Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Bulls SL-400

lurs
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 apr 2006 14:32

lurs 09 apr 2006 15:10

Hallo,
ik ben lid van een schaatsvereniging, nu is het ijs gesmolten, dus gaan wij met de club éénmaal per week trainen in het bos. Nu heb ik nog geen fiets, maar overweeg (ivm beperkt budget) de Bull SL-400 aan te schaffen. Zijn er mensen met ervaringen? Af wordt deze keuze mij afgeraden? Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik hem na een paar keer stuk in de garage heb staan.
Specs:
Lichtgewicht Aluminium 7005 Double Butted frameSuntour NRX 7600RL verende voorvork met Remote Lock OutGeintegreerd balhoofdstelTioga Aluminium voorbouwTioga Aluminium stuurShimano Deore ShiftersShimano Deore XT 27 speed achterderailleurShimano Deore voorderailleurBar ends

 
Prijs Eur 599,-
Ik heb in dezelfde categorie ook nog de Trek 4500, Cube Acid gezien. Zijn deze "beter"

heidi
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 09 apr 2006 22:58

heidi 09 apr 2006 23:09

Ik zou met jouw budget altijd voor een goeie 2de hands gaan. Mits je technisch genoeg onderlegt bent tijdens de bezichteging de staat ervan te kunnen beoordelen natuurlijk. 
 
 
 

martini
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 apr 2006 19:23

martini 11 apr 2006 13:21

Vind eerlijkgezegd voor een beginnende de afmontage van deore
al genoeg! DEORE is al eenzeer goeie basis! metd eore kun je al zeker
goed gaan mtb'en! Niet met lagere dingen maar met deore wel!
De vork is van suntour maar is zeker niet slecht, het is mss niet het beste
maar zeker goed genoeg! Deze fiets is een zeer goeie basis!!
 gretz marre
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; CT WERVIK!<br>
Flanders shimano 105-ultegra<br>

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 11 apr 2006 14:22

Die voorvork is gewoon een waardeloos ding als je echt beetje wilt gaan mtb'en. Die loopt zo snel tegen zijn grenzen aan, maar wil je beter dan zul je je budget moeten vergroten.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

heidi
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 09 apr 2006 22:58

heidi 11 apr 2006 16:32

Je geeft aan dat je bij een schaatsvereniging zit en ik kan me bij die bostrainingen wel iets voorstellen: anderhalf uur flink doorrijden en niet onder willen doen voor je maatjes.  Je gaat niet zomaar een blokje om, luisterend naar de vogeltjes, en genietend van het fraaie uitzicht.
Ga dan voor een frame, met een fatsoenlijke verende vork (of nog beter een starre), geef aandacht aan de wielen en zorg voor een behoorlijke mtbgroep (deore of hoger). 
Je komt dan of in een hoger segment met bijbehorende prijs, of een goeie 2de hands. Succes met je keuze.

dutchflandrien
Forum-lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 06 nov 2004 12:26

dutchflandrien 20 apr 2006 20:14

veel fiets voor je geld. heb een bulls 2005 model gekocht voor 599 met deore afgemonteerd, xt achterd. ritchy girder wielen, manitou six voorvering en magura hydr. velgremmen.

Om de winter door te komen en zo af en toe eens te biken een prima keuze. heb fietsen van meer bekendere merken gezien met dezelfde afmontage voor zeker 3-4 honderd euro meer.
RIDLEY the speed weap&#111;n

lurs
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 apr 2006 14:32

lurs 28 apr 2006 11:24

Hoi,
bedankt voor de reacties. Uiteindelijk is het toch en andere keuze geworden:
Focus Black Raider Ltd edition 2006, Afm. Deore LX, RockShox J3 vering, DP17 velgen, Hayes Sole Hydr. Disc, Alu dubb. butted frame, gekocht bij fietsenzaak in de buurt voor Eur 750,-.
Gr. Lurs

Plaats reactie