Voor al je afspraakjes

fietsroute

langejaap
Forum-lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 13 jan 2006 20:34

langejaap 05 mar 2006 23:39

hallo,na enig naspeurwerk ben ik er helaas nog niet in geslaagd om een fietsroute te vinden van hoek van holland naar fijnaart.Dit laatste is een plekje in brabant onder de rook van bergen op zoom /rozendaal.En ligt tegen oude molen aan.Ik wil graag dit ritje maken en is ongeveer tussen de 60 en 70 km in maar ik kan nergens een complete route vinden ook niet op www.fietsouteplanner .nl want die herkent het plaatsje niet daar het buiten zuid holland is.Weet iemand misschien hoe ik wel aan deze route kom.?Hij is wel te vinden naar willemstad en dan via de haringvlietbrug etc doch dat is niet mn eindbestemming!alvast bedankt lange jaap.
als geld domineert vervallen alle normen en waarden !

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 06 mar 2006 00:50

Heb je niet gewoon een goede planner als Microsoft Autoroute? Die kent Fijnaart gewoon (hij kent alles in West-europa). Je kan gewoon preferred roads opgeven dat je snelweg "dislike". Dit in combinatie met je eigen creativiteit moet het geen probleem zijn een leuke route te maken in de meeste gevallen. Lukt mij in ieder geval bijna altijd.
Alleen van Hoek van Holland naar Fijnaart is niet echt hele leuke route mogelijk als ik zo zit te kijken. Tot Spijkenisse kan je helemaal geen kant op door het water. Dan dwars door Spijkenisse, daarna heb je een stuk polder waar je nog wat kan kiezen. Maar vervolgens zit je weer vast aan de brug over het Hollands Diep. De laatste kleine 10 km in Brabant heb je dan wel weer wat keuze.
Als je niets fatsoenlijks heb kan ik je wel verder helpen, mail dan maar ff.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

stefanvd
Forum-lid
Berichten: 110
Lid geworden op: 22 okt 2005 17:50

stefanvd 06 mar 2006 15:14

Er is een mooie route van te maken hoor. Vanaf hoek van holland tot de beneluxtunnel rij je bijna alleen op een vrijliggend fietspad langs het water. Dan ga je door de beneluxtunnel, over de brug bij spijkenisse, als je het een beetje slim doet rij je ongeveer 1 km door spijkenisse en de rest over fietspaden en rustige wegen langs het water. Je vaart over bij Nieuw Beijerland. Vanaf daar naar de brug bij Hellegatsplaein zijn alleen maar mooie dijken. En dan ben je er al bijna, het laatste stuk zijn ook aleen maar rustige polderwegen.
Dus Amclassic-fan, of we verschillen van mening dat het niet mooi fietsen is of je bent niet bekent in de omgeving.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 06 mar 2006 15:51

Ik oordeelde vanaf de routeplanner he. Fietspaden kan ik niet zien. En ik kom er nooit op de fiets. Zijn het echt helemaal losse fietspaden of gewoon gescheiden van de weg?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

stefanvd
Forum-lid
Berichten: 110
Lid geworden op: 22 okt 2005 17:50

stefanvd 06 mar 2006 16:29

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 06 Maart 2006

Ik oordeelde vanaf de routeplanner he. Fietspaden kan ik niet zien. En ik kom er nooit op de fiets. Zijn het echt helemaal losse fietspaden of gewoon gescheiden van de weg?

Op de plekken dat ik het een fietspad noemde zijn het losse fietspaden.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 06 mar 2006 16:57

okej, losse fietspaden heb je niet zoveel in het midden en het oosten. Enkel in het midden van het land al die fietspaden door de bossen, maar die zijn een ramp op de racefiets. Allemaal lanceer inrichtingen door boomwortels, vaak rotzooi op het pad en als het mooi weer is is het stervens druk .
Maar erkomen doe je altijd met autoroute, enkel misschien niet altijd de leukste weg.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

langejaap
Forum-lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 13 jan 2006 20:34

langejaap 06 mar 2006 22:28

Quoten: Origineel geplaatst door stefanvd op 06 Maart 2006


Er is een mooie route van te maken hoor. Vanaf hoek van holland tot de beneluxtunnel rij je bijna alleen op een vrijliggend fietspad langs het water. Dan ga je door de beneluxtunnel, over de brug bij spijkenisse, als je het een beetje slim doet rij je ongeveer 1 km door spijkenisse en de rest over fietspaden en rustige wegen langs het water. Je vaart over bij Nieuw Beijerland. Vanaf daar naar de brug bij Hellegatsplaein zijn alleen maar mooie dijken. En dan ben je er al bijna, het laatste stuk zijn ook aleen maar rustige polderwegen. Hallo allebei heel erg bedankt voor de van bijde zijde goede tips.Ik kan dat inderdaad eens proberen en ik heb de route al wel tig keer met de aoto gereden want het zit nl zo,er woont een zwager van me.Nu is er volgende week 1 jarig dus ik zei tegen het vrouwtje:jij met de auto,ik met de fiets!En dacht zelf dat het inderdaad het laatste stuk wel aardig polder was.En als ik het goed begrijp is het eerste stuk waar over gesprioken word gewoon het gedeelte langs de nieuwe waterweg? waar ik eigenlijk heel vaak en rondje fiets en dan zou ik dat helemaal moeten volgen tot schiedam en daaar door de benelux(met die hele lange tekst getegeld op de muur?)Ik denk zelfs dat er ook wel een anwb route ge`paald`staat richting brabant?In elk geval moet het te doen zijn en het leek me wel een leuke route en zal niet eens extreem zijn want ik schat zelf een km of 65a70.Nou hartelijk bedankt en ik vind het geweldig zo,n forum.Allemaal de zelfde hobby haha.enne    blijf trappen.Groet jaap
als geld domineert vervallen alle normen en waarden !

stefanvd
Forum-lid
Berichten: 110
Lid geworden op: 22 okt 2005 17:50

stefanvd 06 mar 2006 22:32

Quoten: Origineel geplaatst door langejaap op 06 Maart 2006



En als ik het goed begrijp is het eerste stuk waar over gesprioken word gewoon het gedeelte langs de nieuwe waterweg?
Ja klopt
waar ik eigenlijk heel vaak en rondje fiets en dan zou ik dat helemaal moeten volgen tot schiedam en daaar door de benelux(met die hele lange tekst getegeld op de muur?)
Ja dat is die fietstunnel met dat gedicht op de muur
Ik denk zelfs dat er ook wel een anwb route ge`paald`staat richting brabant?
Dat zou ik niet weten



langejaap
Forum-lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 13 jan 2006 20:34

langejaap 08 mar 2006 23:14

bedankt voor den info! zal eens kijken als het weer het toelaat of het lukt.H groeten LJ
als geld domineert vervallen alle normen en waarden !

langejaap
Forum-lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 13 jan 2006 20:34

langejaap 25 mar 2006 22:56

Quoten: Origineel geplaatst door langejaap op 05 Maart 2006

hallo,na enig naspeurwerk ben ik er helaas nog niet in geslaagd om een fietsroute te vinden van hoek van holland naar fijnaart.Dit laatste is een plekje in brabant onder de rook van bergen op zoom /rozendaal.En ligt tegen oude molen aan.Ik wil graag dit ritje maken en is ongeveer tussen de 60 en 70 km in maar ik kan nergens een complete route vinden ook niet op www.fietsouteplanner .nl want die herkent het plaatsje niet daar het buiten zuid holland is.Weet iemand misschien hoe ik wel aan deze route kom.?Hij is wel te vinden naar willemstad en dan via de haringvlietbrug etc doch dat is niet mn eindbestemming!alvast bedankt lange jaap.

 Nou na de twee mogelijk heden overwogen te hebben(zie forum) ben ik de rit wel wezen maken maar iets aangepast.De volgende dorpjes ben ik langs geweest:vannuit S gravenzande,maassluis,overgevaren naar rozenburg,door naar de briel,hellevoetsluis,stellendam,dirksland,sommelsdijk,middelharnis,stad aan t haringvliet,den bommel,oltgensplaat,n57 paralel door tot hellegatsplein en vandaar richting klundert,door heiningen, oudemolen,fijnaart. Doel berijkt en onderweg nog met een leuk groepje megereden die richting ouddorp onderweg waren. (vannaf den briel aangeklampt en bij hellevoetsluis een andere kant op)Kortom een gezellig en mooi tochtje van 98.82km en nog een lek bandje door een glasplinter.tyd:3u24min Dus hier ook het resultaat op de vraag.Groeten lj
als geld domineert vervallen alle normen en waarden !

tandjebij
Forum-lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 15 mei 2006 21:37

tandjebij 30 mei 2006 22:29

Lange Jaap
24 Juni is er een mooie tocht over het gehele eiland Goeree-Overflakee de start is vanuit Ouddorp
kijk op tfc Goeree-overflakkee
http://home.planet.nl/~noor3125/bin/#A
leuke tocht
rondom het eiland 130 km
Al wat goed is komt boven!!

Plaats reactie