tufo
Ik ken alleen de Tubes van Tufo en deze zijn prima. Draadbanden van tufo ben ik nog nooit tegengekomen.
Let wel op Tubes zijn totaal anders dan draadbanden, ze rijden anders en zijn bedoeld voor ander type velgen.
Let wel op Tubes zijn totaal anders dan draadbanden, ze rijden anders en zijn bedoeld voor ander type velgen.
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.
Quote: Origineel geplaatst door Hans op 18 Oktober 2005
Ik ken alleen de Tubes van Tufo en deze zijn prima. Draadbanden van tufo ben ik nog nooit tegengekomen.Let wel op Tubes zijn totaal anders dan draadbanden, ze rijden anders en zijn bedoeld voor ander type velgen.
Tufo heeft ook een tube voor op een draadbandvelg hoor !
Ik ken alleen de Tubes van Tufo en deze zijn prima. Draadbanden van tufo ben ik nog nooit tegengekomen.Let wel op Tubes zijn totaal anders dan draadbanden, ze rijden anders en zijn bedoeld voor ander type velgen.
Tufo heeft ook een tube voor op een draadbandvelg hoor !
De tubular clincher, inderdaad die is er ook nog steeds. Dit is geen bandje maar wel te gebruiken op draadbandvelgen.
Deze zou ik niet willen aanraden, ik heb er zelf geen ervaring mee maar in zoverre ik kan beoordelen combineerd hij een groot deel van de nadelen van tubes en clinchers.
Mijn advies: koop een lichte wedstrijdband, deze gaat qua rij-eigenschappen richting de tube en is voor de veeleisende draadband rijder de beste keus
Deze zou ik niet willen aanraden, ik heb er zelf geen ervaring mee maar in zoverre ik kan beoordelen combineerd hij een groot deel van de nadelen van tubes en clinchers.
Mijn advies: koop een lichte wedstrijdband, deze gaat qua rij-eigenschappen richting de tube en is voor de veeleisende draadband rijder de beste keus
Niemand zegt dat het moet,<br>
Op het weightweenies forum staan positieve geluiden over de tubulars voor clinchers. Mensen gebruiken ze en zijn tevreden.
http://weightweenies.starbike.com/phpBB ... php?t=8995
http://weightweenies.starbike.com/phpBB ... php?t=8995
Heb er ervaring mee en ik moet zeggen het werkt prima maar ik vindt tubes prettiger. Overigens wordt het risico van lek rijden met een Tufo nihil als je er de sealant bij montage al in spuit. Prima banden maar de toptubes van veloflex en conti lopen beter.
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 18 Oktober 2005
Heb er ervaring mee en ik moet zeggen het werkt prima maar ik vindt tubes prettiger. Overigens wordt het risico van lek rijden met een Tufo nihil als je er de sealant bij montage al in spuit. Prima banden maar de toptubes van veloflex en conti lopen beter.
Sharkman werkt die sealant ook bij lage druk, m.a.w. kan ik die ook in mijn (Tufo) crosstubes spuiten? Ik rijdt de tubes meestal op 2,4 (achter) en 2,2 bar (voor). Hoeveel druk verlies je alvorens het gat gedicht is?
Sharkman werkt die sealant ook bij lage druk, m.a.w. kan ik die ook in mijn (Tufo) crosstubes spuiten? Ik rijdt de tubes meestal op 2,4 (achter) en 2,2 bar (voor). Hoeveel druk verlies je alvorens het gat gedicht is?
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.
Ik rijd al een tijdje met tufo en tubular clinchers en niets dan positief. Erg leuk is dat er 15 bar in kan zonder problemen voor de velg
Op de website staan duidelijk foto's hoe het komt dat dit kan zonder schade aan de velg.
Op de website staan duidelijk foto's hoe het komt dat dit kan zonder schade aan de velg.
pas op! paaltje!
Goede tubes rijden stukken beter dan vouwbanden. Als ik het over goede tubes heb denk ik aan Veloflex, de toppers van Conti en bijvoorbeeld dugast. De beste Tufos zijn goede middenmoters en komt nog net boven veloflex draadbanden (de top in draad) uit. Overigens is 15 bar leuk voor op de baan maar ben je op asfalt wel je grip kwijt....