Fietsvrouwen aan het woord. Tips, ervaringen en adviezen.

aantal vrouwen op de fiets in Nederland

roxxx
Forum-lid

roxxx 03 mar 2006 19:55

Hallo,
Ik ben nu wel eens benieuwd hoeveel dames er in Nederland de fietssport als hobby hebben. Ik bedoel dan natuurlijk dames op de racefiets en mtb die regelmatig fietsen. Iemand enig idee?  Ik zie er steeds meer verschijnen, maar het viel me wel op toen ik pas een toertocht reed met twee vriendinnen in België, dat daar toch gemiddeld meer vrouwen rondrijden.
Groeten Roxanne

fitseflitser
Forum-lid

fitseflitser 04 mar 2006 12:14

geen idee, Roxxx, maar het valt me wel op dat vooral tijdens de zomer de vrouwen pas echt naar buiten komen en dan vooral in de combinatie mannetje-vrouwtje.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.. (Queen)

race1d
Forum-lid

Gebruikersavatar race1d 04 mar 2006 12:22

Laatst tijdens de ATB toertocht in Apeldoorn viel me op dat er veel vrouwen waren, en niet alleen maar als onderdeel van een stelletje. Het wordt dus wel steeds 'beter'...
Volgens mij zijn er trouwens wel meer vrouwen die triathlon doen (procentueel binnen die sport dan), maar waarom dat dan is weet ik niet. Het valt me althans op dat triathlon verenigingen meer vrouwelijke leden hebben dan fietsverenigingen.
Duchenne Heroes Team Aces4Duchenne

trudie
Forum-lid

trudie 04 mar 2006 12:56

Quoten: Origineel geplaatst door fitseflitser op 04 Maart 2006

geen idee, Roxxx, maar het valt me wel op dat vooral tijdens de zomer de vrouwen pas echt naar buiten komen en dan vooral in de combinatie mannetje-vrouwtje.

Daar weet Big Rosa alles van!!!

noppie
Forum-lid

noppie 04 mar 2006 19:06

Quoten: Origineel geplaatst door Roxxx op 03 Maart 2006

Hallo,
Ik ben nu wel eens benieuwd hoeveel dames er in Nederland de fietssport als hobby hebben. Ik bedoel dan natuurlijk dames op de racefiets en mtb die regelmatig fietsen. Iemand enig idee?  Ik zie er steeds meer verschijnen, maar het viel me wel op toen ik pas een toertocht reed met twee vriendinnen in België, dat daar toch gemiddeld meer vrouwen rondrijden.
Groeten Roxanne

Ter informatie: De verhouding tussen mannen en vrouwen in de AGR is 90,9% mannen en 9,1% vrouwen. Dit betekend dat ik de meeste tijd tegen al die mannen zit aan te kijken, Jakkes!!!
kiekeboe

trudie
Forum-lid

trudie 04 mar 2006 20:17

Ik denk dat die 9-91 % wel representatief is.
Er zijn inderdaad wel mee mannen dan vrouwen die fietsen, maar of dat nou erg is? Ik heb er in elk geval geen last van.

margit
Forum-lid

margit 04 mar 2006 20:42

Ik denk wel dat er minder vrouwen MTBEN ( zomer wielrennen, winter mtben) en dat er meer wielrennen en dat de meeste vrouwen die wielrennen in de winter niet mtben.

kikker
Forum-lid

kikker 05 mar 2006 11:12

Ik ga de AGR rijden en m'n vriend blijft in Valkenburg achter. Ook LBL fiets ik alleen, m'n vriend fourageerd onderweg dan op voorafgesproken punten...

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 06 mar 2006 19:25

Een stuk of 7... Zomaar bij Ootmarsum, in rode clubshirts, in de heuveltjes. Tienermeisjes zelfs. Ze bestaan dus echt...

cascarsi
Forum-lid

cascarsi 06 mar 2006 20:48

Quoten: Origineel geplaatst door ponsteen op 06 Maart 2006

Een stuk of 7... Zomaar bij Ootmarsum, in rode clubshirts, in de heuveltjes. Tienermeisjes zelfs. Ze bestaan dus echt...

waar ligt dat ergens.dan kom ik er eens heen gefiets want hier in de buurt zie ik bijna nooit vrouwen op de fiets en al helemaal geen tienermeisjes.
1x heb er 2 hele mooie gezien maar dat was in amerongen op de bosroute.ze ware zo knap dat ik de rondje nog een keer deed om te kijke of ik geen zonnesteek had opgelopen en verrekt jah ik haalde ze na de laatse klim nog een keer in( bleef gedurende de klim er mooi achter) en knap dat ze waren ik viel onderhand van m'n fiets af.
maja sinsdien nooit meer.
pijn is een emotie<br>
emotie kun je uischakelen

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 06 mar 2006 20:54

Shit Ootmarsum lig iets van 25 km boven Enschede. Misschien moet ik toch maar weer eens colleges gaan skippen om te trainen, want valt me op dat ik in de garage weinig mensen tegen kom.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie