Hoge velgen op kasseien?
- De verticale elasticiteit van een wiel is sowieso al minimaal, dus het maakt voor het comfort geen kont uit waar je op rijdt, band, bandenspanning, vork en stuur zijn veel belangrijker.
- Een wiel met een stijve hoge velg en weinig spaken is juist minder stijf in verticale richting dan een wiel met platte velg en 32 of 36 spaken.
- Een wiel met een stijve hoge velg en weinig spaken is juist minder stijf in verticale richting dan een wiel met platte velg en 32 of 36 spaken.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Quoten: Origineel geplaatst door Scepticus op 11 April 2006
- De verticale elasticiteit van een wiel is sowieso al minimaal, dus het maakt voor het comfort geen kont uit waar je op rijdt, band, bandenspanning, vork en stuur zijn veel belangrijker.
- Een wiel met een stijve hoge velg en weinig spaken is juist minder stijf in verticale richting dan een wiel met platte velg en 32 of 36 spaken.
Allemaal goed en wel, maar waarom rijdt hij dan als ongeveer enige op hoge velgen? Was er misschien iets bijzonder aan die velgen?
- De verticale elasticiteit van een wiel is sowieso al minimaal, dus het maakt voor het comfort geen kont uit waar je op rijdt, band, bandenspanning, vork en stuur zijn veel belangrijker.
- Een wiel met een stijve hoge velg en weinig spaken is juist minder stijf in verticale richting dan een wiel met platte velg en 32 of 36 spaken.
Allemaal goed en wel, maar waarom rijdt hij dan als ongeveer enige op hoge velgen? Was er misschien iets bijzonder aan die velgen?
Altius, Citius, Fortius!!
Omdat de anderen geloven dat lage velgen comfortabeler zijn
Lees dit maar eens: http://www.cyclingnews.com/road/2006/ap ... capie_trek
Lees dit maar eens: http://www.cyclingnews.com/road/2006/ap ... capie_trek
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Ik meen dat het Casran was die in een ander topic (of was het zelfs een ander forum?) had opgemerkt dat de Bontragers waar Hincapie PR op reed eigenlijk geen hoge wielen zijn. Het zijn lage carbonwielen met een aerodynamische kap eroverheen. Die kap is geen stuctureel onderdeel van het wiel. Het wiel heeft daarom dus de rijeigenschappen van een lage velg.
Onderschrift? Nee: ik fiets liever!
klopt! deze bontragers zijn hebben inderdaad non-structial carbon rims.
Het zijn dus lage carbon velgen met een randje van carbon er boven op. qua rijeigenschappen wijken ze weinig af van lage velgen afgezien van de grotere gevoeligheid voor wind en de hogere aerodynamica.
Het zijn dus lage carbon velgen met een randje van carbon er boven op. qua rijeigenschappen wijken ze weinig af van lage velgen afgezien van de grotere gevoeligheid voor wind en de hogere aerodynamica.
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.
Quoten: Origineel geplaatst door Jee-eS op 12 April 2006
Quoten: Origineel geplaatst door laser op 11 April 2006
Is dat ook bij de cosmics sl?
(Ik bedoel niet de pro)
Yep
Dus met Comics SL kan je "gewone"remblokjes laten zitten en heb je geen "carbon" remblokken nodig ?
Quoten: Origineel geplaatst door laser op 11 April 2006
Is dat ook bij de cosmics sl?
(Ik bedoel niet de pro)
Yep
Dus met Comics SL kan je "gewone"remblokjes laten zitten en heb je geen "carbon" remblokken nodig ?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
het grote verschil met de cosmic carbone is dat de de velg die als basis wordt gebruikt van Alu is, die van de Bontrager aeolus is van carbon (Race XXX Lite velg)
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.