Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

tarsaaltunnelsyndroom

jeroen79
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 sep 2004 23:53

jeroen79 18 jan 2006 21:16

Hallo,
Ik ben ondertussen al meer dan een half jaar aan het sukkelen met de rechtervoet. In het begin luidde de diagnose ontsteking aan de achillespees. Ben talloze keren naar de dokter geweest, heb ontstekingsremmers genomen, naar de kine geweest,... zonder beterschap. Uiteindelijk is er een paar weken geleden een MRI scan genomen van de voet en hierop was niets te zien. Ik heb ondertussen al 4 weken niet meer gefietst maar voel geen beterschap. Een aantal keer per dag heb ik een voos branderig gevoel in mijn voet, soms een pijnscheut (echte pijn heb ik nooit). Een collega zei me vandaag dat dit sterk lijkt op tarsaaltunnelsyndroom (zenuwknelling). Herkent iemand dit? Kan je hier iets aan doen?
Alvast bedankt voor jullie reacties

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 18 jan 2006 22:15

Nooit van gehoord, ik heb het nog nooit voorbij zien komen, en heb ook geen idee of de pezen/zenuwen terplaatse van de tarsus door een tunnel lopen. Bij de hand uiteraard erg bekend. Wel weet ik dat mensen met een carpaal tunnel syndroom bijna allemaal wakker worden in de nacht met pijn.
Na even googelen blijkt het tarsaal tunnelsyndroom wel te bestaan. Misschien dat iemand op het forum nog meer info heeft?
Je kan het natuurlijk ook bij je arts opperen, een beetje arts vindt een beetje meedenken helemaal niet erg en zal kunnen motiveren waarom hij daar wel of niet aan denkt.

lazo
Forum-lid
Berichten: 776
Lid geworden op: 10 jan 2006 10:30

lazo 19 jan 2006 09:39

Quoten: Origineel geplaatst door Jeroen79 op 18 Januari 2006


Hallo,
Ik ben ondertussen al meer dan een half jaar aan het sukkelen met de rechtervoet. In het begin luidde de diagnose ontsteking aan de achillespees. Ben talloze keren naar de dokter geweest, heb ontstekingsremmers genomen, naar de kine geweest,... zonder beterschap. Uiteindelijk is er een paar weken geleden een MRI scan genomen van de voet en hierop was niets te zien. Ik heb ondertussen al 4 weken niet meer gefietst maar voel geen beterschap. Een aantal keer per dag heb ik een voos branderig gevoel in mijn voet, soms een pijnscheut (echte pijn heb ik nooit). Een collega zei me vandaag dat dit sterk lijkt op tarsaaltunnelsyndroom (zenuwknelling). Herkent iemand dit? Kan je hier iets aan doen?
Alvast bedankt voor jullie reacties
Ik heb verleden jaar identiek hetzelfde probleem gehad,het was geen echte pijn maar als ik wat meer kracht zette bij het fietsen begon het wel echt pijn te doen,wandelen ging goed,het was niet storend!Ik ben toen naar een kinesist geweest die me zei dat het een ontsteking was.Toen heb ik ook een maand ongeveer niets meer gedaan maar wel elke week naar de kinesist,na 2 weken was het al genezen maar heb toch voor alle zekerheid nog 2 weken niets gedaan en sindsdien heb ik er geen last niemeer van gehad.


lazo
Forum-lid
Berichten: 776
Lid geworden op: 10 jan 2006 10:30

lazo 19 jan 2006 09:44

Quoten: Origineel geplaatst door lazo op 19 Januari 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Jeroen79 op 18 Januari 2006


Hallo,
Ik ben ondertussen al meer dan een half jaar aan het sukkelen met de rechtervoet. In het begin luidde de diagnose ontsteking aan de achillespees. Ben talloze keren naar de dokter geweest, heb ontstekingsremmers genomen, naar de kine geweest,... zonder beterschap. Uiteindelijk is er een paar weken geleden een MRI scan genomen van de voet en hierop was niets te zien. Ik heb ondertussen al 4 weken niet meer gefietst maar voel geen beterschap. Een aantal keer per dag heb ik een voos branderig gevoel in mijn voet, soms een pijnscheut (echte pijn heb ik nooit). Een collega zei me vandaag dat dit sterk lijkt op tarsaaltunnelsyndroom (zenuwknelling). Herkent iemand dit? Kan je hier iets aan doen?
Alvast bedankt voor jullie reacties
Ik heb verleden jaar identiek hetzelfde probleem gehad,het was geen echte pijn maar als ik wat meer kracht zette bij het fietsen begon het wel echt pijn te doen,wandelen ging goed,het was niet storend!Ik ben toen naar een kinesist geweest die me zei dat het een ontsteking was.Toen heb ik ook een maand ongeveer niets meer gedaan maar wel elke week naar de kinesist,na 2 weken was het al genezen maar heb toch voor alle zekerheid nog 2 weken niets gedaan en sindsdien heb ik er geen last niemeer van gehad.
Je moet eens wrijven over je achillespees dan kun je normaal voelen als het een ontsteking is.(als het zo een soort kretsend gevoel is,is het een ontsteking)
 




diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 19 jan 2006 10:49

Ik heb ooit, toen ik nog hardliep, een probleem gehad aan de Soleusspier (deel van Achillespees). Ik heb daar heel lang mee gesukkeld, ondanks fysiotherapie. Zelfs nu voel ik het soms nog als ik hardloop . Het probleem van peesletsel is dat de doorbloeding van een pees niet erg goed is, dus duurt het herstel lang. Zo vertelde mijn fysiotherapeut mij enkele jaren geleden.

Gr, Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

Plaats reactie