Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

telkens nieuwe weggetjes uitproberen?

wegpiraat
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 nov 2005 14:28

wegpiraat 10 nov 2005 15:37

heej,
laatst kwam ik onder het fietsen iemand tegen in de hoekse waard. praatje gemaakt en hij vertelde dat ie aan het trainen was en eigenlijk altijd hetzelfde rondje reed. lijkt mij dodelijk saai. vroeg me af of jullie ook vaak eenzelfde favoriet rondje rijden of net als ik telkens weer nieuwe weggetjes en gebieden ontdekken. wel met het risico te gaan dwalen of ergens in woonwijken verzeild te raken, maar neem dat voor lief. vind dat nu juist een leuk aspect van het fietsen/wielrennen, steeds beter Nederland te leren kennen en telkens weer op onontdekte prachtige plekken uit te komen.

ilgrasso
Forum-lid
Berichten: 2152
Lid geworden op: 02 mei 2005 15:09

ilgrasso 10 nov 2005 15:48

Hangt van het soort rit af.
Bij een trainingsrit rijd ik het liefst een bekend rondje, dan weet ik precies wat er gaat komen en kan ik daar op anticiperen.
Bij een rondje uitfietsen wil ik ook nog wel eens gaan dwalen, zeker als ik de fiets mee heb (in de auto) en in een voor mij onbekend gebied ga rijden.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

_pfw_
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 01 aug 2004 16:18

_pfw_ 10 nov 2005 16:16

Ik rij wel vaak vaste rondjes, maar daarin heb ik ook keus zat (kom ook vaak zat door de Hoekse Waard), dus ik vind het niet echt saai.

toor
Forum-lid
Berichten: 134
Lid geworden op: 14 jan 2005 13:18

toor 10 nov 2005 16:39

Daar ik eigenlijk altijd voor mijn plezier fiets maak ik nooit "trainingsrondjes". Als ik de tijd heb is dwalen wel het leukste...Zo niet, dan wordt ht al gauw een bekend rondje..Mijn bekndste rondje is Den Haag-Leiderdorp - Zoeterwoude - Benthuizen - Zotermeer - Den Haag
wiel·ren·ner (de ~ (m.))<br>
1 hardrijder op de fiets => pedaalridder, pedaleur, renner

_pfw_
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 01 aug 2004 16:18

_pfw_ 10 nov 2005 16:45

Quoten: Origineel geplaatst door Toor op 10 November 2005

Daar ik eigenlijk altijd voor mijn plezier fiets maak ik nooit "trainingsrondjes". Als ik de tijd heb is dwalen wel het leukste...Zo niet, dan wordt ht al gauw een bekend rondje..Mijn bekndste rondje is Den Haag-Leiderdorp - Zoeterwoude - Benthuizen - Zotermeer - Den Haag

De meeste mensen fietsen "trainingsrondjes" ook voor het plezier

wegpiraat
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 nov 2005 14:28

wegpiraat 10 nov 2005 17:07

Quoten: Origineel geplaatst door Il Grasso op 10 November 2005


Hangt van het soort rit af.
Bij een trainingsrit rijd ik het liefst een bekend rondje, dan weet ik precies wat er gaat komen en kan ik daar op anticiperen.
Bij een rondje uitfietsen wil ik ook nog wel eens gaan dwalen, zeker als ik de fiets mee heb (in de auto) en in een voor mij onbekend gebied ga rijden.


ja, ligt bij mij ook aan de soort rit. Als ik maar een uurtje, of eventueel anderhalf, heb, dan wordt het vaak ook een vast rondje (of 1 van de paar opties) De alternatieven heb ik vaak al eens uitgeprobeerd en het liefst heb ik dan een rondje zonder stoplichten of ander oponthoud over mooi asfalt, waar ik mooi door kan rijden. bv eiland van dordt of via buitendijken naar strijensas en strijen. Het zijn vaak de langere ritten op zaterdag, dat ik de kaart erbij pak of map24 en kijk waar ga ik nu eens heen. De eerste stukken zijn dan vaak bekend en zo snel mogelijk (qua afstand en doorrijden dan) Daarna is een beetje op gevoel en wat ik me kan herinneren van de kaart. Kaartlezen onderweg doe ik eigenlijk nooit. de enige keer dat ik echt de weg kwijt was, belde ik thuis op om iemand op internet te laten kijken. Normaal gesproken neem ik die paar km voor lief en kijk achteraf waar het nu precies mis ging.
 
 

cas_
Forum-lid
Berichten: 717
Lid geworden op: 06 jun 2005 00:49

cas_ 10 nov 2005 19:01

Afhankelijk van de beschikbare tijd. Ik ben nog niet zo goed in alle weggetjes rondom Amsterdam maar ten oosten van Utrecht ken ik de meeste weggetjes wel uit me hoofd en bedenk ik voordat ik weg ga een rondje dat binnen de beschikbare tijd past. Inmiddels lukt het altijd aardig dat het rondje dat ik uitgezet heb ook binnen de geschatte tijd valt.Dit zijn vaak min of meer dezelfde rondjes met kleine variaties om het niet de hele tijd hetzelfde te houden.Met net een ander weggetje, afslagje eerder of een rondje eens de andere kant op rijden is het vaak toch al weer flink anders......Als ik echt eens flink wil beuken neem ik meestal wel een rondje dat ik al echt vaak gereden heb. Je weet dan precies hoe ver je nog moet etc en kan dan dus ook denken "ik ben nu hier en voel me nog redelijk, dan moet het nog wel wat harder kunnen" en kan je je helemaal leeg rijden zodat je precies op tijd thuis bent.Toen ik aan het "trainen" was voor het NSK had ik bv. een rondje van 55 km met twee klimmetjes erin en probeerde daar dan steeds sneller te rijden en/of de klimmetjes zo hard mogelijk op. Soms de klimmetjes ook een paar keer achter elkaar gedaan.
"hooghartig als van adel, deint de perzik boven het zadel" G. Cox

trudie
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 07 aug 2004 14:35

trudie 10 nov 2005 19:27

Als ik alleen fiets, is het vaak een bekend rondje. Als we met meerderen (allemaal dames) zijn, is er altijd wel iemand die roept "zullen we dit weggetje eens nemen?" terwijl ik de voorrijder ben!!.
En ik doe het ook nog!!

trekoclv
Forum-lid
Berichten: 632
Lid geworden op: 27 dec 2004 12:58

trekoclv 10 nov 2005 20:13

ik rijd heel vaak dezelfde rondjes. omdat ik nu junior word wil ik toch eens wat andere rondjes erbij om te trainen want anders word het te eenzijdig
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;

jee-es
Forum-lid
Berichten: 758
Lid geworden op: 03 feb 2005 15:12

jee-es 10 nov 2005 20:56

Van de 7500km die er nu op de teller staan heb ik denk ik 90% op mijn vaste route van 75km gemaakt. Kan het echt dromen, maar vervelen doet het nauwelijks. Het fijne is ook dat ik een aantal punten kan beslissen om de ronde een stukje uit te breiden en dat ik dan ook weet dat ik mooi asfalt tegenkom. Ik heb namelijk een ongelofelijke hekel aan slecht wegdek. In mijn vaste route zitten maar twee korte stukjes met klinkers die nog wel redelijk rijden en een stukje van een meter of 200 dat echt slecht is. Verder zitten er twee viaducten in (op 10km en op 40km), twee echt lastige bochten (op 40km en op 71km) een stoplicht (van de zes) die zijn naam eer aan doet (op 1km), je moet er echt voor stoppen, tenzij je suicidaal bent  ,vier spoorwegovergangen waarbij je eigenlijk nooit hoeft te stoppen, alleen maar even uitkijken dat er geen IC aanraast met 140km per uur...Nee ik heb eigenlijk een prima vaste route.
Onderschrift? Nee: ik fiets liever!

cor01
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 11 okt 2005 13:31

cor01 10 nov 2005 21:12

Ben afgelopen zomer noodgedwongen (mijn vrouw was herstellende van een operatie) begonnen met een kleine vaste roete. Dit is een route tussen Den Bosch en Veghel die rondom de Zuidwillemsvaart loopt. Deze heb ik nu wat uitgebreid maar hij bevalt perfekt. Lekker door fietsen en regelmatig een viaduct opknallen. Lijkt misschien saai maar ik ga nu ook al meer dan 4 jaar naar dezelfde sportschool waar ik steeds met dezelfde apparaten sta te stoeien.
Over sportschool gesproken.......het wordt tijd dat ik ga.....!
"Afstappen is geen optie"

trudie
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 07 aug 2004 14:35

trudie 10 nov 2005 22:10

Quoten: Origineel geplaatst door Cor01 op 10 November 2005


Ben afgelopen zomer noodgedwongen (mijn vrouw was herstellende van een operatie) begonnen met een kleine vaste roete. Dit is een route tussen Den Bosch en Veghel die rondom de Zuidwillemsvaart loopt. Deze heb ik nu wat uitgebreid maar hij bevalt perfekt. Lekker door fietsen en regelmatig een viaduct opknallen. Lijkt misschien saai maar ik ga nu ook al meer dan 4 jaar naar dezelfde sportschool waar ik steeds met dezelfde apparaten sta te stoeien.
Over sportschool gesproken.......het wordt tijd dat ik ga.....!



Ik ben net terug van spinning.

Plaats reactie