Welk SMA
Quoten: Origineel geplaatst door Composite op 21 December 2005
Ik wil een sport medische test laten doen, maar welk SMA raden jullie aan als zijnde betrouwbaar/goed?? Het lieft een beetje in de buurt van midden Nederland.
veldhoven schijnt heel bekend te zijn, ook onder de profs
Ik wil een sport medische test laten doen, maar welk SMA raden jullie aan als zijnde betrouwbaar/goed?? Het lieft een beetje in de buurt van midden Nederland.
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;
Quoten: Origineel geplaatst door Trek OCLV op 21 December 2005
Profs worden gewoon getest in het sport-medisch centrum waar ze met de ploeg worden heengestuurd. Hangt gewoon van het contract van de ploeg af: in België gaat Davitamon-Lotto naar Mensana en gaat QuickStep-Innergetic naar Leuven. Of er ook daadwerkelijk veel gebeurt met die resultaten is zeer de vraag (tja... ik weet het antwoord wel). Er ligt geen enkele prof wakker van de sportmedische labotest waar de ploeg hen naartoe stuurt, en nog minder van de resultaten ervan...
Interessanter om weten is welke sportarts en trainer/begeleider een prof zélf kiest om naartoe te gaan.
Profs worden gewoon getest in het sport-medisch centrum waar ze met de ploeg worden heengestuurd. Hangt gewoon van het contract van de ploeg af: in België gaat Davitamon-Lotto naar Mensana en gaat QuickStep-Innergetic naar Leuven. Of er ook daadwerkelijk veel gebeurt met die resultaten is zeer de vraag (tja... ik weet het antwoord wel). Er ligt geen enkele prof wakker van de sportmedische labotest waar de ploeg hen naartoe stuurt, en nog minder van de resultaten ervan...
Interessanter om weten is welke sportarts en trainer/begeleider een prof zélf kiest om naartoe te gaan.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
de volgende keuringsinstantie wordt aangeraden voor wv het stadion
Sport Medisch AdviescentrumUppsalalaan 33584 CT Utrecht030-2533077Afspraken kun je 's ochtends maken. [10.00 - 12.00 u.]Kosten 2005 ca 95,-Sommige verzekeringsmaatschappijen vergoeden deze kosten uit oogpunt van preventie.
Sport Medisch AdviescentrumUppsalalaan 33584 CT Utrecht030-2533077Afspraken kun je 's ochtends maken. [10.00 - 12.00 u.]Kosten 2005 ca 95,-Sommige verzekeringsmaatschappijen vergoeden deze kosten uit oogpunt van preventie.
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.
-
- Forum-lid HC
Veldhoven is het beste. Maar indien je niet profesioneel bezig wilt maakt het denk ik niet zo heel veel uit waar je heen gaat. elke erkende sma arts is kundig genoeg voor een goede keuring.
voor alle SMA's in nederland check; www.sportzorg.nl (bevat ook info over vergoedingen van zorgverzekeraars en beschrijving van de verschillende type keuringen)
Niemand zegt dat het moet,<br>
Ik heb zelf erg goede ervaringen met Papendal (Arnhem, www.smcp.nl). Ik heb twee keer met hardloopblessures te kampen gehad. De eerste keer behandeld door Tjeerd de Vries (bondsarts voor de KNWU) en de tweede keer door Leo Heere (zelf ooit beroemd hardloper). Allebei zeer bekwame sportartsen met heel veel ervaring op alle vlakken van de sport. Dit vind ik met name belangrijk, omdat je met een recreant in nogal een ander kader werkt dan een topsporter.
Gr. Ilko
Gr. Ilko