Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Deda Mag 00 stuurpen

philipkeymolen
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 nov 2005 21:44

philipkeymolen 02 feb 2006 22:56

Ik zou graag een Deda Mag 00 stuurpen monteren op mijn nieuw Impulse frame.
Ik heb momenteel een Deda Newton stuurpen op mijn Kelvin en ben zeer tevreden van de pen. Zeer stijf , relatief licht.
Maar nu zou ik iets exclusiever willen voor op mijn wedstrijd fiets, heeft iemand ervaring met de Mag 00 pen ? Licht is deze wel, 117 gr voor 120mm.
Kent iemand stijfheid ten opzichte van de Newton pen ?
 
 
 

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 02 feb 2006 23:01

Even vlug opgezocht wat ik ooit elders hierover schreef...
"Ik heb een Deda Mag00 gehad en was er niet tevreden over. Ik scheurde het carbon voorplaatje (nochtans met een momentsleutel correct aangeschroefd), dus heb dat al gauw vervangen door een alu voorplaatje van een Deda Newton. Ik verving het dus zodra ik een volledige scheur door het carbon zag zitten... dus voordat ik serieus brokken had. En ik ben niet de enige die dit euvel voorhad; ook Armstrong, die de Mag00 testte, had dit voor, alsook Mario Aerts (die er op een Litespeed Ghisallo ooit mee reed). Ik sta er dan ook huiverig tegenover om op deze plaats op een fiets carbon onderdelen te gebruiken, al zie je een pak stuurpennen dit hebben. Tweede probleem was al gauw dat het materiaal van de Mag00 toch ietsje te zacht was, zodat de schroefdraad grip verloor. "
Zolang ie geen problemen geeft zal de stijfheid bijna gelijk zijn als die van de Newton. Ik zou zelfs eerder voor de Deda Forza stuurpen gaan. Het magnesium is toch vaak ietsje te zacht.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 07 feb 2006 04:12

Quoten: Origineel geplaatst door PHILIP KEYMOLEN op 02 Februari 2006


Ik zou graag een Deda Mag 00 stuurpen monteren op mijn nieuw Impulse frame.
Ik heb momenteel een Deda Newton stuurpen op mijn Kelvin en ben zeer tevreden van de pen. Zeer stijf , relatief licht.
Maar nu zou ik iets exclusiever willen voor op mijn wedstrijd fiets, heeft iemand ervaring met de Mag 00 pen ? Licht is deze wel, 117 gr voor 120mm.
Kent iemand stijfheid ten opzichte van de Newton pen ?
 
 
 


Hoi,
Die Newton is anders wel een prima pen.
Ipv de Mag kan je misschien ook eens een kijkje nemen bij Syntace, de F99 is licht en best mooi.
In overeenstemming met wat Casran zegt ben ik ook eerder geneigd magnesium voor te behouden voor spullen die niet zo zwaar onder druk komen te staan.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...

Plaats reactie