Gaarne uw hulp
Beste mensen,
Momenteel kar ik wat rond op een oud fietsje met schakel op de stang. Alhoewel ik dit met erg veel plezier doe voel ik er veel voor om een nieuwe fiets aan te schaffen. Echter, ik ben nogal een nitwit op dit vlak. Enige ondersteuning is dan ook van harte welkom.
Wel heb ik daarnet minstens 2 uur besteed aan het lezen van waardevolle berichten op dit forum en daarnaast heb ik enig veldonderzoek gedaan. Gedurende dit onderzoek kwam ik een fiets tegen, welke nog net betaalbaar is en waar ik meteen helemaal weg van ben. Daarbij moet de kanttekening worden gemaakt dat ik geheel niet zeker ben van de kwaliteit van de dadelijk te noemen fiets(en), dan wel, kan het zijn dat mijn vreugde hevig wordt verstoord door een verkeerde prijsstelling. Ik zou het derhalve zeer waarderen indien u mij bijstaat door duidelijkheid te verschaffen omtrent de kwaliteit van de fiets(en) en de haalbaarheid van de prijsstelling.
Voorts zijn suggesties inzake andere racefietsen tot een prijs van 1500 euro zeer welkom (wellicht Stevens Aspin). Ook ben ik benieuwd naar de kwaliteit van carbon. Bij mij rijst de (mogelijk) ietwat merkwaardige gedachte dat (in het algemeen) een carbon frame -indien men een schuiver maakt- gemakkelijk(er) breekt of beschadigt (in vergelijk met een frame van aluminium). Is dit juist? Of betreft vorenstaande vooronderstelling eerder een volledig carbon frame van deze prijsklasse? Veelal zijn fietsen van carbon namelijk niet zo voordelig (meen ik).
In verband met het bepaalde in alinea 2 treft u hieronder een specificatie van de mijns inziens prachtige fietsen. Om een idee over de (voordelige)prijs te geven: de ‘toscana’ kost bij de fietsgigant maar liefst € 3359,00!
Alvast bedankt.
Vriendelijke groet,
Abraxes
(Sensa) race Sensa Toscana (frame MG05):
S6.81 Tiagra € 1259,=S6.82 105 € 1469,= S6.83 Ultegra € 1649,=S6.84 Dura Ace € 2159,=
(Sensa) Race Sensa Calabria (frame MG05):
S6.91 Tiagra € 1299,=
Momenteel kar ik wat rond op een oud fietsje met schakel op de stang. Alhoewel ik dit met erg veel plezier doe voel ik er veel voor om een nieuwe fiets aan te schaffen. Echter, ik ben nogal een nitwit op dit vlak. Enige ondersteuning is dan ook van harte welkom.
Wel heb ik daarnet minstens 2 uur besteed aan het lezen van waardevolle berichten op dit forum en daarnaast heb ik enig veldonderzoek gedaan. Gedurende dit onderzoek kwam ik een fiets tegen, welke nog net betaalbaar is en waar ik meteen helemaal weg van ben. Daarbij moet de kanttekening worden gemaakt dat ik geheel niet zeker ben van de kwaliteit van de dadelijk te noemen fiets(en), dan wel, kan het zijn dat mijn vreugde hevig wordt verstoord door een verkeerde prijsstelling. Ik zou het derhalve zeer waarderen indien u mij bijstaat door duidelijkheid te verschaffen omtrent de kwaliteit van de fiets(en) en de haalbaarheid van de prijsstelling.
Voorts zijn suggesties inzake andere racefietsen tot een prijs van 1500 euro zeer welkom (wellicht Stevens Aspin). Ook ben ik benieuwd naar de kwaliteit van carbon. Bij mij rijst de (mogelijk) ietwat merkwaardige gedachte dat (in het algemeen) een carbon frame -indien men een schuiver maakt- gemakkelijk(er) breekt of beschadigt (in vergelijk met een frame van aluminium). Is dit juist? Of betreft vorenstaande vooronderstelling eerder een volledig carbon frame van deze prijsklasse? Veelal zijn fietsen van carbon namelijk niet zo voordelig (meen ik).
In verband met het bepaalde in alinea 2 treft u hieronder een specificatie van de mijns inziens prachtige fietsen. Om een idee over de (voordelige)prijs te geven: de ‘toscana’ kost bij de fietsgigant maar liefst € 3359,00!
Alvast bedankt.
Vriendelijke groet,
Abraxes
(Sensa) race Sensa Toscana (frame MG05):
S6.81 Tiagra € 1259,=S6.82 105 € 1469,= S6.83 Ultegra € 1649,=S6.84 Dura Ace € 2159,=
(Sensa) Race Sensa Calabria (frame MG05):
S6.91 Tiagra € 1299,=
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Berichten: 2435
- Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
- Locatie: Deventer
- Contact
zoveel te krijgen voor dit geld en ook al zoveel over geschreven op dit forum. Ik denk dat je in de prijsklasse rond de 1500 euro er goed aan doet om een aluminium frame te nemen. Je kan voor dat geld zeker ook carbon frames krijgen maar dit zijn over het algemeen niet de lichtste. Bij carbon frames in deze prijsklasse wordt over het algemeen niet het volle voordeel uit carbon gehaald.
Verder moet je voor jezelf op een rijtje zetten wat je precies wil met de fiets. Lange tourritten maken in het vlakke Nederland of juist ook eens de Ardennen of Alpen in. Dit maakt uit voor welk verzet je op je fiets moet kiezen. Als je naar de Alpen of Ardennen wilt zou je bijvoorbeeld voor een compact of triple (afhankelijk van de getraindheid) kunnen kiezen.
Als ik het voor jou zo inschat dan ben jij een echte tourder. Mijn eerst racefiets was er ook één van zo'n 1500 euro. Deze heb ik drie jaar geledne gekocht (en inmiddels weer ingeruild). Het was een Jan Janssen Paris-Nice afgemonteerd met campagnolo centaur en mavic cxp33 wielen. Gewoon een oerdegelijke fiets en veel waar voor je geld. Je zou dus eens een kijkje kunnen nemen op de website van Jan Janssen. Je kan daar meteen een prijs indicatie krijgen. In jouw geval zou ik of shimano 105 of campagnolo centaur aanraden. Deze liggen in dezelfde prijsklasse (campa is echter wel wat duurder bij vervangingsonderdelen) en presteren prima. Een degelijke set wieln als de mavic cxp33 zijn ook niet weg. Met deze wielen kun je jarenlang probleemloos rijden.
Ik zou zeggen, kijk eens rond op het forum, gebruik de zoekfunctie want er is erg veel geschreven over fietsen in deze prijsklasse en ga vooral ook eens rondkijken bij wat fietsenzaken en praat daar met de medewerkers. Zo wordt je vaak heel wat wijzer dan alleen het internet afstruinen!
En oja, laatste puntje. Je taalgebruik. Deze is wel erg netjes hoor, ietsjes 'losser' mag wel!
Verder moet je voor jezelf op een rijtje zetten wat je precies wil met de fiets. Lange tourritten maken in het vlakke Nederland of juist ook eens de Ardennen of Alpen in. Dit maakt uit voor welk verzet je op je fiets moet kiezen. Als je naar de Alpen of Ardennen wilt zou je bijvoorbeeld voor een compact of triple (afhankelijk van de getraindheid) kunnen kiezen.
Als ik het voor jou zo inschat dan ben jij een echte tourder. Mijn eerst racefiets was er ook één van zo'n 1500 euro. Deze heb ik drie jaar geledne gekocht (en inmiddels weer ingeruild). Het was een Jan Janssen Paris-Nice afgemonteerd met campagnolo centaur en mavic cxp33 wielen. Gewoon een oerdegelijke fiets en veel waar voor je geld. Je zou dus eens een kijkje kunnen nemen op de website van Jan Janssen. Je kan daar meteen een prijs indicatie krijgen. In jouw geval zou ik of shimano 105 of campagnolo centaur aanraden. Deze liggen in dezelfde prijsklasse (campa is echter wel wat duurder bij vervangingsonderdelen) en presteren prima. Een degelijke set wieln als de mavic cxp33 zijn ook niet weg. Met deze wielen kun je jarenlang probleemloos rijden.
Ik zou zeggen, kijk eens rond op het forum, gebruik de zoekfunctie want er is erg veel geschreven over fietsen in deze prijsklasse en ga vooral ook eens rondkijken bij wat fietsenzaken en praat daar met de medewerkers. Zo wordt je vaak heel wat wijzer dan alleen het internet afstruinen!
En oja, laatste puntje. Je taalgebruik. Deze is wel erg netjes hoor, ietsjes 'losser' mag wel!
Quoten: Origineel geplaatst door abraxes op 18 Juli 2006
Om een idee over de (voordelige)prijs te geven: de ‘toscana’ kost bij de fietsgigant maar liefst € 3359,00!
Dat is wel de prijs met de volledige specificaties! Zelf beschik ik over een 2007 frame van Intersens (Sensa). Het betreft een superlite uitvoering (triple butted alu) en dit frame is net zo licht als de carbonframe's van Sensa. Ik heb nog geen stijfheids metingen van dit frame maar hij voelt wel erg goed aan. Gewicht van het frame los weet ik niet, de complete fiets weegt 8,2kG (2x10 Shimano 105, Shimano WH-R550 wielset, Ritchey WCS)
Verder kun je voor 1500 euro diverse mooie fietsen kopen waarbij Ultegra ook nog wel haalbaar is. Echter is het de vraag of dit nodig is. De 105 groep heeft een perfecte prijs / kwaliteit verhouding en kun je eventueel iets meer uitgeven aan een leuke wielset. Alhoewel een gewone 36 spaaks wielset het stevigst is. Ik sluit me dan ook aan bij Alp d'Huez en zou gewoon eens langs wat winkels gaan. Fietsen kijken en informatie inwinnen. Dat werkt meestal het handigst.
Internet is een mooi medium, maar wanneer ik iets zoek heb ik toch liever persoonlijk "contact".
Om een idee over de (voordelige)prijs te geven: de ‘toscana’ kost bij de fietsgigant maar liefst € 3359,00!
Dat is wel de prijs met de volledige specificaties! Zelf beschik ik over een 2007 frame van Intersens (Sensa). Het betreft een superlite uitvoering (triple butted alu) en dit frame is net zo licht als de carbonframe's van Sensa. Ik heb nog geen stijfheids metingen van dit frame maar hij voelt wel erg goed aan. Gewicht van het frame los weet ik niet, de complete fiets weegt 8,2kG (2x10 Shimano 105, Shimano WH-R550 wielset, Ritchey WCS)
Verder kun je voor 1500 euro diverse mooie fietsen kopen waarbij Ultegra ook nog wel haalbaar is. Echter is het de vraag of dit nodig is. De 105 groep heeft een perfecte prijs / kwaliteit verhouding en kun je eventueel iets meer uitgeven aan een leuke wielset. Alhoewel een gewone 36 spaaks wielset het stevigst is. Ik sluit me dan ook aan bij Alp d'Huez en zou gewoon eens langs wat winkels gaan. Fietsen kijken en informatie inwinnen. Dat werkt meestal het handigst.
Internet is een mooi medium, maar wanneer ik iets zoek heb ik toch liever persoonlijk "contact".
Succes is niet voor altijd, en falen is niet fataal.
Wat je met die Target bikes wilt begrijp ik niet helemaal.?
Paar dingen:
- Het najaar zit er alweer aan te komen. Dan gaan overjarige modellen weer met enorme kortingen weg. Dan kun je een fiets die normaal 2000+ kostte voor 1500 krijgen.
- Kun je zo lang niet wachten dan zou ik ook voor een aluminium frame gaan, met carbon voorvork en eventueel achtervork
- Antwoord op je vraag: carbon is inderdaad kwetsbaarder met valpartijen
- Kijk niet alleen naar het uiterlijk van een fiets; dit wel belangrijk maar zegt weinig over de kwaliteit
- Qua verzet raad ik je een triple aan. Zeker als je nog niet echt fanatiek bent is dit de juiste keuze. Nooit gezeur, gewoon altijd rijden.
Qua prijs/kwaliteitverhouding zou je eens moeten kijken bij Rose (www.rose.nl). Deze Duitse winkel produceert Red Bull fietsen met een ongeevenaarde prijs/kwaliteitverhouding.
Kijk bijvoorbeeld eens naar http://www.roseversand.de/output/contro ... tail2=7849
Voordeel van zo'n Rose-fiets is dat het een fiets is waarmee je echt jaren vooruit kunt.
Verder raad ik je aan eens aanbiedingen in de gaten te gaan houden.
Paar dingen:
- Het najaar zit er alweer aan te komen. Dan gaan overjarige modellen weer met enorme kortingen weg. Dan kun je een fiets die normaal 2000+ kostte voor 1500 krijgen.
- Kun je zo lang niet wachten dan zou ik ook voor een aluminium frame gaan, met carbon voorvork en eventueel achtervork
- Antwoord op je vraag: carbon is inderdaad kwetsbaarder met valpartijen
- Kijk niet alleen naar het uiterlijk van een fiets; dit wel belangrijk maar zegt weinig over de kwaliteit
- Qua verzet raad ik je een triple aan. Zeker als je nog niet echt fanatiek bent is dit de juiste keuze. Nooit gezeur, gewoon altijd rijden.
Qua prijs/kwaliteitverhouding zou je eens moeten kijken bij Rose (www.rose.nl). Deze Duitse winkel produceert Red Bull fietsen met een ongeevenaarde prijs/kwaliteitverhouding.
Kijk bijvoorbeeld eens naar http://www.roseversand.de/output/contro ... tail2=7849
Voordeel van zo'n Rose-fiets is dat het een fiets is waarmee je echt jaren vooruit kunt.
Verder raad ik je aan eens aanbiedingen in de gaten te gaan houden.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Carbon achtervork is weggegooid geld en het frame wordt er zwakker van. Die lijm verbindingen zijn bij nog lang niet alle fabrikanten goed genoeg, en het voegt toch helemaal niets toe..
Een licht alu frame gaat net zo snel kapot als een licht carbon frame. Alle licht gewicht frames zijn gewoon erg kwetsbaar in valpartijen.
Een licht alu frame gaat net zo snel kapot als een licht carbon frame. Alle licht gewicht frames zijn gewoon erg kwetsbaar in valpartijen.
voor dat geld kan je ook een gazelle pro tour met dura ace rijden ...
Bijna dan : 1559 euro op www.fietsgigant.com
of op dezelfde site, een batavus criterium 105 voor 1149 euri
of batavus competition ultegra voor 1319 euri ....
ook de trek 1500 is een geliefd ultegra model binnen jouw budget... ook al het 2007 model...
Bijna dan : 1559 euro op www.fietsgigant.com
of op dezelfde site, een batavus criterium 105 voor 1149 euri
of batavus competition ultegra voor 1319 euri ....
ook de trek 1500 is een geliefd ultegra model binnen jouw budget... ook al het 2007 model...
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Wielset kun je ook achteraf nog kopen, dat ligt met een groep wat lastiger..
Bedankt voor de aanzienlijke infomatie. Het gaat te ver om op ieder bericht te reageren maar al met al is de informatie zeer bruikbaar. Ook interessant vind ik de alternatieven, waar zelfs een (fiets met) dura ace deel van maakt.
Nog niet helemaal duidelijk is de eventuele kwetsbaarheid van carbon (prijs- kwaliteit verhouding). Dit vloeit voort uit een zekere tegenstrijdigheid in de berichtgeving. Niettemin neig ik mede op grond van de reacties naar een aluminium frame. Dat bijvoorbeeld de toscana zo voordelig is, zal waarschijnlijk gepaard gaan met kwalitatief slechtere associarers.
Bovendien zijn er redelijke alternatieven, zo zag ik. Ik moet me vooral niet 'blind maken' door de mijns inziens mooie uitstraling van de fiets.
Morgen ga ik een aantal fietsenwinkel af
Nog niet helemaal duidelijk is de eventuele kwetsbaarheid van carbon (prijs- kwaliteit verhouding). Dit vloeit voort uit een zekere tegenstrijdigheid in de berichtgeving. Niettemin neig ik mede op grond van de reacties naar een aluminium frame. Dat bijvoorbeeld de toscana zo voordelig is, zal waarschijnlijk gepaard gaan met kwalitatief slechtere associarers.
Bovendien zijn er redelijke alternatieven, zo zag ik. Ik moet me vooral niet 'blind maken' door de mijns inziens mooie uitstraling van de fiets.
Morgen ga ik een aantal fietsenwinkel af
Ook mooi:
http://www.canyon.com/_nl/racefietsen/index.html?b=12
of in "Italiaanse" uitvoering:
http://www.canyon.com/_nl/racefietsen/index.html?b=18
http://www.canyon.com/_nl/racefietsen/index.html?b=12
of in "Italiaanse" uitvoering:
http://www.canyon.com/_nl/racefietsen/index.html?b=18
Quote: Origineel geplaatst door nevyn op 18 Juli 2006
Ook mooi:http://www.canyon.com/_nl/racefietsen/index.html?b=12of in "Italiaanse" uitvoering:http://www.canyon.com/_nl/racefietsen/index.html?b=18
Quote: Origineel geplaatst door Ted038 op 18 Juli 2006
voor dat geld kan je ook een gazelle pro tour met dura ace rijden ...Bijna dan : 1559 euro
Betreft Carbon, Carbon kan aardig wat hebben als Carbon snel zou scheuren / niet zou deugen dan zou een bedrijf het niet op de markt brengen.
Betreft de Gazelle Pro Tour met Dura Ace dit is een super keuze! Overigens laat Gazelle zijn frames zorgvuldig in Duitsland testen op kwaliteit en er wordt daar bekeken hoeveel een frame kan hebben ook de gewone stadfietsen van Gazelle ondergaan zo'n kwaliteits test Gazelle brengt geen fiets op de markt dat niet aan die kwaliteitseisen voldoet.
Canyon is een duitsbedrijf dat goede frames verkoopt waaronder de F10 die al meerdere malen als test winnaar uit de test is gekomen de F8 volgens mij heeft in fietsmagazine gestaan waarbij die goed uit de test kwam.
Ook mooi:http://www.canyon.com/_nl/racefietsen/index.html?b=12of in "Italiaanse" uitvoering:http://www.canyon.com/_nl/racefietsen/index.html?b=18
Quote: Origineel geplaatst door Ted038 op 18 Juli 2006
voor dat geld kan je ook een gazelle pro tour met dura ace rijden ...Bijna dan : 1559 euro
Betreft Carbon, Carbon kan aardig wat hebben als Carbon snel zou scheuren / niet zou deugen dan zou een bedrijf het niet op de markt brengen.
Betreft de Gazelle Pro Tour met Dura Ace dit is een super keuze! Overigens laat Gazelle zijn frames zorgvuldig in Duitsland testen op kwaliteit en er wordt daar bekeken hoeveel een frame kan hebben ook de gewone stadfietsen van Gazelle ondergaan zo'n kwaliteits test Gazelle brengt geen fiets op de markt dat niet aan die kwaliteitseisen voldoet.
Canyon is een duitsbedrijf dat goede frames verkoopt waaronder de F10 die al meerdere malen als test winnaar uit de test is gekomen de F8 volgens mij heeft in fietsmagazine gestaan waarbij die goed uit de test kwam.
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)
Algeme opmerking: mijn eerdere bericht is abusievelijk gepubliceerd. Zie hier -mocht u interesse hebben- het volledige verhaal.
Bedankt voor de aanzienlijke informatie, er zitten heel wat bruikbare tips tussen. Ook ben ik gecharmeerd van de alternatieven, waar zelfs een racefiets met dura ace deel van maakt. Ik denk toch dat ik maar voor triple ga, dan zit ik – zonder rekenschap te geven aan de financiële aspecten - altijd goed (toch).
Niet helemaal duidelijk is me hoe kwetsbaar carbon is in vergelijk met aluminium. Dit gezien de tegenstrijdige reacties. Wel neig ik (mede op grond van de berichtgeving) naar een racefiets met aluminium frame. Mijn verwachting is dat de reeds genoemde 'toscana' dan wel een pracht frame heeft, maar dat de overige onderdelen te wensen overlaten. Zo gezien zou het clichématige adagium ‘goedkoop is duurkoop’ onderhavige kwestie met rake klappen kunnen trotseren.
Jammer dat die fiets aangeboden door ‘roseversand’ helemaal in Duitsland moet worden bezichtigd. Ik ben er huiverig voor zonder meer een bestelling te doen. Dat ligt zeker niet aan de verzendkosten: 5,95-!
Ook interessant is het verschil tussen shimano 105 en ultegra. Is Ultegra de moeite waard? Of kan ik inderdaad beter kiezen voor de 105 en daarbij andere wielen kopen?
Welke van onderstaande fietsen geniet uw voorkeur? Koop ik de Stelvio dan heb ik nog geld voor andere wielen. De Aspin echter, heeft – naast Ultegra – al andere wielen. Geen idee of dit ook kwalitatief goede wielen zijn.
‘Aspin Ultegra’
SPAN lang=NL style=mso-ansi-language: NL"> color=#800080http://www.stevensbikes.de/2006/index.php?bik_ ... #info/SPAN
‘Stelvio’
SPAN lang=NL style=mso-ansi-language: NL"> color=#800080http://www.stevensbikes.de/2006/index.php?bik_ ... de_DE/SPAN
Morgen ga ik een aantal FM’s af. Dankzij jullie respons ben ik een stuk zekerder en weet ik waar op moet worden gelet. Mijn eerste contact met de wielrenners-wereld blijkt een goede ervaring te zijn.
Bedankt!
Groet,
Abraxes
Bedankt voor de aanzienlijke informatie, er zitten heel wat bruikbare tips tussen. Ook ben ik gecharmeerd van de alternatieven, waar zelfs een racefiets met dura ace deel van maakt. Ik denk toch dat ik maar voor triple ga, dan zit ik – zonder rekenschap te geven aan de financiële aspecten - altijd goed (toch).
Niet helemaal duidelijk is me hoe kwetsbaar carbon is in vergelijk met aluminium. Dit gezien de tegenstrijdige reacties. Wel neig ik (mede op grond van de berichtgeving) naar een racefiets met aluminium frame. Mijn verwachting is dat de reeds genoemde 'toscana' dan wel een pracht frame heeft, maar dat de overige onderdelen te wensen overlaten. Zo gezien zou het clichématige adagium ‘goedkoop is duurkoop’ onderhavige kwestie met rake klappen kunnen trotseren.
Jammer dat die fiets aangeboden door ‘roseversand’ helemaal in Duitsland moet worden bezichtigd. Ik ben er huiverig voor zonder meer een bestelling te doen. Dat ligt zeker niet aan de verzendkosten: 5,95-!
Ook interessant is het verschil tussen shimano 105 en ultegra. Is Ultegra de moeite waard? Of kan ik inderdaad beter kiezen voor de 105 en daarbij andere wielen kopen?
Welke van onderstaande fietsen geniet uw voorkeur? Koop ik de Stelvio dan heb ik nog geld voor andere wielen. De Aspin echter, heeft – naast Ultegra – al andere wielen. Geen idee of dit ook kwalitatief goede wielen zijn.
‘Aspin Ultegra’
SPAN lang=NL style=mso-ansi-language: NL"> color=#800080http://www.stevensbikes.de/2006/index.php?bik_ ... #info/SPAN
‘Stelvio’
SPAN lang=NL style=mso-ansi-language: NL"> color=#800080http://www.stevensbikes.de/2006/index.php?bik_ ... de_DE/SPAN
Morgen ga ik een aantal FM’s af. Dankzij jullie respons ben ik een stuk zekerder en weet ik waar op moet worden gelet. Mijn eerste contact met de wielrenners-wereld blijkt een goede ervaring te zijn.
Bedankt!
Groet,
Abraxes