Welk(e) lidmaatschap/licentie neem jij komend jaar?
Ik twijfel zelf nog tussen basislidmaatschap en een sportklasse licentie. In principe wil ik vooral clubkoersjes gaan rijden, dus zou basis voldoende zijn. Ergens wil ik misschien ook wel iets meer keuze in programma en zou dan bij de sportklasse uitkomen.
Ik ben benieuwd (voor degene die al een beslissing hebben gemaakt) op welke licentie jij komend jaar gaat rijden (en wat je afgelopen jaar reed). Stap jij bijvoorbeeld over naar de Basis, Sportklasse of Amateurs?
Ik ben benieuwd (voor degene die al een beslissing hebben gemaakt) op welke licentie jij komend jaar gaat rijden (en wat je afgelopen jaar reed). Stap jij bijvoorbeeld over naar de Basis, Sportklasse of Amateurs?
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift
LRTV Swift
Ik heb een 'stapje terug' gedaan: van amateur-B naar Sportklasse. Ten eerste omdat ik vermoed dat ik met een Amateur-licentie niet mag starten op Texel (NK TT voor kneuzen), en ten tweede omdat ik altijd nog zou kunnen opschakelen als dat beter is en andersom doorgaans niet is toegestaan.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Amclassic-fan schreef:Dat is helemaal geen stapje terug (..)
Dat betwijfel ik. In Zuid-Holland althans, was Ama-A een relatief kleine klasse. Vaak reed men mee met de Elite, of mochten de B's bij hen aanschuiven. Als ik de plannen lees die de KNWU gepresenteerd heeft, dan is een achterliggende gedachte geweest om de de Ama-A klasse af te voeren omdat deze (te) klein was.Edwin01 schreef:Klopt, Sportklasse is Am B, Am A wordt "Amateur" (..)
Natuurlijk zal een deel van de ama-B's dezelfde keuze hebben gemaakt als ik, maar het merendeel heeft dat volgens mij niet. Effectief doe je dan volgens mij een stapje terug, zij het wellicht een half stapje.
Als ik naar de licentie-aanvragen voor komend seizoen kijk bij onze vereniging, lijken er nog maar weinig over te blijven voor de sportklasse.
Het slagen van deze categorie-indeling valt of staat met het wedstrijdaanbod. Helaas is er nog bijna geen enkele wedstrijdkalender bekendgemaakt.
Het slagen van deze categorie-indeling valt of staat met het wedstrijdaanbod. Helaas is er nog bijna geen enkele wedstrijdkalender bekendgemaakt.
Alles is relatief 

Corniel schreef:Dat betwijfel ik. In Zuid-Holland althans, was Ama-A een relatief kleine klasse. Vaak reed men mee met de Elite, of mochten de B's bij hen aanschuiven. Als ik de plannen lees die de KNWU gepresenteerd heeft, dan is een achterliggende gedachte geweest om de de Ama-A klasse af te voeren omdat deze (te) klein was.
Natuurlijk zal een deel van de ama-B's dezelfde keuze hebben gemaakt als ik, maar het merendeel heeft dat volgens mij niet. Effectief doe je dan volgens mij een stapje terug, zij het wellicht een half stapje.
Mhh... dat zou best eens kunnen, maar we bedoelden het meer 1 op 1, zonder deze "diepere" gedachte...

- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Corniel schreef:Amclassic-fan schreef:Dat is helemaal geen stapje terug (..)
Dat betwijfel ik. In Zuid-Holland althans, was Ama-A een relatief kleine klasse. Vaak reed men mee met de Elite, of mochten de B's bij hen aanschuiven. Als ik de plannen lees die de KNWU gepresenteerd heeft, dan is een achterliggende gedachte geweest om de de Ama-A klasse af te voeren omdat deze (te) klein was.Edwin01 schreef:Klopt, Sportklasse is Am B, Am A wordt "Amateur" (..)
Het probleem met de A's was er alleen in Noord en Zuid-Holland. Bijv in Noord zijn er alle jaren nauwlijks B-wedstrijden en is juist alles voor A. Als ik de concept kalender van bijv Oost bekijk dan blijft alles volledig bij 't oude (qua categoriën), alleen hebben we nieuwe namen. De wedstrijdorganisaties zijn geen van alle voor het idiote plan van de knwu gegaan, om junioren+amateurs+belofte-elite tegelijk te laten starten.
De ouwe knarren die bij de B's alle wedstrijden wonnen gaan gewoon Sportklasse rijden, dan kunnen ze immers weer hun wedstrijdjes winnen ipv wat anoniemer bij de A's te rijden. Oftewel het probleem is nog altijd hetzelfde, het niveau's bij de Sportklasse zal veel te hoog zijn voor een instapklasse.
dat is precies waar ik een beetje bang voor ben en waarom ik dit topic opendeArepol schreef:Als ik naar de licentie-aanvragen voor komend seizoen kijk bij onze vereniging, lijken er nog maar weinig over te blijven voor de sportklasse.

LRTV Swift
LRTV Swift
@Amclassic-fan: als ik jouw reactie (kort door de bocht: achterhoek) naast die van Arepol (randstad) leg, dan maakt dat wel heel duidelijk dat het omlabelen van categorieën idd e.a. niet gaat oplossen, en dat de verschillen tussen het aanbod (per categorie) per regio idd enorm verschilt.
kogel->kerk
Sportklasse!
Toch wat koersen in de regio gevonden waar ik wel graag wil proberen te starten.
Sportklasse!
Toch wat koersen in de regio gevonden waar ik wel graag wil proberen te starten.
LRTV Swift
LRTV Swift
Ik ben een klasse omhoog gegaan, althans vorig seizoen Am B nu naar Amateurs.
Wat ik begrepen had mag je met de sportklasse geen DK rijden en dat wilde ik wel doen, maar krijg nu ook wat meer kriebels om nog meer koersen omlopen/klassiekers te gaan proberen.
En dan ook nog het mtben.
Wat ik begrepen had mag je met de sportklasse geen DK rijden en dat wilde ik wel doen, maar krijg nu ook wat meer kriebels om nog meer koersen omlopen/klassiekers te gaan proberen.
En dan ook nog het mtben.
Cube litening super hpc race sram red (total los)
Cube aerium super hpc race ultegra 11spd
Flanders CX ultegra/dura-ace
Cube aerium super hpc race ultegra 11spd
Flanders CX ultegra/dura-ace