Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Racefiets Kopen

glen
Forum-lid

glen 19 jul 2006 01:22

Hoi,

Ik wil een racefiets kopen maar heb hier totaal geen verstand van en wil maximaal €500 uitgeven. Ik zag deze fiets op ebay staan:

Link

Kan iemand mij vertellen of dit een goede fiets is?

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 19 jul 2006 01:37

Lees je eerst eens wat in.
Hier wat basic info over maten, gewichten, groepen, wielen, frames etc. In het Nederlands.
http://spike.oli.tudelft.nl/trinity/default_91.asp
Die fiets van eBay is rotzooi. De Shimano 2200 groep zit zelfs nog onder Sora, wat de goedkoopste / slechtste groep is.

glen
Forum-lid

glen 19 jul 2006 01:43

Ok bedankt voor de info. Als iemand ergens een leuke aanbieding ziet/weet laat het dan a.u.b even weten.

chevalier
Forum-lid

chevalier 19 jul 2006 01:55

Je kunt ook op marktplaats kijken, naar een mooie en goede gebruikte racefiets in jou maat als je 500 euro wilt besteden aan een fiets.
Beter een goede gebruikte Merkfiets + goede afmontage. dan een hele slechte nieuwe racefiets.

glen
Forum-lid

glen 19 jul 2006 01:59

Quote: Origineel geplaatst door chevalier op 18 Juli 2006
Je kunt ook op marktplaats kijken, naar een mooie en goede gebruikte racefiets in jou maat als je 500 euro wilt besteden aan een fiets.Beter een goede gebruikte Merkfiets + goede afmontage. dan een hele slechte nieuwe racefiets.

Ik zal daar eens gaan kijken ik weet er inmiddels door de site die havana me gaf al meer vanaf.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 19 jul 2006 11:41

Wat Chevalier zegt klopt inderdaad. Voor 500 kun je eenvoudigweg geen goede nieuwe racefiets kopen. Wel een hele leuke 2e hands!

timo002
Forum-lid

timo002 19 jul 2006 12:03

Quoten: Origineel geplaatst door havana op 19 Juli 2006

Wat Chevalier zegt klopt inderdaad. Voor 500 kun je eenvoudigweg geen goede nieuwe racefiets kopen. Wel een hele leuke 2e hands!

Je zegt het precies goed, een leuke 2e hands. Of je koopt voor 500 een nieuwe fiets met een Sora afmontage of je koopt een 2e hands met een afgetrapte Tiagra / 105 afmontage... Je moet het bij een 2e handse maar net treffen.Bij mij in de groep zijn diverse mensen die met een Shimano Sora groep rijden, die fietsen gaan al jaren lang mee, mankeert nooit wat aan en ze klagen nooit (onder andere op onderstaande fiets). Voor 500 euro koop je ZEKER wel een goede fiets. Je moet je verwachting alleen niet zo hoog leggen.
Voor 8.000 koop je een al een nieuwe auto. Je kunt ze ook voor 25.000 kopen. Die van 8.000 zal kwalitatief net zo goed zijn, hij rijd alleen een stuk minder confortabel. Dat kun je voor dat geld ook niet verwachten, maar daarom is het geen slechte auto. Van onderstaande fiets weet ik zeker dat je heel veel plezier zult beleven en weinig mee bij de fietsenmaker zult staan. Tevens is het vervangen van ketting / tandwielen lekker goedkoop. Deze tandwielen /ketting slijten niets sneller dan duurdere. Deze fiets kost € 499,=
http://www.fietsgigant.com/assortiment- ... &rubriek=0

Succes is niet voor altijd, en falen is niet fataal.

glen
Forum-lid

glen 19 jul 2006 13:31

Dat is inderdaad een mooi fiets alleen een beetje ver weg vanuit Noord-Holland. 
Een plaatselijke winkel heeft ook een aantal fietsen te koop staan.
Edwin Groen
Is dit vergelijkbaar met de Target van FietsGigant?Is Target een goed merk?

sivle
Forum-lid

sivle 19 jul 2006 13:55

Quoten: Origineel geplaatst door Timo002 op 19 Juli 2006

Quoten: Origineel geplaatst door havana op 19 Juli 2006

Je zegt het precies goed, een leuke 2e hands. Of je koopt voor 500 een nieuwe fiets met een Sora afmontage of je koopt een 2e hands met een afgetrapte Tiagra / 105 afmontage... Je moet het bij een 2e handse maar net treffen.Bij mij in de groep zijn diverse mensen die met een Shimano Sora groep rijden, die fietsen gaan al jaren lang mee, mankeert nooit wat aan en ze klagen nooit (onder andere op onderstaande fiets). Voor 500 euro koop je ZEKER wel een goede fiets. Je moet je verwachting alleen niet zo hoog leggen.
Voor 8.000 koop je een al een nieuwe auto. Je kunt ze ook voor 25.000 kopen. Die van 8.000 zal kwalitatief net zo goed zijn, hij rijd alleen een stuk minder confortabel. Dat kun je voor dat geld ook niet verwachten, maar daarom is het geen slechte auto. Van onderstaande fiets weet ik zeker dat je heel veel plezier zult beleven en weinig mee bij de fietsenmaker zult staan. Tevens is het vervangen van ketting / tandwielen lekker goedkoop. Deze tandwielen /ketting slijten niets sneller dan duurdere. Deze fiets kost € 499,=
http://www.fietsgigant.com/assortiment- ... &rubriek=0

Ik sluit me bij Timo aan! Waarom bieden mensen hun (afgetrapte) racefiets aan op marktplaats denk je? vast omdat alles nog prima werkt en die mensen er niet op gefietst hebben. Je kan beter beginnen met een volledige sora fiets waarvan je weet dat alles nieuw is en je weet dat je er geen problemen mee krijgt. Als het na een paar helemaal het einde is kan je altijd overstappen naar een nieuwe fiets met 105 of Ultegra. 

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 19 jul 2006 14:05

Die goedkope tandwielen en kettingen slijten echt wel een stuk harder dan bijv Ultegra of Centaur tandwielen. Sora moet ik echt niet aandenken om mee te moeten fietsen. In de beugel niet zwaarder kunnen schakelen is wel zo ontzettend waardeloos, dan nog dingen als dat de remmen heel "soppig" remmen, achter-derailleur die vaak niet perfect is af te stellen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

timo002
Forum-lid

timo002 19 jul 2006 14:08

Die Target Sora is bij hem ook te koop. Begrijp alleen niet waarom de een 100 euro duurder is dan de ander. De Target Sora is voor 500 euro echt een goed fietsje, alles van de Sora groep en geen merkloze rotzooi er tussen door. Naven, remmen, crank's, trapas, ketting enz enz. Alles van Sora (Kunnen alle bekende merken nog wat van leren - Giant, Bianchi, Gitane). Om te beginnen of om gewoon 2x in de week lekker mee te fietsen super fietsje.
@AmclassicAls je Sora niet kunt afstellen ligt dat meer aan jezelf dan aan Sora. Heb er nooit problemen mee.Ultegra is getest door Fiets, daar bleek dat de ketting na (geloof ik) 4000km vervangen moest worden. Een Sora ketting gaat ook wel 4000km mee hoor! Bij ons in de ploeg heeft er iemand een TREK met een sora afmontage 10.000km mee gefiets in 1 jaar tijd en enkel 1x de ketting vervangen!In de beugel schakelen zal misschien wel iets moeilijker gaan, dat weet ik niet. Maar omdat jij dat niet prettig vind is Sora niet slecht. Dat is hetzelfde als: "Ik heb een Ferrari met tip tronic schakeling, dat werkt niet prettig. Slechte auto".
Succes is niet voor altijd, en falen is niet fataal.

voermanb
Forum-lid

voermanb 19 jul 2006 14:35

Een vriend van mij gaat morgen kijken naar deze Target Sora. Die wil beginnen met fietsen en heeft nog geen zin om gelijk een dure fiets aan te schaffen. Hij wil eerst eens kijken of die het wel leuk vind en leuk blijft vinden. Volgens mij gaat dat met deze fiets wel lukken

Plaats reactie