Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

basis

lazo
Forum-lid

lazo 03 mar 2006 19:25

Ik ben al een tijd enkel duurttrainingen aan het doen,en dat gaat heel goed,recupereer heel goed na een rit van +/- 100km(zo voel ik het toch aan)maar ben dan ook altijd op lage hartslag aan fietsen.Ik zou graag eens meedoen aan een  amateurkoers (laagste categorie),ik heb nog nooit gekoerst,en ook zo ik de marmotte willen rijden ,en andre tochten van +/- 130 km.Wanneer heb ik nu voldoende basis??

pantani
Forum-lid

pantani 06 mar 2006 01:05

gewoon doen!heb nu net hetzelfde gedaan!heb het zeer zwaar,maar dat hoort er bij!en ze zeggen tog,je leert bij me koersen te rijden-en sterker!
il magnifico

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 06 mar 2006 01:19

Pantani je hebt nog helemaal niet gekoerst toch? Enkel een paar trainingswedstrijdjes gereden die nergens over gaan?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

pantani
Forum-lid

pantani 06 mar 2006 01:37

clubkampioenschap en over 4jaar 5ritjes!(echte dan)maar begin nu terug van nul en op ander niveau!vind jij dan niet dat hij dit gewoon moet doen?-leert hij het tog het beste?
il magnifico

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 06 mar 2006 09:09

ow ja Amateur B kan ie zo mee rijden als ie beetje gewend is aan het peleton gaat dat zo goed. Daarvoor hoef je ook niet echt veel te trainen, want in Nederland rijden ze enkel criteriums van 40 km (uurtje dus). En je kan een paar klassiekers van de wilde bond meerijden.
Afbeelding

pantani
Forum-lid

pantani 06 mar 2006 11:50

amai,is wel goed!ik denk bij ons het minste 75km.ofzo?
il magnifico

lazo
Forum-lid

lazo 06 mar 2006 13:54

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 06 Maart 2006

ow ja Amateur B kan ie zo mee rijden als ie beetje gewend is aan het peleton gaat dat zo goed. Daarvoor hoef je ook niet echt veel te trainen, want in Nederland rijden ze enkel criteriums van 40 km (uurtje dus). En je kan een paar klassiekers van de wilde bond meerijden.

Amateurs C kan ik daar nie be meerijden of masters A,ik heb zo een beetje gezocht op internet,en ik zou mogen meedoen(volgens men leeftijd)met masters A,is dat een hogere categorie dan amateurs B?Ik wil niet direct met héél goeie mannen meerijden.Eerst op lagere niveau beginnen en koersen uitzoeken die me liggen(niet veel bergop).Die mannen doen toch rond de 60-70 km dacht ik!Als ik zie da ik daar goed meekan wil ik wel hogere niveau proberen,maar ik heb nog nooit gekoerst,wel in de zomer dikwijls in zolder met de snelle groep meegereden en dat viel eigenlijk heel goed mee.Alleen kop rijden ging wel maar dan was ik wel int rood aan het rijden.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 06 mar 2006 14:24

Amateurs B is het laagste. Als je amateur C ben mag je enkel trainingswedstrijdjes rijden (inter-club). Trainingswedstrijden zijn een wereld van verschil met echte wedstrijden.
@Pantani: Nederland criteriumland. Na 40x een rondje van soms maar 1 km heb je het ook wel gezien. In Belgie is stuk beter met grotere omlopen enzo. (en hoogte verschil)
Afbeelding

lazo
Forum-lid

lazo 07 mar 2006 09:17

Amateurs B is het laagste. Als je amateur C ben mag je enkel trainingswedstrijdjes rijden (inter-club). Trainingswedstrijden zijn een wereld van verschil met echte wedstrijden.
@Pantani: Nederland criteriumland. Na 40x een rondje van soms maar 1 km heb je het ook wel gezien. In Belgie is stuk beter met grotere omlopen enzo. (en hoogte verschil)

En master A,is dat een hogere niveau dan amateur B,volgens men leeftijd zou ik mogen meedoen met de masters A

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 07 mar 2006 13:48

Master B is vergelijkbaar met Amateur B enkel dat masters boven de 40. Maar meeste wedstrijden rijden Masters A gewoon met A-amateurs. Zijn maar weinig aparte wedstrijden voor enkel masters a of b
Afbeelding

speric
Forum-lid HC

speric 07 mar 2006 15:32

AMclassic:
Weet jij waar je met een B licentie andere dan dit dolle rondjes kan rijden, een site o.i.d. waar die dingen vermeld zijn ?

riherm1
Forum-lid

riherm1 07 mar 2006 16:37

zou het leuk vinden dat fiets daar eens een artikel aan wijdde: waar hoe kan je koersen rijden als goedwillende toerder, hoe zit het met licenties, de verschillende klassen, etc.., kompleet ondoorzichtig voor me en ik zou het wel leuk vinden om eens een wedstrijd te rijden.

Plaats reactie