Alles over vakanties op én met de fiets

Aosta-Italie-Klimvakantie

compdiver
Forum-lid

compdiver 22 jun 2006 13:18

Ik ga dit jaar voor 2 weken naar Aosta(in Aosta zelf). Het zou een soort klimstage moeten worden. Nu heb ik al 1 site gevonden over de beklimmingen die er zijn.
Op welke site kan ik nog interresante beklimmingen en of routes-ervaringen vinden?Heeft er soms iemand ervaring met het dal en de beklimmingen van Aosta?Ik heb er nog maar 1 gevonden;http://ciclismo.sitiasp.it/motore2.aspx ... ncia=Aosta
Kan iemand mij helpen?
Mijn Canyon Ultimate CF

pantani
Forum-lid

pantani 22 jun 2006 18:05

Zou zeggen:als je deze beklimmingen allemaal doet dat je tog al wat hebt gedaan!
il magnifico

dario
Forum-lid

dario 26 jun 2006 11:41

Zeker ook kijken op http://www.aukadia.net/alps/index.htm

Aostavallei = prachtig klimwerk; enig nadeel is dat de meeste zijvalleien doodlopen, zodat je weinig of geen lussen kunt maken zoals in bv. de Dolomieten. De enige echte passen brengen je resp. in Frankrijk (kleine S.Bernardo, via La Thuile), in Zwitserland (grote S.B.) of in Piemonte (Colle del Nivolet - misschien wel de mooiste), waarna je meteen vertrokken bent voor een heel lange toer - tenzij je ook weer op je schreden terugkeert...
Voordeel van die doodlopende dalen is natuurlijk dat je er - afgezien van de meest toeristische centra (Cervinia, Pila, Champoluc...) weinig verkeer hebt - in tegenstelling tot de vrij drukke grote S.Bernardo (eens boven de tunnel is het wel beter - en wordt het ook erg pittig!). Aanraders: de Valpelline (een heerlijk rustige zijvallei van de Gr.S.B., waar je uiteindelijk aankomt in het ingeslapen dorpje Bionaz); Valgrisenche; Valsavarenche,...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

m1ch13l
Forum-lid

m1ch13l 29 jun 2006 17:43

Ik ben begin juni in het Aosta dal geweest om alle klims die ik nog niet kende te rijden. Zie www.cyclingcols.com voor profielen en foto's. Veel plezier, want het is leuk fietsen daar!

Plaats reactie