Remblokjes voor carbon velgen
Op mijn fiets met Hyperon carbon velgen en Record groep zijn de originele campagnolo remblokjes voor carbon velgen gemonteerd. Als ik goed geïnformeerd ben dan zijn deze gemaakt van kurk, en schijnen de beste remwerking op de Hyperon te geven. Ze mogen echter niet gebruiikt worden op een aluminium velg, naar ik aanneem omdat ze dan zeer snel slijten.
Ik ben niet echt onder de indruk van de remwerking. Het gevoel is een beetje 'doods', en in eerste instantie denk je dat er weinig gebeurt. Pas bij behoorlijke kracht op de remhendels, neemt de vertraging flink toe, maar toch minder dan bij mijn vorige fiets. (Open Pro velgen, ook met Record remmen)
Nu heb ik goede dingen gelezen over de remblokjes van Swissstop. Hun gele blokjes zouden goed remmen, en als extra voordeel mogen ze zowel op carbon als aluminium gebruikt worden. Heeft iemand hier ervaringen mee?
http://www.swissstop.ch/index.php?conte ... st&lang=de
Ik ben niet echt onder de indruk van de remwerking. Het gevoel is een beetje 'doods', en in eerste instantie denk je dat er weinig gebeurt. Pas bij behoorlijke kracht op de remhendels, neemt de vertraging flink toe, maar toch minder dan bij mijn vorige fiets. (Open Pro velgen, ook met Record remmen)
Nu heb ik goede dingen gelezen over de remblokjes van Swissstop. Hun gele blokjes zouden goed remmen, en als extra voordeel mogen ze zowel op carbon als aluminium gebruikt worden. Heeft iemand hier ervaringen mee?
http://www.swissstop.ch/index.php?conte ... st&lang=de
Harde wind is meestal tegen.
Genoemde blokjes van swiss stop ken ik niet.
Zelf gebruik ik de blokjes van Corima naar volle tevredenheid (ook i.c.m. record). Deze remblokken kunnen zowel op carbon als op alu gebruikt worden. Corima claimt zelfs dat hun kurk blokjes ook beter resultaat geven op alu dan traditionele blokjes voor alu. (Team Telekom monteert deze blokken standaard op hun fietsen)
Meer info: http://www.corima.com/corima/gb/produit ... reins.html
Zelf gebruik ik de blokjes van Corima naar volle tevredenheid (ook i.c.m. record). Deze remblokken kunnen zowel op carbon als op alu gebruikt worden. Corima claimt zelfs dat hun kurk blokjes ook beter resultaat geven op alu dan traditionele blokjes voor alu. (Team Telekom monteert deze blokken standaard op hun fietsen)
Meer info: http://www.corima.com/corima/gb/produit ... reins.html
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.
Quoten: Origineel geplaatst door TS-Biker op 04 Januari 2006
ik vind dat de corima's wel zeer snel versleten zijn.
ik neem aan dat je niet eerst met alu velgen rijdt en vervolgens met carbon en dezelfde blokjes er in laat toch ?mocht er viezigheid in het blokje zijn gaan zitten dan krast men z'n helecarbon velg stukOf loopt dat niet zo'n vaart ?
ik vind dat de corima's wel zeer snel versleten zijn.
ik neem aan dat je niet eerst met alu velgen rijdt en vervolgens met carbon en dezelfde blokjes er in laat toch ?mocht er viezigheid in het blokje zijn gaan zitten dan krast men z'n helecarbon velg stukOf loopt dat niet zo'n vaart ?
Quoten: Origineel geplaatst door TS-Biker op 04 Januari 2006
ik vind dat de corima's wel zeer snel versleten zijn.
Klopt, ze slijten inderdaad redelijk snel ze zijn daarentegen wel (relatief) goedkoop (8 blokjes 26,- Euri) en remmen m.i. erg goed.
ik vind dat de corima's wel zeer snel versleten zijn.
Klopt, ze slijten inderdaad redelijk snel ze zijn daarentegen wel (relatief) goedkoop (8 blokjes 26,- Euri) en remmen m.i. erg goed.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.
De kurkblokken zijn eigenlijk gewoon zeer matig. Optimaal zijn de Swisstopp/lightweight blokken maar voor campa zijn de originele optimaal. Voordeel van de campa blokken is dat ze een zwarte laag vormen (niet verwijderen) die voorkomt dat de velg verder afslijt.
-
friescheleeuw
- Forum-lid
- Berichten: 207
- Lid geworden op: 17 feb 2005 16:12
zijn die campa-blokken dan ook voor zovel alu als carbonvelg geschikt?
Ron, de reden waarom je andere blokjes moet gebruiken op alu velgen is het gevaar dat er kleine stukjes alu (of braampjes) in je remblokken zouden blijven zitten en je hiermee zware krassen maakt in het carbon remvlak. Ik heb gewoon een extra set remblokhoudertjes liggen.
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 04 Januari 2006
De kurkblokken zijn eigenlijk gewoon zeer matig. Optimaal zijn de Swisstopp/lightweight blokken maar voor campa zijn de originele optimaal. Voordeel van de campa blokken is dat ze een zwarte laag vormen (niet verwijderen) die voorkomt dat de velg verder afslijt.
Exact, mijn ervaring is de originele Campa remblokken (@ Friesche Leeuw: bedoeld wordt de Campa carbon remblokken!) het beste resultaat geven op Hyperon en Bora. Voor andere carbonwielen is Swissstop idd een goede overweging; over Koolstop carbon was ik persoonlijk minder tevreden.
De remervaring die je beschrijft, Ron, klopt. Dit zal je met om het even dewelke andere remblok ook hebben: op carbon velg ga je in het begin niet veel remgrip hebben, maar van dan af aan een heel zekere en veilige rembeweging. Zowat de enige blokken die hierop een uitzondering vormen zijn de Corima remblokken, die vanaf de eerste meter heel goed remmen maar de rest van de rembeweging minder krachtig zijn; ze zijn dus ietsje minder, maar werken in het begin wat sneller (reden waarom sommige prof ze kiezen).
In de Tour reed T-Mobile overigens grotendeels met de Dura-Ace carbon remblokken (waar ik zelf ook niet zo blij mee was); Ullrich had wel 'ns de Lightweight (made by Swissstop) blokjes zitten.
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 04 Januari 2006
De kurkblokken zijn eigenlijk gewoon zeer matig. Optimaal zijn de Swisstopp/lightweight blokken maar voor campa zijn de originele optimaal. Voordeel van de campa blokken is dat ze een zwarte laag vormen (niet verwijderen) die voorkomt dat de velg verder afslijt.
Exact, mijn ervaring is de originele Campa remblokken (@ Friesche Leeuw: bedoeld wordt de Campa carbon remblokken!) het beste resultaat geven op Hyperon en Bora. Voor andere carbonwielen is Swissstop idd een goede overweging; over Koolstop carbon was ik persoonlijk minder tevreden.
De remervaring die je beschrijft, Ron, klopt. Dit zal je met om het even dewelke andere remblok ook hebben: op carbon velg ga je in het begin niet veel remgrip hebben, maar van dan af aan een heel zekere en veilige rembeweging. Zowat de enige blokken die hierop een uitzondering vormen zijn de Corima remblokken, die vanaf de eerste meter heel goed remmen maar de rest van de rembeweging minder krachtig zijn; ze zijn dus ietsje minder, maar werken in het begin wat sneller (reden waarom sommige prof ze kiezen).
In de Tour reed T-Mobile overigens grotendeels met de Dura-Ace carbon remblokken (waar ik zelf ook niet zo blij mee was); Ullrich had wel 'ns de Lightweight (made by Swissstop) blokjes zitten.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Corima werkt goed
Maar nooit dezelfde blokjes gebruiken voor alu en carbon wielen. Stukjes aluminium die van de velg slijten trek in je remblok. Als je dan weer op een carbon remrand remt dan trek je krassen.
En dat is zonde. Moet je weer in het forum gaan klagen hoe slecht dat merk carbonwielen is enzo.
Maar nooit dezelfde blokjes gebruiken voor alu en carbon wielen. Stukjes aluminium die van de velg slijten trek in je remblok. Als je dan weer op een carbon remrand remt dan trek je krassen.
En dat is zonde. Moet je weer in het forum gaan klagen hoe slecht dat merk carbonwielen is enzo.
pas op! paaltje!
Quoten: Origineel geplaatst door XLR8R op 05 Januari 2006
En dat is zonde. Moet je weer in het forum gaan klagen hoe slecht dat merk carbonwielen is enzo.
Beetje zoals een kerel op een ander forum dat ik las: hij ging met zijn Lightweights even rijden met ongelijmde (!!) tubes, legt zich in een bocht, valt keihard met zijn knie en stuur lateraal op de spaken... dus mooi gebroken. Dan komt hij vertellen dat LWs fragiele spaken hebben! Lacheuuuh!
Clue: je moet weten uit welk voorbeeld je veralgemenende conclusies mag trekken en uit welk niet (ik trok ook ooit boutjes te hard aan: k moet dan ook niet zagen hé!).
En dat is zonde. Moet je weer in het forum gaan klagen hoe slecht dat merk carbonwielen is enzo.
Beetje zoals een kerel op een ander forum dat ik las: hij ging met zijn Lightweights even rijden met ongelijmde (!!) tubes, legt zich in een bocht, valt keihard met zijn knie en stuur lateraal op de spaken... dus mooi gebroken. Dan komt hij vertellen dat LWs fragiele spaken hebben! Lacheuuuh!
Clue: je moet weten uit welk voorbeeld je veralgemenende conclusies mag trekken en uit welk niet (ik trok ook ooit boutjes te hard aan: k moet dan ook niet zagen hé!).
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -