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010
-Cervelo RS 2010
[ignore]Kees0251[/ignore]
Dit klinkt mij overigens meer in de oren als een poging om de concurrentie met TomTom (verder) aan te gaan op de Europese markt. Het lijkt me ook wel een interessante werkgever (niet dat ik specifieke expertise heb in deze)
Dit klinkt mij overigens meer in de oren als een poging om de concurrentie met TomTom (verder) aan te gaan op de Europese markt. Het lijkt me ook wel een interessante werkgever (niet dat ik specifieke expertise heb in deze)