Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

starter

jempi
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 jun 2005 11:02

jempi 03 nov 2005 10:38

Voor mijn 50 ste' verjaardag en mountainbike gekregen, nu zou ik wel eens willen weten hoe ik er het best aan begin, ( met het mountainbiken ) heb echt nooit veel sport gedaan en wil het niet forceren, kan ik ergens en goede uitleg voor beginners vinden kwa km of tijd ???? groeten jempi
http://www.dezwettemaanen.be" onclick="window.open(this.href);return false;

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 03 nov 2005 13:12

Begin gewoon met rustige (!) ritjes van 1 tot 2 uur, na een paar weken kan je langere ritten tot 3 uur proberen, daarna kan je ook intensievere ritten proberen.

Zorg altijd dat je genoeg eten en drinken mee hebt (eten neem ik pas mee bij ritten > 2 uur trouwens), eet van te voren goed (koolhydraat rijk) en direct na de inspanning ook wat simpele suikers (vruchtensappen, energiedrank bv).

Neem ook een pompje, bandje, bandenlichters en bandenplakspul mee.

Verder zijn er bijbels vol te schrijven over waar je ook op moet letten, maar hiermee zou je even uit de voeten moeten kunnen.

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 03 nov 2005 14:13

Wat voor mountainbike heb je gekregen , wat voor groep zit erop en dergelijke ?

Belangrijk is een goede basisconditie op te bouwen , dus ga niet te hard van start ( begin rustig ) en maak in het begin korte tochtjes.Deze kun je zelf later allebei opvoeren , je tempo en je afstand . Probeer alles ook eens allemaal uit ; het remmen , de bochtentechniek , het klimmen , de versnellingen e.d. Neem het eerste jaar de moeite om erin te komen.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

trekoclv
Forum-lid
Berichten: 632
Lid geworden op: 27 dec 2004 12:58

trekoclv 03 nov 2005 15:03

Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 03 November 2005

Begin gewoon met rustige (!) ritjes van 1 tot 2 uur, na een paar weken kan je langere ritten tot 3 uur proberen, daarna kan je ook intensievere ritten proberen.Zorg altijd dat je genoeg eten en drinken mee hebt (eten neem ik pas mee bij ritten > 2 uur trouwens), eet van te voren goed (koolhydraat rijk) en direct na de inspanning ook wat simpele suikers (vruchtensappen, energiedrank bv).Neem ook een pompje, bandje, bandenlichters en bandenplakspul mee.Verder zijn er bijbels vol te schrijven over waar je ook op moet letten, maar hiermee zou je even uit de voeten moeten kunnen.

het eten van koolhydraten heeft niet zo gek veel zin, ze doen dat omdat er vaak weinig tijd is voor een wedstrijd en dat het iets makkelijker verteerd. een boterham is ook voldoende. die koolhydraten die je voor de inspanning eet gebruik je toch niet. na de inspanning is het wel belangrijk om goed koolhydraatrijk en eiwitrijk te eten. dat heeft veel meer invloed, op herstel en de volgende inspanning
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie