Dura Ace CN7900 ketting met KMC MissingLink ??
-
- Forum-lid
Ik wil mijn Red groep laten draaien op een Dura Ace ketting van het nieuwe type. Schakels zijn hiervan a-symetrisch.
Kan ik de Dura ace ketting ook combineren met de KMC Missinglink? Draait dit goed?
En vooral omdat de binnenschalmen en buitenschalmen van de Shimano ketting a-symetrisch zijn en van KMC zijn deze schalmen symetrisch.
Ik wil de ketting snel kunnen verwisselen thuis, en niet elke keer de pin eruit moeten persen, daarom de keuze voor de MissingLinks.
Of is een Red groep met KMC X10SL Gold een prima combinatie?
Kan ik de Dura ace ketting ook combineren met de KMC Missinglink? Draait dit goed?
En vooral omdat de binnenschalmen en buitenschalmen van de Shimano ketting a-symetrisch zijn en van KMC zijn deze schalmen symetrisch.
Ik wil de ketting snel kunnen verwisselen thuis, en niet elke keer de pin eruit moeten persen, daarom de keuze voor de MissingLinks.
Of is een Red groep met KMC X10SL Gold een prima combinatie?
Cannondale Six (costum rebuild) SRAM RED + Kuiper FCC50 & SRAM S27AL
Cannondale Flash 29'er SRAM X.9/ X.0
-
- Forum-lid
Ja, dat is in beide gevallen geen probleem. Rij daar zelf ook mee (7900 + Missinglink)
-
- Forum-lid HC
Je kunt beter een connex nemen is een betere link (veel preciezer gemaakt)
Is er dan ook een connex missing link voor een dura-ace 7901 ketting. Ik meende gelezen te hebben dat de 7901 anders opgebouwd is dan de 7900, zou daarom een missing link voor 7900 wel of niet passen op een 7901.
Bij de missing links die ik vind staat geschikt voor de 7900 7801 en staat 7901 niet bij. Maakt dit veel uit of moet het gewoon passen.
Bij de missing links die ik vind staat geschikt voor de 7900 7801 en staat 7901 niet bij. Maakt dit veel uit of moet het gewoon passen.
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada
-
- Forum-lid
Dan gaat het om deze>>
Klik hier
Maar deze Connex hebben een breedte van 5,90mm en KMC 5,88, het scheelt maar iets maar kan dat invloed hebben op het gebruik van een Dura Ace ketting die een breedte heeft van 5,86mm??
Klik hier
Maar deze Connex hebben een breedte van 5,90mm en KMC 5,88, het scheelt maar iets maar kan dat invloed hebben op het gebruik van een Dura Ace ketting die een breedte heeft van 5,86mm??
vier honderdste millimeter is echt niet van invloed op het schakelen.
-
- Forum-lid
Duidelijk. Na diversie zoektochten op meerdere fora's word het toch afgeraden om een KMC missinglink te plaatsen op een a-symetrische Dura Ace ketting. Zit dit tussen de oren of slijt ik daardoor mijn cassette gewoon wat sneller?
-
- Forum-lid
Vragen staat vrij. Ik vind zelf dat ponsen niet echt wat, puur het gevoel erbij . En ik wil de ketting er kunnen halen om schoon te kunnen maken.
Daarbij wil ik bijv. per 500+KM de ketting wisselen met een andere set, ivm slijtage.
Vandaar dat mijn voorkeur gaat naar een snelsluiting.
Maar de Dura Ace kettingen blijken subliem te lopen op een Red groep en KMC wat luidruchtiger.
Daarbij wil ik bijv. per 500+KM de ketting wisselen met een andere set, ivm slijtage.
Vandaar dat mijn voorkeur gaat naar een snelsluiting.
Maar de Dura Ace kettingen blijken subliem te lopen op een Red groep en KMC wat luidruchtiger.
-
- Forum-lid
Ik had het ergens gelezen, maar heb er zelf niks mee gedaan omdat ik een RED cassette heb. Deze zijn doordat ze uit 1 stuk zijn gefreest wel een stuk luidruchtiger als de ander merken.
@danny1407, kritiek reacties kan ik zkere waarderen en vooral van mensen die meer ervaring in dit soort dingen hebben als ik. Dus chroom niet laat je betoog los.....:p;);)
@danny1407, kritiek reacties kan ik zkere waarderen en vooral van mensen die meer ervaring in dit soort dingen hebben als ik. Dus chroom niet laat je betoog los.....:p;);)