Vraag: Eerdere discussie draaide naar vo2 e.d.:
Hoe staan jullie tegenover het gebruik van Creatine?
Ervaringen mee? Welk produkt precies? Voor-en nadelen? Hoe te kopen?
Gezondheidsrisico's?
Alvast bedankt voor jullie tips?
Ron
Creatine
Ik heb het vroeger ooit eens mogen proberen (vloeibaar produkt van Muscle Marketing USA, druppelvorm), maar eerlijk gezegd niets bijzonder van ondervonden. Als je dan weet dat zo'n flesje 78€ kost... Ik postte op een ander forum dit:
Ik zou er niet aan beginnen. Creatine is veel te duur en te delicaat om er effect uit te resorteren; je maakt dus meer kans dat je 't verkeerd gebruikt (met alle ongemakken van dien) dan iets anders. Het wordt bij de profs nog nauwelijks gebruikt (een vijftal jaar geleden dachten ze hier plots wel het warm water mee heruit te vinden); ik ken zelfs een dokter van een Pro Tour ploeg die het zijn renners verbiedt. In andere sporten (zeker krachtsporten als kickboksen, maar ook tennis) wordt dit wel frequent gebruikt.
Ik zou er niet aan beginnen. Creatine is veel te duur en te delicaat om er effect uit te resorteren; je maakt dus meer kans dat je 't verkeerd gebruikt (met alle ongemakken van dien) dan iets anders. Het wordt bij de profs nog nauwelijks gebruikt (een vijftal jaar geleden dachten ze hier plots wel het warm water mee heruit te vinden); ik ken zelfs een dokter van een Pro Tour ploeg die het zijn renners verbiedt. In andere sporten (zeker krachtsporten als kickboksen, maar ook tennis) wordt dit wel frequent gebruikt.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
nog een fietsspecefiek onderzoekje
http://home.planet.nl/~tcver000/Base/Creatine.pdf
http://home.planet.nl/~tcver000/Base/Creatine.pdf
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Ikzelf heb nu een driewekendurende kuur van creatine en bcaa achter de rug.Mijn bevindingen: Eerst en vooral je hebt tijd nodig om het te laten werken.Ten tweede ik ben 200gr afgevallen in plaats van bijgekomen ( ik heb minder neiging om rotzooi te eten) Ten derde.Zaterdag test gedaan op ons plaatselijk rondje en wat bleek kon beter vesnellingen beantwoorden en kon een stuk langer doorgaan. En als laatste de dag erna was ik sneller gerecupereerd en kon ik er opnieuw ervoor gaan wat voorheen nog nooit gelukt was.Kuur gebeurt wel onder begleiding van voedings adviseur.Voor ik begon vroegen ze wel als ik een goed werkende mag had?!!!!.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Ik schat de kans op 90% hetzelfde dat je hetzelfde resultaat had gehad met een placebo. Van creatine wordt je gewoon zwaarder doordat je lichaam vocht gaat vasthouden. Je bloeddruk wordt daardoor hoog. Ik ga nu de link naar het andere topic opzoeken en dan gooi ik hier de boel dicht.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... age=Search
daar gaan we gewoon verder, dat gedoe over Vo2max is toch wel uitgekauwd onderhand in dat topic.
daar gaan we gewoon verder, dat gedoe over Vo2max is toch wel uitgekauwd onderhand in dat topic.