Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Fiets in de trein.

tobiasvant
Forum-lid

tobiasvant 07 jun 2006 20:50

Is er iemand die hier wel eens met de trein naar frankrijk is geweest en zijn fiets heeft meegenomen in de TGV.
Dit alles wel in een fietstas speciaal voor de fiets. Maar heb vooralsnog beetje gezeur dus help plz.

alpdhuez53:15
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 08 jun 2006 11:41

Ván 't zomer hebben we wel een jongen op de camping op de trein gezet in Grenoble. Die had z'n fiets in een fietstas zitten. Deze trein was alleen geen TGV maar wel één fan de Franse spoorwegen (SNCF ofzo?) Denk dus dat het niet echt een probleem is!

riherm1
Forum-lid

riherm1 08 jun 2006 12:20

hoi,
ik ben vorig jaar met vakantiefiets in fietstas vanuit montpellier teruggegaan naar Ned. Ik heb van tevoren eea gechecked en nagevraagd bij de sncf. Regel is dat fietsen niet mee mogen in TGV, maar als ie verpakt is in een fietstas mag (en niet van buiten herkenbaar is als fiets) is 't geen punt.
Tip: wees vroeg op 't station en dring een beetje voor: bagageruimte is beperkt.
Tip 2: als je met je Santos travelmaster in een tas over de ene schouder, en 4 volle fietstassen + tent over andere schouder reist, is de overstap in Parijs van Gare du Nord, naar Gare dy Lyon, inclusief metrorit een ware nachtmerrie, probeer dit te vermijden.

wimpie
Forum-lid

wimpie 08 jun 2006 15:02

Is het niet mogelijk om het vliegtuig naar je bestemming te nemen. Ik ben 2 keer naar S.de Compostella en 1 keer naar Rome gereden (terug met het vliegtuig).

Toen hebben we ondervonden dat het vliegtuig veel goedkoper en makkelijker is. De trein is echt wel veel duurder en veel hangt telkens af van de "goodwill" van de conducteur. Als het even tegenzit laat die je niet toe met de fiets op de trein.

Veel plezier met je fietstocht!!

Wimpie

tobiasvant
Forum-lid

tobiasvant 08 jun 2006 18:07

Volgens mij is alles gelukt. Fiets mag mee in tas dus daar zit hij dan ook in. Ik zal inderdaad een beetje voordringen overal om te zorgen dat ik heelhuids op de bestemming kom. Bedankt voor jullie reacties :)

Plaats reactie