Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

power training (SRM ed.)

casran
Forum-lid HC

casran 17 jan 2006 19:04

Voor de mensen die voornamelijk in het trainingsgedeelte van het forum komen kijken (Coulthard ea.), even de link plaatsen naar de topic SRM - Schoberer Rad Messtechnik in het gedeelte "Onderdelen". Daar geef ik wat uitleg over dit toestel, de mogelijkheden, het waarom van trainen met vermogen, en zal ik af en toe wat trainingsgrafieken plaatsen.
Iedereen is welkom om me te discussiëren, vragen te stellen of opmerkingen te geven! Ik denk dat het wel boeiend kan worden.

http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... readPage=1
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

mtb-biker
Forum-lid

mtb-biker 20 jan 2006 01:48

Hi Casran,
Gaaf topic. Kun je nog eens iets van de software laten zien ? Daar ben ik wel erg benieuwd naar. Leuk om te zien dat sommigen hun 'hobby' ook erg serieus opvatten.
Ik vind persoonlijk de cheapo-oplossing (Polar S725) met een indirecte vermogensmeting op steile hellingen (gewicht * snelheid * hellingshoek) vs. hartslag  ook een redelijke indicatie geven van mijn vermogen. Zeker als je dit over meerdere hellingen meet, en in een spreadsheet zet zodat je analyses kunt maken over langere tijd.

casran
Forum-lid HC

casran 20 jan 2006 01:59

MTB-Biker, als je interesse hebt in de software van SRM, zou ik je aanraden deze gratis te downloaden (ev. met de handleiding) vanop de website van SRM: http://www.srm.de/englisch/supp_downl.html 
Er zitten ook enkele voorbeeld SRM-files bij, die ik later misschien wel eens analyseer in de topic. Deze files zitten althans toch op het programma op de bijageleverde cd-rom; zoniet kan ik je er wel 'ns doormailen.Zo kan je zelf wat spelen met de software en eens kijken welke opties allemaal mogelijk zijn!

www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Plaats reactie