Fietsvrouwen aan het woord. Tips, ervaringen en adviezen.

Pijntjes...

groteco
Forum-lid

groteco 04 jul 2006 13:01

Dames,
ff een vraagje.
Onlangs is mijn vriendin ook met fietsen begonnen.
Maar nu heeft ze vreselijk veel pijn aan en omstreek de vrouwelijke delen.
Omdat ik haar hierin geen advies kan geven vraag ik het aan jullie.
Wat te doen?????
bedankt namens vrouw en (kinderen..)

roos1
Forum-lid

roos1 04 jul 2006 14:04

Het kan zijn dat het zadel te ver omhoog staat... dus zeg maar met de punt omhoog... Het hoeft natuurlijk maar een klein stukje te zijn om pijn te doen...
Verder raad ik een fietsbroek aan. Als ze dat nog niet heeft...
En misschien een ander zadel proberen dat helpt ook wel is...
Op mijn Gazelle heb ik een knetter hard zadel zitten. En dat doet ook pijn aan mijn onderste delen zeg maar...
Op mijn stadsfiets zit een zachter zadel en dit geeft geen pijn...
Gr Roos

mjtz
Forum-lid

mjtz 04 jul 2006 17:00

Ik heb, HAD dezelfde problems en behalve wat zitvlees kweken heb ik geen last meer met mijn Terry Gel Woman Liberator zadel.... misschien eens uitproberen (bij de betere wiellerwinkels kan dat).
suk6

ieliependalie
Forum-lid

ieliependalie 04 jul 2006 21:50

Veel fietsen, het is ook een kwestie van wennen! Verder is de Lady gelflow van Sella Italia een topzadel!

groteco
Forum-lid

groteco 05 jul 2006 11:29

Dank je dames!!!!!!!!!
doei doei

concorde
Forum-lid

concorde 05 jul 2006 11:42

Quoten: Origineel geplaatst door ieliependalie op 04 Juli 2006

Veel fietsen, het is ook een kwestie van wennen! Verder is de Lady gelflow van Sella Italia een topzadel!

Oke ik ben ggeen dame maar reageer toch. Ben getrouwd met een fietsvrouw. Wat naast de pasvorm van het zadel zelf zeer belangrijk is, is de positie van het zadel, dus horizontaal. De geometrie is misschiebn nog belangrijker. Beginmet wat korter zitten. Dus een niet re lange afstand stuur-zadel. Bij te ver voorover ztten zit de dame in kwestie met het bekken te veel voorover gekanteld met al besrcheven gevolgen. Dus gewoon proberen. Zet evt stuur wat hoger en/of zadel wat naar voren.

isaac
Forum-lid

isaac 13 jul 2006 20:54

Mijn  vrouw fiets ook, Zij heeft een Dames race zadel van het merk Terry,
Dit merk is een echt damesmerk.
Sind dit zadel geen problemen meer

kelly
Forum-lid

kelly 14 jul 2006 01:03

Wat een handige adviezen..heb zelf aak erg last van pijntjes! hahaha... Is ook niet echt alles voor je sexleven hoor zo'n beurse muts! Was al van plan om iets aan de afstand tussen zadel en stuur te doen...nu zeker!
Fiets kippetje

annemie
Forum-lid

annemie 18 jan 2007 17:49

Ook ik rijd al jaren met een selle italia lady flow en heb al behoorlijk zitvlees gekweekt (afgelopen 6 jaar 10 tot 15 duizend km per jaar gefietst) maar heb toch nog een vraag aan de mede fietsvrouwen.
Een beurse muts oke, ik heb echter last van een buitenste schaamlip die steeds meer is gaan opzetten (asymmetrische muts dus). De laaste tijd ook met pijnklachten. Regelmatig koel ik met ijs na het fietsen. Vroeg me af of er ook anderen zijn die met deze kwaal te kampen hebben en wat jullie er tegen doen.

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 18 jan 2007 21:25

Quoten: Origineel geplaatst door Kelly op 13 Juli 2006

Wat een handige adviezen..heb zelf vaak erg last van pijntjes! hahaha... Is ook niet echt alles voor je sexleven hoor zo'n beurse muts! Was al van plan om iets aan de afstand tussen zadel en stuur te doen...nu zeker!

Afstand houden tussen jou en je man / vriend wil ook wel helpen .......
Mooooaaaahhhhhhh

Rene
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Plaats reactie