Trainingsdag voor militaire wielrensters
Op de straten van het oefenterrein De Vlasakkers bij de Bernhardkazerne in Amersfoort wordt op 16 maart een training voor militaire wielrensters gehouden. Op deze wijze wil de Sportcommissie van de Koninklijke Landmacht het wielrennen voor dames stimuleren met het oog op het nationaal militair kampioenschap, op 25 augustus op het gebruikelijke parcours op dezelfde Vlasakkers. Een rol speelt ook het plan voor de oprichting van een militaire wielerequipe voor vrouwen. De behoefte aan een trainingsdag is ontstaan nadat er voor het NMK van 2005 slechts twee dames inschreven. De organisatie zou dat dit jaar vanzelfsprekend graag anders zien. De training staat open voor wielrensters van alle krijgsmachtdelen. Kandidaten dienen zich op te geven via eenn van de onderstaande telefoonnummers. De deelneemsters worden tussen 09.30 en 10.00 uur (in sporttenue) in de kantine in gebouw R van de Bernhardkazerne verwacht. Het programma eindigt om circa 16.00 uur met een evaluatie. De leiding ligt in handen van sergeant 1 S.M. van der Zwan en sergeantmajoor R. Meijer. Meer informatie en aanmelden bij Sgt1 van der Zwan, geplaatst bij het Schoolbataljon Noord in Assen; tel. 0592 - 35 80 54; email szwan@home.nl . Ook adjudant B. Haggeman van de LO/Sportorganisatie van de landmacht kan meer inlichtingen verstrekken. Zijn telefoonnummer luidt 033 - 466 12 23 of 06 - 51263405. Email bjm.haggeman@mindef.nl
hoi hoi
wat leuk om te lezen dat er ook militaire dames fietsers zijn! jammer dat ik niet meer in het leger zit dan had ik zeker meegedaan! helaas zijn mijn diensttijd er alweer op enige tijd...ik was/ben kpl1 geweest bij de geneeskundige dienst ! en ik neem aan dat het om actieve militairen gaat! JAmmer !
wat leuk om te lezen dat er ook militaire dames fietsers zijn! jammer dat ik niet meer in het leger zit dan had ik zeker meegedaan! helaas zijn mijn diensttijd er alweer op enige tijd...ik was/ben kpl1 geweest bij de geneeskundige dienst ! en ik neem aan dat het om actieve militairen gaat! JAmmer !
kitty