Ik loop met de gedachte rond een nieuwe fiets aan te schaffen, heb heel het jaar veel overgewerkt en hoef niet op een paar euro's te letten.
Rij nu op een Colnago CT1 , titanium met carbon achterbrug, nu 6 jaar oud met chorus 10 speed. Ik rij 12.000 km per jaar meest toertochten, klassiekers en de bekende cyclo's in belgie, maar ook verder in het buitenland Otztaler, Marmotte e.d. De CT1 bevalt mij erg goed, zelfs Parijs-Roubaix meegereden probleemloos.
Wat is nu een goede vervanger voor de CT1, ben op zoek naar een goed carbon-frame. De stijfheid lijkt mij niet echt reuze belangrijk eerlijk gezegd, het frame moet vooral comfortabel zijn!!
Denk eigenlijk zelf aan de C50, maar er wordt vaak negatief over gedaan op dit forum, waarom ??????? Behalve dat het erg duur is, lijkt me er verder weinig mis mee.
Verder staan de Pinarello Paris carbon, en de Willier le roi nog op mijn lijstje en de Colnago Cristallo.
Verder weet ik nog niet wat aan te schaffen tripple of compact ????Lijkt me dat je helemaal niets hebt aan die 34 in het polderland, en om nou altijd op de 50 te rijden??, wie heeft er ervaring met compact en hoe bevalt dit. Rij zomers echter bijna wekelijks in Limburg of de Ardennen.
Nou ik ben benieuwd naar jullie reactie.
Moelijk, licht, stijf, nerveus, enz.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5634
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
er word in mijn ogen vaak negatief over de c50 gedaan omdat die fiets niet een van de stijfste is. bij de meeste draait het alleen maar om stijfheid. terwijl dat het vrij weinig uitmaakt het is meer persoonlijk of een een stijf frame wilt of niet. de c50 vind ik persoonlijk het mooiste frame wat er is (zwart met witte letters).
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb zowel een C50 als een CT1 en ik kan niets negatiefs over 1 van beide fietsen zeggen. Colnago roept veel emotie op, soms positief en soms negatief. Meestal komen de negatieve reacties van mensen die geen Colnago (willen) hebben.
De CT1 is veel lichter dan enige andere fiets die ik ooit optilde. De B-Stay maakt het frame zwaarder (ik heb een pre-Bstay CT1).
Een triple is veel beter dan een compact. Dat is gewoon weer een nieuw gadget. Zelf heb ik gewoon 2 bladen voor en vervang de 42 voor een 39 als ik naar Frankrijk ga. Trouwens, als je 10 speed hebt, wat moet je dan met een triple of compact?
Gr, Diogenes
De CT1 is veel lichter dan enige andere fiets die ik ooit optilde. De B-Stay maakt het frame zwaarder (ik heb een pre-Bstay CT1).
Een triple is veel beter dan een compact. Dat is gewoon weer een nieuw gadget. Zelf heb ik gewoon 2 bladen voor en vervang de 42 voor een 39 als ik naar Frankrijk ga. Trouwens, als je 10 speed hebt, wat moet je dan met een triple of compact?
Gr, Diogenes
Velgenfluisteraar
Florezido
Florezido
-
- Forum-lid
- Berichten: 3324
- Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33
Het zijn allemaal prima frames die je daar noemt, je doet aan geen van allen een miskoop dus kies gewoon degene die je het meeste doet.
De Le Roi is technisch het beste frame, zeer stijf en stabiel en onder de 1kg, de Paris Carbon vind ik persoonlijk het mooiste frame en zit ook rond de 1kg, de Cristallo vind ik qua uiterlijk niet geweldig, de C50 vind ik wel heel mooi (niet elk design), heeft een klassieke uitstraling, is iets zwaarder maar schijnt een heerlijk weggedrag te hebben.
Het comfort wordt uiteindelijk toch voor het grootste deel bepaald door je velgen (hoog/laag alu/carbon), je banden (TPI en druk) en je zadel. Voor het frame zou ik me daar niet zo druk om maken.
Verder komt er Campa Record op natuurlijk, want je wilt er natuurlijk wel op alle fronten op vooruit gaan
En als je nou de nieuwe Eurus wielen neemt, kan je die gelijk even testen voor de twijfelaars onder ons.
De Le Roi is technisch het beste frame, zeer stijf en stabiel en onder de 1kg, de Paris Carbon vind ik persoonlijk het mooiste frame en zit ook rond de 1kg, de Cristallo vind ik qua uiterlijk niet geweldig, de C50 vind ik wel heel mooi (niet elk design), heeft een klassieke uitstraling, is iets zwaarder maar schijnt een heerlijk weggedrag te hebben.
Het comfort wordt uiteindelijk toch voor het grootste deel bepaald door je velgen (hoog/laag alu/carbon), je banden (TPI en druk) en je zadel. Voor het frame zou ik me daar niet zo druk om maken.
Verder komt er Campa Record op natuurlijk, want je wilt er natuurlijk wel op alle fronten op vooruit gaan
En als je nou de nieuwe Eurus wielen neemt, kan je die gelijk even testen voor de twijfelaars onder ons.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 41835
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Quoten: Origineel geplaatst door Diogenes op 27 Oktober 2005
Een triple is veel beter dan een compact. Dat is gewoon weer een nieuw gadget. Zelf heb ik gewoon 2 bladen voor en vervang de 42 voor een 39 als ik naar Frankrijk ga. Trouwens, als je 10 speed hebt, wat moet je dan met een triple of compact?Gr, Diogenes
Nzin, deze discussie is al zo oud als de compact. Met een 10 speed geen tripel of compact nodig hebben is eveneens onzin. Hoeveel mensen rijden er hier acceptabel de Marmotte uit op 39 x 27? Dat zullen er niet zo heel veel zijn zonder echt te harken. Met 34 x 29 op je dubbel is het veel makkelijker.
En waarom een compact? Omdat je de tripel benaderd en het veel mooier is. Puur esthetisch dus.
Een triple is veel beter dan een compact. Dat is gewoon weer een nieuw gadget. Zelf heb ik gewoon 2 bladen voor en vervang de 42 voor een 39 als ik naar Frankrijk ga. Trouwens, als je 10 speed hebt, wat moet je dan met een triple of compact?Gr, Diogenes
Nzin, deze discussie is al zo oud als de compact. Met een 10 speed geen tripel of compact nodig hebben is eveneens onzin. Hoeveel mensen rijden er hier acceptabel de Marmotte uit op 39 x 27? Dat zullen er niet zo heel veel zijn zonder echt te harken. Met 34 x 29 op je dubbel is het veel makkelijker.
En waarom een compact? Omdat je de tripel benaderd en het veel mooier is. Puur esthetisch dus.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
>En waarom een compact? Omdat je de tripel benaderd en het veel mooier is. Puur esthetisch dus.
Dus de triple is beter, dat zijn we alvast eens. Verder heb je in Nederland NIETS aan een compact. Wat moet je hier in hemelsnaam ermee? Je rijdt echter wel hier het vaakst en niet in Frankrijk.
TOUR heeft het bereik van compact en dat van een triple eens haarfijn naast elkaar gezet en de conclusie was dat een triple een veel beter bereik heeft.
Verder is het een bedenkelijke ontwikkeling dat esthetische aspecten belangrijker worden dan de kwalitatieve. Zo kwam het geintegreerde balhoofd op de markt, de compact, de ingelijmde achtervorken, carbon onderdelen die volstrekt zinloos zijn etc etc.
Gr, Diogenes
Dus de triple is beter, dat zijn we alvast eens. Verder heb je in Nederland NIETS aan een compact. Wat moet je hier in hemelsnaam ermee? Je rijdt echter wel hier het vaakst en niet in Frankrijk.
TOUR heeft het bereik van compact en dat van een triple eens haarfijn naast elkaar gezet en de conclusie was dat een triple een veel beter bereik heeft.
Verder is het een bedenkelijke ontwikkeling dat esthetische aspecten belangrijker worden dan de kwalitatieve. Zo kwam het geintegreerde balhoofd op de markt, de compact, de ingelijmde achtervorken, carbon onderdelen die volstrekt zinloos zijn etc etc.
Gr, Diogenes
Velgenfluisteraar
Florezido
Florezido
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5634
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 28 Oktober 2005
DeRosa King of de Protos, tsja als je toch met geld gaat smijten gooi deze ook dan ff erbij, kost wat heb je ook wat. de King is ongeveer 2800 euro en de Protos zal ongeveer tussen , pak em beet 3200 en 4000 kosten. Bij Hopmans hingenc40 en c50 frame,'s voor zeer aantrekklijke prijzen. Niks mis uiteraard met die Colnago's maar vind ze over het algemeen erg druk gespoten, maar da's uiteraard weer persoonlijk, succes met je zoek tocht naar wat mooi's en we zien het wel verschijnen op het forum wat het gaat worden.
Ai!! ik zie het Colnagofreak, dus word het opzeker geen Derosa, oeps sorry foutje bedankt
En toch he die King in het azuur blauw met wit is ook niet te versmaden, die zet je echt niet in de schuur hoor maar die leg je gewoon in bed naast je, echt wat een schoonheid. Tis dat m,n vrouw er ligt want anders wist ik het wel
Die naam Colnagofreak heb ik gekozen omdat ik op de CT1 reed, maar ik ben echt niet blind voor andere fietsen, vind de DeRosa fietsen niet echt mooi (puur persoonlijk natuurlijk). Ik heb daar natuurlijk wel goed rond gekeken op de BikeMotion beurs, vond de Protos wel heel erg zwart geen carbonstrutuur meer te bekennen, zonde!!!!
Voor de rest bedankt voor je tips en het meedenken, even goeie vrienden!!!
DeRosa King of de Protos, tsja als je toch met geld gaat smijten gooi deze ook dan ff erbij, kost wat heb je ook wat. de King is ongeveer 2800 euro en de Protos zal ongeveer tussen , pak em beet 3200 en 4000 kosten. Bij Hopmans hingenc40 en c50 frame,'s voor zeer aantrekklijke prijzen. Niks mis uiteraard met die Colnago's maar vind ze over het algemeen erg druk gespoten, maar da's uiteraard weer persoonlijk, succes met je zoek tocht naar wat mooi's en we zien het wel verschijnen op het forum wat het gaat worden.
Ai!! ik zie het Colnagofreak, dus word het opzeker geen Derosa, oeps sorry foutje bedankt
En toch he die King in het azuur blauw met wit is ook niet te versmaden, die zet je echt niet in de schuur hoor maar die leg je gewoon in bed naast je, echt wat een schoonheid. Tis dat m,n vrouw er ligt want anders wist ik het wel
Die naam Colnagofreak heb ik gekozen omdat ik op de CT1 reed, maar ik ben echt niet blind voor andere fietsen, vind de DeRosa fietsen niet echt mooi (puur persoonlijk natuurlijk). Ik heb daar natuurlijk wel goed rond gekeken op de BikeMotion beurs, vond de Protos wel heel erg zwart geen carbonstrutuur meer te bekennen, zonde!!!!
Voor de rest bedankt voor je tips en het meedenken, even goeie vrienden!!!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!