Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Pijn in aanhechting hamstring

paulvandeven
Forum-lid

paulvandeven 05 mei 2006 02:07

Ben benieuwd of iemand bekend is met volgende.
Gisteren 115km gefietst (vorige week ook gedaan, zelfde fiets, geen last) en het laatste uur pijn aan de aanhechting van mijn hamstrings links gekregen. Dat is dus een soort pees links net boven je knieholte.
Ik had hier afgelopen winter ook al eens last van maar toen reed ik nog op een andere fiets en andere schoenen.
Kent iemand dit probleem en wellicht de oorzaak. En nog een andere vraag. Bij het vergelijken van mijn oude en mijn nieuwe fiets zag ik dat de cranks van mijn nieuwe fiets langer zijn. Weten jullie wat de gevolgen hiervan zijn?

jimbo
Forum-lid

jimbo 05 mei 2006 16:06

Idem.

Soms is het in het ene been, dan in het andere. Maar meestal als ik te fanatiek ben geweest.

(doorgaans heb ik dus nergens last van)
CC, agr 100; limo 100

hans
Forum-lid

hans 05 mei 2006 18:21

Ik ben zo goed als hersteld van knieklachten die ontstonden door verkorting van mn harmstring en in mindere mate enkele andere spieren in mijn been.
Hierdoor kwam er constant druk te staan op mijn knieschijf wat zich bij extreme belastingen openbaarde in klachten rond de knieschijf en bij de pees-aanhechtingen bij de knieschijf.
Voor mij was de oplossing het rekken van de spieren in mijn been in combinatie met een iets aangepaste training.
Bij twijfel zou ik gewoon naar de fysio gaan,
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.

paulvandeven
Forum-lid

paulvandeven 05 mei 2006 19:09

Dank voor jullie antwoord. Tja, ik heb even zitten denken en weet eigenlijk niet zo goed wat normale opbouw is met fietsen. Ik ben schaatser/skeeleraar en sinds 7 april (door ziekte niet eerder) weer op de fiets. De rit waar ik over had was vanaf 7 april de 10e keer. Tja, dik 4 uur stevig doortrappen....Ik dacht dat het wel kon maar misschien toc iets te enthousiast

chrizll

chrizll 05 mei 2006 21:30

Ik had het na gister een beetje, heb net 3 weken met fiets, en alleen maar korte rondjes t/m 40 km gereden, en dan opeens 7 uur in het zadel... Ik heb er vandaag ook mee gereden, maar had er niet zo heel veel last van, voel het nu amper meer

6:13freak
Forum-lid

6:13freak 09 mei 2006 12:19

Ik loop voor hetzelfde probleem momenteel bij de Fysio. Ik heb de klachten nu ruim een half jaar, opgelopen tijdens een schaatstraining. Volgens mijn Fysio is toen er waarschijnlijk een spiertje gescheurd en ondervind ik nu daarvan nog steeds de naweeen (vermoedelijk door littekenweefsel rond de oude spierscheur). De behandeling bestaat nu uit rekoefeningen en massage en het het zal naar verwachting over een korte periode weer genezen moeten zijn.

paulvandeven
Forum-lid

paulvandeven 09 mei 2006 17:41

Nog even een kleine aanvulling van mijn kant...
Ben gisteren naar de sportarts geweest, ondanks dat ik de klacht niet meer heb nu. Hij vond het vreemd dat ik deze klacht kreeg tijdens het fietsen maar kwam wel tot de ontdekking dat mijn bekken scheef staan. Gistermiddag dus meteen even naar de manueel orthopeet gegaan. Die heeft wat zitten duwen en trekken. Moet nog twee keer terug, dan moet het weer recht staan. Als het dan weer goed is ben ik blij, kan ik weer knallen.

Plaats reactie