Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

vraagje

pantani
Forum-lid

pantani 07 jan 2006 15:15

ik krijg deze week of volgende week een nieuwe koersfiets.Het is een "RIDLEY SCANDIUM" nu wou ik vragen of dit echt een degelijke fiets is of niet?weegt hij veel enzo...(zijn de andere van ridley beter?)Ze hebben mij vertelt dat deze meer dan 3000e.kost(wel carbon wielen en mr.bookmaker kleuren!)klopt dit?Dan nog 1vraagje:begin volgend jaar voor het eerst te koersen,ineens bij "ELITE ZNDER CNTRACT"id dit haalbaar,heb er wat schrik voor nu en hoe bereidt ik me het best voor,is niet lang meer!kan iemand mij helpen???Alvast Bedankt!!!MVG.K.
il magnifico

jimbo
Forum-lid

jimbo 07 jan 2006 15:29

Ik mag toch hopen dat je toch wat info hebt ingewonnen of zo bij een fiets van zo'n prijs. En hetzelfde geldt toch hopenlijk ook voor wat betreft het rijden. Of is het iets wat zo in je opkomt?
CC, agr 100; limo 100

pantani
Forum-lid

pantani 07 jan 2006 15:32

Krijg deze ook maar van de club,tegen kleine vergoeding,weet er dus niet zo heel veel van!En nee dit komt zeker niet zomaar in mij op!ben al een jaar of 4aan het trainen.maar ik kan nog 10j.trainen,maar verkeerd,daarmee deze vraag!
il magnifico

jimbo
Forum-lid

jimbo 07 jan 2006 18:42

Ah, zo is het wat duidelijker, het leek een beetje alsof het uit de lucht viel. Helaas heb ik er helemaal geen verstand van dus het is even wachten op de kenners.
CC, agr 100; limo 100

casran
Forum-lid HC

casran 07 jan 2006 18:53

Quoten: Origineel geplaatst door pantani op 07 Januari 2006

ik krijg deze week of volgende week een nieuwe koersfiets.Het is een "RIDLEY SCANDIUM" nu wou ik vragen of dit echt een degelijke fiets is of niet?weegt hij veel enzo...(zijn de andere van ridley beter?)Ze hebben mij vertelt dat deze meer dan 3000e.kost(wel carbon wielen en mr.bookmaker kleuren!)klopt dit?Dan nog 1vraagje:begin volgend jaar voor het eerst te koersen,ineens bij "ELITE ZNDER CNTRACT"id dit haalbaar,heb er wat schrik voor nu en hoe bereidt ik me het best voor,is niet lang meer!kan iemand mij helpen???Alvast Bedankt!!!MVG.K.

De Scandium is m.i. de beste fiets van Ridley (die blijkbaar je ploeg sponsort?), als ie niet in teamkleuren komt. Het enige wat je best standaard upgrade is de rechte vork vervangen door de 4ZA Blytz vork van Ridley (als je geluk hebt zit die er al zo in), of beter nog een Easton EC90 of soortgelijke.Pfff.. de prijs van zo'n fiets, wie kan dat zeggen? Hangt er natuurlijk van af welke versnellingsgroep en onderdelen er op zitten hé!
Welke ploeg is het trouwens?
Direct starten bij de Elite z/c is behoorlijk hard; maak je niet te veel illusies, je zal moeten doorzetten... ik heb dezelfde stap gezet. Of het haalbaar is hangt af van je capaciteiten, doorzettingsvermogen, mogelijkheid/tijd om te trainen, etc. Het is zeker niet a priori een onmogelijke opgave. Kijk even op dit forum rond naar trainingstips.

www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

pantani
Forum-lid

pantani 07 jan 2006 19:03

ok bedankt.de kleuren zijn net hetzelfde als mr.bookmaker!en de versnellingen:shimano ultegra(wou ik zelf zo!),kon ook kiezen voor compact of democles,maar iedereen rade mij de scandium aan!wat het trainen betreft heb nu nog een goede maand om elke dag te fietsen.wou gewoon weten:(zie heb geen probleem om bv:100km.;40- 45 te rijden)maar het is dat ietsje meer,hoe train je daar op en kan ik vooruitgang boeken op een goede maand of is dit hopeloos?nog 1ding:klim wel heel graag en ben er redelijk(al zeg ik hetzelf)goed in,kan ik bv:wedstrijden rijden bergop?of is dit alleen in teamverband? zo heb ik eens een amateurkoersje gewonnen in italie!!!
il magnifico

casran
Forum-lid HC

casran 07 jan 2006 19:26

Om in het buitenland te koersen moet je dit aanvragen aan de wielerbond! En daar zijn natuurlijk ook individuele wedstrijden en wedstrijden in ploegverband. Sommige ploegen hebben een buitenlands programma voor interclubs; dan regelt de ploeg de formulieren.
Nogmaals: in welke ploeg rijd je?

www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Plaats reactie