Vanmiddag een bezoekje aan Feron in Schimmert gebracht. Meteen vielen de fietsen van Guerciotti op. Voor mij een onbekend (schijnbaar) bekend merk. Uiteraard alleen maar lovende kritieken van de verkoper. Maarja, een goed advies van een ervaringsdeskundige is natuurlijk veelzeggender.
En dan nu de hamvraag: is iemand eigenaar van een dergelijke fiets en wat zijn de ervaringen?
Guerciotti
-
- Forum-lid
Guerciotti is jarenlang HET cyclo cross frame bij uitstek geweest. Ze zijn als een van de eerste europese fietsenmerken, samen met Alan en Vitus begonnen met alu buizen in alu lugs te verlijmen. Oversizen kenden ze toen nog niet, dus het waren slappe vodden die frames. Dit was blijkbaar ideaal voor crossers, want bijna iedereen reed ermee (in de tijd van Liboton, Stamsnijder en pa Groenendaal)
Nu gaan ze mee in de mode van oversized aluminium en zullen ook wel ergens een carbon reeksje vervaardigen. Ik vermoed dat de kwaliteit niet beter of slechter is dan de grote meerderheid der europese merken.
Nu gaan ze mee in de mode van oversized aluminium en zullen ook wel ergens een carbon reeksje vervaardigen. Ik vermoed dat de kwaliteit niet beter of slechter is dan de grote meerderheid der europese merken.
Goed idee! Moet inderdaad toegeven dat de fietsen een opvallende kleurstelling hebben. Bevalt me wel. Moet wel zeggen dat de carbon frames redelijk zwaar zijn: 1,300 (Khaybar) en 1,250 kg (Cartesio). Of overdrijf iknu een beetje met de term "zwaar".
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Ik kende het ook niet tot ik laatst bij mijn nicht in de UK was. Zij is ook wielergek (en heel goed) dus je kan raden waar het gesprek over ging.Ze was van plan om een nieuw frame te bestellen en ook een Guerciotti. Ik sprak haar laatst weer en ze is erg te spreken over haar frame. Ik dacht full carbon, model weet ik niet.Volgens mij zijn het bij haar ook team fietsen, of die winkel die hun team sponsort voert het merk oid.http://www.teamfbuk.com/index.php?page=home.phpSucces.
"hooghartig als van adel, deint de perzik boven het zadel" G. Cox
De gewichten zijn inderdaad exclusief vork.
Enkele voorbeelden:
Model Khaybar carbon (dedacciai Z108 + vork full carbon) € 2.099 / 1,300 kg (frame)
Model Whisper allu (dedacciai D79 + vork full carbon) € 1.849 / 0,890 kg (frame)
Model Argo allu/carbon (columbus frame + vork) € 1.499 / 1,250 kg (frame)
Enkele voorbeelden:
Model Khaybar carbon (dedacciai Z108 + vork full carbon) € 2.099 / 1,300 kg (frame)
Model Whisper allu (dedacciai D79 + vork full carbon) € 1.849 / 0,890 kg (frame)
Model Argo allu/carbon (columbus frame + vork) € 1.499 / 1,250 kg (frame)