Fiets mei
- daniel1975
- Forum-lid HC
Mensen, mag ik na de helaas steeds terugkerende moppertopics over ons clubblad nu eens een jubeltopic openen? Ik vind dit een superleuke editie! Lekker dik, mooie kwijlfietsjes erin, leuke verhalen...TOP!!
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 07 Mei 2006
Mensen, mag ik na de helaas steeds terugkerende moppertopics over ons clubblad nu eens een jubeltopic openen? Ik vind dit een superleuke editie! Lekker dik, mooie kwijlfietsjes erin, leuke verhalen...TOP!!
En dat heeft niets te maken dat er een Pina in staat ??????
Overigens, komt die Fotoredacteur je niet bekend voor ?
En dat heeft niets te maken dat er een Pina in staat ??????
Overigens, komt die Fotoredacteur je niet bekend voor ?
Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 07 Mei 2006
Helemaal mee eens! Ook die bespreking van de SRAM set is interessant. Hoe men kans heeft gezien met maar 27 onderdelen een prima schakend systeem te maken is kundig. Capa gebruikt hiervoor meer dan 50 onderdelen en Shimi zelfs meer dan 100! Verder zijn onderdelen, net zoals bij Campa los verkrijgbaar om eventuele defecte en/of versleten onderdeeltjes te vervangen. Mooi dat SRAM zich bij de grote 2 gaat scharen!
De carbon sturen test is ook wel belangwekkend. Wat men bedoelt met :" Koop je n.l. een Pro Carbon Stuur of een ProRace Carbon Wing stuur dan krijg je geen full carbon stuur ! " Wat wordt hiermede bedoeld? Dat het stuur en /of stuurpen uit alu + carbon ( mix dus) zijn samengesteld of dat de stuurpen b.v. uit alu bestaat en de stuurbocht van carbon is? Een stuurbocht uit alu+carbon maken lijkt mij een verzwakking omdat het alu dan zeer dun zal zijn met daaromheen een laagje carbon. Dát werkt niet volgens mij. Door het wrikken zal de carbonlaag op den lange duur los raken van het alu. zoals iemand hier op het forum ook al ondervond met zijn zadelpen.
Italiaanse racers: Tja, het zijn en blijven toch mooie fietsen!
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955
- daniel1975
- Forum-lid HC
@dingo: ik heb al meer gezien van die Pina dan dat kleine stukje in FIETS hoor 
En dat van die fotoknakker wist ik al! Verhalen gaan snel.......
En dat van die fotoknakker wist ik al! Verhalen gaan snel.......
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Quoten: Origineel geplaatst door Noppie op 07 Mei 2006
Misschien ik dan toch nog kopen vandaag. Trouwens die aanbieding van 3 nummers voor 5 euro, hoeveel keer per jaar kun je dat doen???
Ik vertrouw dat Sanoma niet. Ik had een abonnement van 6 nrs en als welkomstgeschenk Fiets sokken, ik heb na mijn 1ste betalingsherinnering van die sokken eem mail gestuurd, niks van terug gehoord. Kreeg ik gister mijn 2de betalingsherinnering. Nu heb ik er maar een brief heen gestuurd... met die betalingsherinneringen er bij ik weet niet of er bij die 3 nrs. een welkomstgeschenk zit maar pas op, en print et uit als bewijs dat het op hun website staat/stond.....
Misschien ik dan toch nog kopen vandaag. Trouwens die aanbieding van 3 nummers voor 5 euro, hoeveel keer per jaar kun je dat doen???
Ik vertrouw dat Sanoma niet. Ik had een abonnement van 6 nrs en als welkomstgeschenk Fiets sokken, ik heb na mijn 1ste betalingsherinnering van die sokken eem mail gestuurd, niks van terug gehoord. Kreeg ik gister mijn 2de betalingsherinnering. Nu heb ik er maar een brief heen gestuurd... met die betalingsherinneringen er bij ik weet niet of er bij die 3 nrs. een welkomstgeschenk zit maar pas op, en print et uit als bewijs dat het op hun website staat/stond.....
-
pinarellofan
- Forum-lid
Quote: Origineel geplaatst door big rosa op 07 Mei 2006
Heerlijk om te lezen , vooral dat stuk van Wout Verhoeven ik sluit mij voor 100% bij hem aan, Campa is emotie, Italiaanse racers zijn emotie, tjsa ben ik toch niet de enige die prettig gestoord is en over die Taiwan fietsen oke oke! ze zitten technisch wel goed in elkaar, worden in elkaar geramd (lees laswerk) met de snelheid dat ik een roggel produceer! niks emotie! uit Taiwan , in elkaar rammen die zooi en in de container flikkeren en hop dat schip op. Het valt me nog mee dat ze die frame's nog niet uit het vliegtuig flikkeren zoals de voedsel dropings in '40/'45 met een kaartje eraan met de tekst erop wie hem vindt dient zich te vervoegen bij de dichtsbijzijnde dealer om hem "vakkundig" af te laten monteren.
Mee eens. En ook over dat electronisch schakelen. Dat vind ik eigenlijk ook niet echt wat. Ook vind ik niets mis met de UCI regel dat je met een traditioneel frame met 3 buizen moet rijden niet erg. Dat vind ik veel mooier.
Heerlijk om te lezen , vooral dat stuk van Wout Verhoeven ik sluit mij voor 100% bij hem aan, Campa is emotie, Italiaanse racers zijn emotie, tjsa ben ik toch niet de enige die prettig gestoord is en over die Taiwan fietsen oke oke! ze zitten technisch wel goed in elkaar, worden in elkaar geramd (lees laswerk) met de snelheid dat ik een roggel produceer! niks emotie! uit Taiwan , in elkaar rammen die zooi en in de container flikkeren en hop dat schip op. Het valt me nog mee dat ze die frame's nog niet uit het vliegtuig flikkeren zoals de voedsel dropings in '40/'45 met een kaartje eraan met de tekst erop wie hem vindt dient zich te vervoegen bij de dichtsbijzijnde dealer om hem "vakkundig" af te laten monteren.
Mee eens. En ook over dat electronisch schakelen. Dat vind ik eigenlijk ook niet echt wat. Ook vind ik niets mis met de UCI regel dat je met een traditioneel frame met 3 buizen moet rijden niet erg. Dat vind ik veel mooier.