Wat als je ’s ochtends amper kan eten?
Quoten: Origineel geplaatst door Raff op 19 Juli 2006
Daar ik reeds van kindsbeen af 's ochtends amper iets door de keel krijg (enkel één droge boterham en wat plat water gaan erin, en dan nog met moeite) heb ik enorme problemen om in de voormiddag in groep te fietsen, wat erg vervelend is, daar de meeste groepen precies dan op pad trekken. Na hooguit 40 km tegen amper 25 km/uur val ik logischerwijze zonder brandstof en kan niet meer mee, waar ik 's namiddags en vooral 's avonds makkelijk 70 km rijd tegen zowat 28 km/uur, en dit in mijn dooie eentje. Graag advies.
Voor brood hoef je me s'ochtends ook niet wakker te maken. Maar op de zondagochtenduren moet er ook gefietst worden en een beetje snelle energie is dan wel noodzakelijk. Zacht voedsel werkt bij mij het best. Gewoon wat gekookte rijst, beetje gesmolten roomboter, suiker en krenten, appelmoes en smullen maar. Slagroomvla werkt s'ochtends ook prima met twee gesneden bananen erdoor, aangevuld met een liter sinaasappelsap. Je bent zo te horen vast een avondmens
-
- Forum-lid
@Raff: kan je niet jezelf proberen te trainen op het ontbijten? Dus langzaam steeds iets meer proberen te eten 's ochtends. Zorg ook dat je tot zo'n 2 uur voor het slapen gaan niets meer eet. Je kan verder 's ochtends ook wat frissers als yoghurt + cruesli proberen.
's Morgens niet kunnen eten betekent vaak dat er 's avonds wel of te veel kan worden gegeten. De oplossing lijkt -als dit het geval- alleen te bereiken door 's avonds na 18.00 (niets) meer te eten zodat je na enkele dagen 's morgens een hongergevoel bespeurt . Eet Eet 's morgens als een een koning 's middags als een vorst en 's avonds als een bedelaar is een oud gezegde.De darmen gaan met de kippen op stok zodat al het 's avonds gegeten voedsel 's nachts enkel ligt te rotten en te gisten en je 's morgens -als de darmen weer actief worden- dit gegist mengsel aan je bloed toedient . Voeding nee... op kunnen fietsen natuurlijk niet.....beschonken eerder ..... 's morgens dan een bord warme pasta-spagetti en je gaat als een trein .....
lekker bordje Brinta dan?
<a target="_blank" href= "http://img55.imageshack.us/my.php?image ... on</a>
Ik zou zeggen , ga de supermarkt eens in en zoek eens wat je 's morgens wel zou kunnen eten.
Ik persoonlijk heb nou nooit problemen met eten gehad , of het nou 's morgens / 's middags of 's avonds is , ik eet alle drie de periodes op 1 dag.
Ik zou je wel aanraden om 's morgens goed te gaan leren eten omdat een goede start 's morgens namelijk het beste is voor de rest van de dag.
Ik persoonlijk heb nou nooit problemen met eten gehad , of het nou 's morgens / 's middags of 's avonds is , ik eet alle drie de periodes op 1 dag.
Ik zou je wel aanraden om 's morgens goed te gaan leren eten omdat een goede start 's morgens namelijk het beste is voor de rest van de dag.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.
Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 19 Juli 2006
@Raff: kan je niet jezelf proberen te trainen op het ontbijten? Dus langzaam steeds iets meer proberen te eten 's ochtends. Zorg ook dat je tot zo'n 2 uur voor het slapen gaan niets meer eet. Je kan verder 's ochtends ook wat frissers als yoghurt + cruesli proberen.
Dit kan werken.
Ik heb ook een tijd 's ochtends niet veel gegeten, kreeg ook weinig binnen. Tegenwoordig heb ik regelmatig echt honger als ik wakker wordt. (misschien dat stoppen met roken en heel veel gaan fietsen hier ook bij helpt).
Dit kan werken.
Ik heb ook een tijd 's ochtends niet veel gegeten, kreeg ook weinig binnen. Tegenwoordig heb ik regelmatig echt honger als ik wakker wordt. (misschien dat stoppen met roken en heel veel gaan fietsen hier ook bij helpt).