Hoi,
Helaas is bij mij het verkoudenvirus toegeslagen. (Nog) geen koorts, maar wel last van snotterigheid en dat soort ellende.
Ben wel van plan om gewoon door te trainen. Wat doen jullie in zo'n geval?
Intensief trainen met koorts is dacht ik niet bepaald gezond te noemen. Toch gewoon blijven trainen, maar bijvoorbeeld alleen in D1, of rust houden? Het laatste vind ik wel moeilijk met het mooie weer hier vandaag en de voorspellingen voor dit weekend...
Verkouden en trainen
Met verkoudheid ga ik altijd juíst trainen. Alles komt dan lekker los en heb ik het gevoel weer een stuk fitter te zijn als ik thuiskom. Met koorts zou ik het wel laten!
"You can't train a sick and tired body".
Een paar dagen niet trainen dus.
Verkoudheid heeft vaak wel de neiging om nog lange tijd na te ebben, en dan vind ik het wel lekker om te fietsen. Ik heb dan altijd het gevoel dat ik de nog aanwezige rotzooi sneller kwijt ben.
Een paar dagen niet trainen dus.
Verkoudheid heeft vaak wel de neiging om nog lange tijd na te ebben, en dan vind ik het wel lekker om te fietsen. Ik heb dan altijd het gevoel dat ik de nog aanwezige rotzooi sneller kwijt ben.
Bekijk mijn site: Zitvlees.nl!
Trainen bij een verkoudheid kan gevaarlijk zijn. Het schijnt zo te zijn dat als de symptomen boven de hals zijn , je licht mag trainen en anders NIET. De kan is namelijk aanwezig, dat je je hart beschadigt (o.a. endocarditis) en dat is onomkeerbaar :
LINK
Bij keelpijn dus NIEt trainen!
Gr, Diogenes
LINK
Bij keelpijn dus NIEt trainen!
Gr, Diogenes
Velgenfluisteraar
Florezido
Florezido
Quoten: Origineel geplaatst door Bandit op 13 Januari 2006
Juist. Een virale infectie ( waar verkoudheid een symptoom van is ) ga je niet helpen door het lichaam te "verzwakken" door training. De gevolgen kunnen ernstig zijn.
Met een paar dagen rust doe je veel meer goed om de draad daarna weer rustig op te pakken. Zoveel lever je niet in.
Juist. Een virale infectie ( waar verkoudheid een symptoom van is ) ga je niet helpen door het lichaam te "verzwakken" door training. De gevolgen kunnen ernstig zijn.
Met een paar dagen rust doe je veel meer goed om de draad daarna weer rustig op te pakken. Zoveel lever je niet in.
Een theorie die mij eens ter ore is gekomen, Bij verkoudheid kan het virus zorgen voor lichte mate van endo carditis (=hartspierontsteking) dat houdt ook in dat je meer kans op ritmestoornissen hebt en tengevolge hiervan meer kans op hartstilstand hebt. Het venijn zat er volgens de theorie in dat een gemiddeld mens dat voelt en blijft eens een dagje in bed liggen. Goed getrainden echter bemerken zo'n vermindering in conditie nauwelijks en gaan er bijv. te flink tegenaan.
Quoten: Origineel geplaatst door Dingo op 13 Januari 2006
En zo lang hoeft dat vaak niet te duren, want als je veel sport, herstel je vaak ook sneller.
En zo lang hoeft dat vaak niet te duren, want als je veel sport, herstel je vaak ook sneller.