Ik ben op zoek naar een spierverwarmende spray om te gebruiken voor het fietsen. Kent iemand goede producten?
Heb vroeger spray van RIEM gebruikt maar vind die niet meer.
massage spray
-
merckxuser
- Forum-lid
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 20 Januari 2006
spierverwarmend = warm gevoel + veel warmte verliezen. Alles waarvan je het gevoel krijgt dat je het warm heb moet je niet gebruiken als je in de kou fietst. Dat spul kan je alleen tijdens massage of iets dergelijks gebruiken.
Vraagje: Ik smeer consequent mijn benen in met warm up voor en na het fietsen met Cool down. Is het opwarmen niet goed voor de spieren dan ?
spierverwarmend = warm gevoel + veel warmte verliezen. Alles waarvan je het gevoel krijgt dat je het warm heb moet je niet gebruiken als je in de kou fietst. Dat spul kan je alleen tijdens massage of iets dergelijks gebruiken.
Vraagje: Ik smeer consequent mijn benen in met warm up voor en na het fietsen met Cool down. Is het opwarmen niet goed voor de spieren dan ?
van een beetje wind is nog niemand kapot gegaan.....
Je warmt je spieren echt niet op met een cremetje. AM classicfan heeft het bij het rechte eind. Als iets warm aanvoelt, de huid in dit geval, komt dat omdat je bloedvaten terplaatse open gaan staan en je hierdoor warmte verliest. Als iets koud aanvoelt verlies je overigens ook warmte, dit komt omdat het smeerseltje verdampt en dat ontrekt warmte aan je huid. Het enige nuttige aan cremes; als je je er goed bij voelt moet je't gewoon doen (welbevinden is ook belangrijk) maar de cremes/sprayes zijn eigenlijk bedoeld om gevolgd te worden door een massage, en dat is volgens mij wel goed voor de spieren.
-
merckxuser
- Forum-lid
...maar kan iemand mij een merk van SPRAY geven aub?
Quoten: Origineel geplaatst door merckx user op 22 Januari 2006
Oliën en cremes bestaan er van veel merken. Er zijn er weinig die ook spray's aanbieden.
Het enige wat me nu te binnen schiet is de Ozone-lijn van Elite. Gaan dit jaar QuickStep-Innergetic sponsoren (zullen op de broek staan); zijn ook al sponsor van CSC en T-Mobile.
Oliën en cremes bestaan er van veel merken. Er zijn er weinig die ook spray's aanbieden.
Het enige wat me nu te binnen schiet is de Ozone-lijn van Elite. Gaan dit jaar QuickStep-Innergetic sponsoren (zullen op de broek staan); zijn ook al sponsor van CSC en T-Mobile.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
-
fietsfanaat
- Forum-lid
Er zaten vorig jaar wat testpakjes in de fiets.
Daar zat ook een warm pakje in, voor 'blote benen ondanks het koude weer'.
Mijn benen BRANDDEN!
ik moest direct naar buiten, en heb het heeeel warm gehad de hele tijd, eigenlijk wel lekker.
Maar direct weer binden had ik echt het gevoel dat mijn benen verbrandden
Het wérkt dus wel
Daar zat ook een warm pakje in, voor 'blote benen ondanks het koude weer'.
Mijn benen BRANDDEN!
ik moest direct naar buiten, en heb het heeeel warm gehad de hele tijd, eigenlijk wel lekker.
Maar direct weer binden had ik echt het gevoel dat mijn benen verbrandden
Het wérkt dus wel
be Special, ride a Special