Lakproblemen met Trek Madone
-
specialfox
- Forum-lid
Deze week tijdens het kuisen van mijn fiets schuurde kader tegen de hoek van een kast, de lak van mijn Trek Madone 5.9 is eraf en ook een stuk vernis.
Met mijn andere fiets is dit nog nooit gebeurd. Mijn fm zal proberen de lak te herstellen bij zijn lokale spuiterij. Zijn er nog menden met problemen met lak van Trek.
Met mijn andere fiets is dit nog nooit gebeurd. Mijn fm zal proberen de lak te herstellen bij zijn lokale spuiterij. Zijn er nog menden met problemen met lak van Trek.
FOX
Frames zijn niet van carbon maar VERSTERKT met carbon! Het is gewoon een kunststof , een epoxy of kunsthars. Het oppervlak waarop de lak zit is dus geen carbon maar de epoxy die de boel bij elkaar houdt.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955
Ik heb ook wel een beetje twijfel over de lak-kwaliteit van Trek. Afgelopen voorjaar heb ik een madone frame besteld. Bij aankomst bleek een groot deel van de lak los (!) in de doos te liggen. Dergelijke "onvolkomenheden" in de lak van Trek fietsen schijnt vrij "normaal" te zijn volgens de LF. Ik hoop dat ze in dit geval coulant zijn en de schade kosteloos herstellen. Het kan wel zo zijn dat lak op kunststof wellicht minder goed zou hechten maar dat hele bladders lak loslaten kan je hiermee volgens mij echt niet verklaren.
Bij Trek staan ze inderdaad niet te springen om een frame in garantie te vervangen. Vaak komen ze met een voorstel dat je een grotere korting krijgt bij aankoop van een nieuw frame. Als je je daar kunt in vinden,.....
geen signatuur
Mijn ervaring is juist dat ze heel flexibel zijn in garantie gevallen, is in mijn ogen juist een van de sterke punten bij Trek. Voorwaarde is uiteraard wel dat het een produktie/lakfout betreft. Maar als dit wordt vastgesteld doen ze absoluut niet moelijk.
"Try not. Do or do not......there is no try"
Om de mal gemakkelijk los te kunnen maken wordt die voordien ingesmeerd met een spulletje (siliconen?) dat voorkomt dat frame en mal aan elkaar blijven plakken bij het losmaken is mij eens verteld.
Als dat spul niet goed en grondig verwijderd wordt van het frame dan loop je kans dat de lak ook niet goed "pakt ". Misschien is de produktie te groot om elk frame zorgvuldig te prepareren alvorens te lakken. Althans , dit VERMOED ik.
Als dat spul niet goed en grondig verwijderd wordt van het frame dan loop je kans dat de lak ook niet goed "pakt ". Misschien is de produktie te groot om elk frame zorgvuldig te prepareren alvorens te lakken. Althans , dit VERMOED ik.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955
-
ilfalco2004
- Forum-lid
Ik heb ook probleem gehad met Trek, kreeg hem niet vergoed. Ik zag gisteren bij fm een madone staan de stickers zaten niet onder de lak, je voelde echt de rand dus als je een paar keer goed poetst heb je ze in de handen.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die
Old Warriors Never Die
Quoten: Origineel geplaatst door ilfalco2004 op 17 December 2005
Ik heb ook probleem gehad met Trek, kreeg hem niet vergoed. Ik zag gisteren bij fm een madone staan de stickers zaten niet onder de lak, je voelde echt de rand dus als je een paar keer goed poetst heb je ze in de handen.
echt de grootste onzin die je hier uitkraamt. Ik heb nu al bijna 2 jaar een trek die elke week in de sop gaat en die stickers gaan er bij normaal gebruik echt niet af. Ik heb een keer mijn fiets langs een lantaarnpaal laten schuren en ik heb er alleen een heel klein puntje van de lak af. dus zo slecht is het helemaal niet met de lak van trek frame's
echt de grootste onzin die je hier uitkraamt. Ik heb nu al bijna 2 jaar een trek die elke week in de sop gaat en die stickers gaan er bij normaal gebruik echt niet af. Ik heb een keer mijn fiets langs een lantaarnpaal laten schuren en ik heb er alleen een heel klein puntje van de lak af. dus zo slecht is het helemaal niet met de lak van trek frame's
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;