Ben een beetje aan het kijken voor een simpele fietscomputer.
Kwam ik de Knog Nerd tegen.
Ziet er wel grappig en blitz uit en zijn in verschilende kleuren te verkrijgen.
Is misschien iemand met deze fietscomputer bekend?,
vooral natuurlijk qua gebruik en afleesbaarheid.
Huidige computer wil nog wel eens stoppen tijdens een beetje regen, is wel eentje met een draad (Cateye Velo 8).
Staat wel bij dat deze 100 % waterproof is, of dit ook waar is?
Hier de link: http://www.knog.com.au/gear-cycle-computers/nerd-9.phps
Knog Nerd fietscomputer
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Design heeft zo te zien zijn prijs.
Wel een redelijk apart modelletje, maar met 54,95 Euro niet echt goedkoop..
In die prijsklasse is de keuze enorm.
- Polar CS 100 b
- Cateye wireless
- Sigma
- Blackburn
Indien je toch zo'n Knog Nerd moest aankopen kan jij na een tijdje je bevindingen hier posten voor andere forumleden.
Wel een redelijk apart modelletje, maar met 54,95 Euro niet echt goedkoop..
In die prijsklasse is de keuze enorm.
- Polar CS 100 b
- Cateye wireless
- Sigma
- Blackburn
Indien je toch zo'n Knog Nerd moest aankopen kan jij na een tijdje je bevindingen hier posten voor andere forumleden.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Natuurlijk draagt het uiterlijk van het computertje mee aan de prijs.
Maar zelf ben ik helemaal niet het type van iemand die er blitz of zo uit wil zien.
De andere computers die worden vernoemd zijn mij allemaal redelijk bekend.
[quote="Lcsmt"]In die prijsklasse is de keuze enorm.
- Polar CS 100 b
- Cateye wireless
- Sigma
- Blackburn
[/quote]
Daarom vraag ik juist naar ervaringen van mensen hier, omdat deze (volgens mij) vrij onbekend is.
Maar zelf ben ik helemaal niet het type van iemand die er blitz of zo uit wil zien.
- Polar CS 100 b
- Cateye wireless
- Sigma
- Blackburn
[/quote]
Daarom vraag ik juist naar ervaringen van mensen hier, omdat deze (volgens mij) vrij onbekend is.
Bikers are not alone
- jeroenkuiper
- Forum-lid
[quote="Puffdaddy"]Natuurlijk draagt het uiterlijk van het computertje mee aan de prijs.
- Polar CS 100 b
- Cateye wireless
- Sigma
- Blackburn
[/quote]
[/quote]
ik heb er een. leuk detail is het touch screen. dwz je kunt het scherm bedienen door erop te drukken. verder is het een redelijk basic ding. ik heb m op mijn baanfiets gemonteerd, omdat je m met de rubbers en door het feit dat-ie draadloos is snel kan (de-)monteren.
weergave is in tienden van km/u. cijfers zijn lekker groot en goed leesbaar.
minder aan de computer vind ik dat als de snelheid verandert, dit visueel gemaakt wordt door de cijfers te laten draaien, zoals op een ouderwetse kilometerteller van een auto (of de symbolen van een gokkast). dit maakt de leesbaarheid wel minder. dit is overigens alleen zo bij overgang van hele km's (bijv van 34.9 naar 35.0)
- Polar CS 100 b
- Cateye wireless
- Sigma
- Blackburn
[/quote]
[/quote]
ik heb er een. leuk detail is het touch screen. dwz je kunt het scherm bedienen door erop te drukken. verder is het een redelijk basic ding. ik heb m op mijn baanfiets gemonteerd, omdat je m met de rubbers en door het feit dat-ie draadloos is snel kan (de-)monteren.
weergave is in tienden van km/u. cijfers zijn lekker groot en goed leesbaar.
minder aan de computer vind ik dat als de snelheid verandert, dit visueel gemaakt wordt door de cijfers te laten draaien, zoals op een ouderwetse kilometerteller van een auto (of de symbolen van een gokkast). dit maakt de leesbaarheid wel minder. dit is overigens alleen zo bij overgang van hele km's (bijv van 34.9 naar 35.0)
We gaan het meemaken.. Ik heb hem net besteld voor iets onder de €30 incl verzendkosten... De reden om deze te bestellen is dat je hem makkelijk van de ene op de andere fiets kan overzetten.. (en het eigenwijze uiterlijk natuurlijk)
Groet,
Eric
-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-
Eric
Montage makkelijk, al heeft de houder niet veel rek meer over na montage op de stuurpen.
Voor de functies en het geld ben ik wel tevreden.
Vooral de mogelijkheid om het scherm te verlichten en de balkjes om je gemiddelde te vergelijken met de huidige snelheid spreken mij aan. Ook de wijze waarop de cijfers verspringen vind ik leuk.
plaatje: Youtube
Voor de functies en het geld ben ik wel tevreden.
Vooral de mogelijkheid om het scherm te verlichten en de balkjes om je gemiddelde te vergelijken met de huidige snelheid spreken mij aan. Ook de wijze waarop de cijfers verspringen vind ik leuk.
plaatje: Youtube
Groet,
Eric
Eric