Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Versnelling iets kapot

JanWillem90
Forum-lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 11 mei 2006 22:40

JanWillem90 11 mei 2006 23:03

Dit is er kapot



waar het rode rondje staat is afgebroken(de stang om naar groter blad te schakelen) en ik vraag me af of dit normaal is en hoeveel het vervangen van zo'n onderdeeltje kost?

natuurlijk is mijn eerste vraag kan dit los vervangen worden of moet het hele ding er opnieuw op?


dus kan het?
kosten?
gebeurt dit vaker?

Alvast bedankt Jan Willem

ilfalco2004
Forum-lid
Berichten: 1604
Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17

ilfalco2004 11 mei 2006 23:19

Volgens mij krijg je bij campa alles los, maar misschien is het voordeliger om een komplete shifter te kopen (al dan niet 2e hands).
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

vinylly
Forum-lid
Berichten: 322
Lid geworden op: 04 jul 2005 21:21

vinylly 11 mei 2006 23:22

Als ik het goed zie is het een Campa Xenon groep. Alle onderdelen zijn geloof ik apart te bestellen, maar volgens mij is het een geprutst om deze te vervangen (als het uberhaupt zelf mogelijk is).
Als ik jou was zou ik gewoon de ergopowers van Mirage nemen ben je tenminste van dat plastic spul af. Geen id wat het los kost. Je fietsenmaker kan dat vast bestellen.
Succes ermee
No1: Pina (behalve de lak :-D)<br>
No2: the rest

ilfalco2004
Forum-lid
Berichten: 1604
Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17

ilfalco2004 11 mei 2006 23:26

ergopower set xenon nieuw bij ms te limb 69 euro.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

Erik
Forum-lid
Berichten: 2109
Lid geworden op: 15 apr 2004 15:36
Locatie: Assen

Erik 11 mei 2006 23:44

Quote: Origineel geplaatst door Vinylly op 11 Mei 2006
Als ik het goed zie is het een Campa Xenon groep. Alle onderdelen zijn geloof ik apart te bestellen, maar volgens mij is het een geprutst om deze te vervangen (als het uberhaupt zelf mogelijk is). Als ik jou was zou ik gewoon de ergopowers van Mirage nemen ben je tenminste van dat plastic spul af. Geen id wat het los kost. Je fietsenmaker kan dat vast bestellen.Succes ermee




Het kan ook Mirage zijn, dat is nl ook plastic (of composiet, zoals Campa het noemt). Het onderdeeltje is als EC-MI228 (voor de rechter Ergopower, voor de linker is het 229) los verkrijgbaar en is voor Mirage en Xenon hetzelfde. Het kost (volgens de website van Campa) 17,65 euro. Aangezien je het niet zelf kunt monteren zal er nog wel eea overheen komen, maar ik heb geen idee hoeveel. Complete Ergopowers zullen (nieuw) voor Mirage rond de 90 euro zitten en voor Veloce (metaal) rond de 120. Er is natuurlijk wat voor te zeggen om nieuwe te kopen, maar ik hou er zelf nooit zo van om dingen die te repareren zijn weg te gooien. Hoe oud is 'tie trouwens? Dit lijkt me nl niet echt normale slijtage, tenzij je er mee gevallen bent...

Erik
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

cristallo
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 27 feb 2006 22:03

cristallo 12 mei 2006 01:07

Hallo,
Heb ik ook al eens meegemaakt met de Record shifters van carbon. Mijn fietsenmaker heeft zonder probleem het bewuste onderdeel kunnen vervangen (kostprijs was ongeveer 50 euro met een nieuw stuurlint incl.)
'T is wel een prutswerkje die niet veel FM's willen uitvoeren....
 
 
 

vinylly
Forum-lid
Berichten: 322
Lid geworden op: 04 jul 2005 21:21

vinylly 12 mei 2006 01:16

Enige verschil is dat het bij een Record Ergopower het nog wel de moeite is om dit onderdeel te laten vervangen aangezien de prijs hiervan aanzienlijk hoger is. Ik denk dat bij de Xenonshifter je net zo goed een nieuwe of goede tweedehands kan kopen.
No1: Pina (behalve de lak :-D)<br>
No2: the rest

zaffeltje
Forum-lid
Berichten: 222
Lid geworden op: 06 jan 2006 03:09

zaffeltje 12 mei 2006 03:19

Quoten: Origineel geplaatst door Jwslob op 11 Mei 2006

Dit is er kapotwaar het rode rondje staat is afgebroken(de stang om naar groter blad te schakelen) en ik vraag me af of dit normaal is en hoeveel het vervangen van zo'n onderdeeltje kost?natuurlijk is mijn eerste vraag kan dit los vervangen worden of moet het hele ding er opnieuw op?dus kan het?kosten?gebeurt dit vaker?Alvast bedankt Jan Willem

Daarom voor mij geen Campa omdat het minder betrouwbaar is als Shimano.

sparko
Forum-lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 27 apr 2005 11:51

sparko 12 mei 2006 11:31

hoe oud is het?? en waardoor is het kapot gegaan?? en doen ze niet aan garantie bij Campa??
greetz,

vinylly
Forum-lid
Berichten: 322
Lid geworden op: 04 jul 2005 21:21

vinylly 12 mei 2006 15:34

Quoten: Origineel geplaatst door zaffeltje op 12 Mei 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Jwslob op 11 Mei 2006

Dit is er kapotwaar het rode rondje staat is afgebroken(de stang om naar groter blad te schakelen) en ik vraag me af of dit normaal is en hoeveel het vervangen van zo'n onderdeeltje kost?natuurlijk is mijn eerste vraag kan dit los vervangen worden of moet het hele ding er opnieuw op?dus kan het?kosten?gebeurt dit vaker?Alvast bedankt Jan Willem

Daarom voor mij geen Campa omdat het minder betrouwbaar is als Shimano.

Pfff hoe bedoel je ongenuanceerd.
No1: Pina (behalve de lak :-D)<br>
No2: the rest

Plaats reactie